Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Re: ordet 'schyrre'
quote:
Originally posted by ScuL
jag tycker att närmaste ordet som är likadant är schysst men kanske är det inte exakt detsamma..
hehe, finns det ett holländskt forum om Sverige? haha... e man populär där då? om man signar upp? Mouhaha
Schyrre e väl slang för schyst tror ja
det ska finnas tre stavningar för schyst
Juste e en annan, men den tredje vet ja inte riktigt nu sjyst kanske?
___________________
Tom Cloud - Told You So
Jul-28-2003 14:07
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK
Det e bara för människor som är interessade i landet p.g.a. semester, skaffa privat hus/stuga, eller för de som vill flytta till Norren, osv. Det finns också en sånt forum på Tyska.
De har också en subforum om språket, vilket är interessant för mig självklart..
Om du har rätt Glorie (som jag tror du har ), får jag posta ditt svar där?
Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com
Jul-28-2003 16:22
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Stockholm
När svenska språket ändå är på tal...
Så skulle jag villja påpeka hur fult och outbildat det ser ut med folk som använde "sms-språk" dvs inte skriver ut orden.
Tex
E == Är
d == Det
å == Och
Finns säkerligen ett antal flera ord man kan lägga till den listan...
Jag tycker om lite svenska där man använder sig av lite äldre fina ord och det gör inte alls om det blir lite byråkratsvenska över det hela.
Men så är jag ju konservatist också...
Jul-28-2003 17:36
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Location: Sweden
Re: Re: ordet 'schyrre'
quote:
Originally posted by Glorie
det ska finnas tre stavningar för schyst
fyra faktiskt
just, juste, sjyst, schyst
___________________
man with no sig
Jul-28-2003 19:08
GyLLe
56K Modem User
Registered: Mar 2002
Location: .:VäStErÅs:.
andra förkortningar är:
k = OK
NP = no problem
Lr = eller
K, NP ser man ganska ofta på DC...
fan jag har nog blivit skadad av d.. skriver d istället för de/det i jobbansökningar å liknande.. fan d ä jobbit att ändra när man läser igenom det..
___________________
One Nation TrancE Nation
Jul-28-2003 20:53
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Location: Sweden
Re: Re: Re: Re: ordet 'schyrre'
quote:
Originally posted by Nyx
det enda riktiga är juste och det skrivs ibland som schysst eftersom det uttalas så..
de fyra jag nämnde är alla godkända i SAOL, stavningen med två "s" finns INTE med
___________________
man with no sig
Jul-28-2003 21:16
Nyx
TB-303 Maniac
Registered: Oct 2002
Location: Halmstad, Sweden
seeegt
quote:
Originally posted by reveal
de fyra jag nämnde är alla godkända i SAOL, stavningen med två "s" finns INTE med
jo, jag kollade upp det efter att jag skrev posten..men det tog 10 min innan sidan laddat klart så jag kunde ändra posten..sen hängde sig fönstret innan jag kunde spara ändringen..
Jul-28-2003 21:33
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Location: Sweden
Re: seeegt
quote:
Originally posted by Nyx
jo, jag kollade upp det efter att jag skrev posten..men det tog 10 min innan sidan laddat klart så jag kunde ändra posten..sen hängde sig fönstret innan jag kunde spara ändringen..
hehe ok
TA är slött som faen här också
___________________
man with no sig
Jul-28-2003 21:45
lonne
Stranger Than Fiction
Registered: Mar 2002
Location: Stockholm
Re: När svenska språket ändå är på tal...
quote:
Originally posted by AC.
Men så är jag ju konservatist också...
Give it a rest ! Du befinner dig på ett internetforum.