Metros Clubbguide - Hur dansar man Trance?
Fick mig ett gott skratt på tunnelbanan i morse då jag läste metro.
Lite in i tidningen hade dom ett stort uppslag med guide till Stockholms klubbar och olika musikstilar och hur man dansar dom.
Det var givetvis genren Trance som lockade mig mest till läsning och det fanns en hel spallt tillägnat denna del. And i quote
| quote: |
Trance
Trance, goa, hardhouse, progressive house och annan hård dansmusik kan för den utomstående verka väldigt snarlikt. För konnässören är det dock en synd av bibliska proportioner att förväxla stilarna, som dock ofta ryms under samma diskotektak. Dansen kännetäcknas av grundrörelser där man låtsas plocka äpplen, sätta saker i fack och så vidare. Mest spektakulärt är det så kallade breaket, då trummorna tystnar och ett atmosfärigt mellanparti ger dansaren möjligheten att immitera den indiska guden Shiva, som med sina fyra svävande armar var den första trance-dansaren. För att se riktigt hängivna dansare går man förslagsvis på Fokused, mondaybar eller specialarrangeman på ställen som Dailys. |
"Dansen kännetäcknas av grundrörelser där man låtsas plocka äpplen, sätta saker i fack och så vidare" 
Haha vilken generalisering
"ger dansaren möjligheten att immitera den indiska guden Shiva, som med sina fyra svävande armar var den första trance-dansaren."
Denna tog priset...aldrig hört talas om detta...haha..