"En bra frukost kan t ex vara ekologiska ägg och bovetegröt med havremjölk." enligt nån dietist som chattade på aftonbladet. Vem i helvete äter det??? Får man inte ens dricka vanlig hederlig mjölk längre? Varför inte sätta in ersättningsmjölk till alla bäbisar?
Skulle det vara normalt så äter jag fan inte det minsta normalt.
Jag är så jävla trött på alla "experters" varningar om att det ena och det andra är farligt.
___________________
man with no sig
Oct-16-2003 16:44
sipowitz
Supreme tranceaddict
Registered: Dec 2001
Location: Maaiiillmööööee
Re: Snart är väl ALL mat skadlig
quote:
Originally posted by reveal
"En bra frukost kan t ex vara ekologiska ägg och bovetegröt med havremjölk." enligt nån dietist som chattade på aftonbladet. Vem i helvete äter det??? Får man inte ens dricka vanlig hederlig mjölk längre? Varför inte sätta in ersättningsmjölk till alla bäbisar?
Skulle det vara normalt så äter jag fan inte det minsta normalt.
Jag är så jävla trött på alla "experters" varningar om att det ena och det andra är farligt.
Hmmsi här kommer ett par stycken tips:
* Konditionsträning, har visat sig vara effektiv mot högt blodtryck
* Gå på någon sorts meditation.
* Ta blodtrycksmedicin
.
.
.
.
.
.
.
eller
SLUTA LÄSA AFTONBLADET REVEAL, annars kommer du aldrig få ner ditt blodtryck...
Jag tror inte jag kan komma på en enda gång som du har varit arg, och det inte har berott på aftonbladet..
Gör som jag... dizza aftonbladet...
=)
Oct-16-2003 17:09
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Location: Sweden
Re: Re: Snart är väl ALL mat skadlig
heheheeh
nja, jag är i bra form och tränar mkt, och dessutom har jag ALDRIG brytt mig om vad jag äter, gör det inte nu heller
jag menade mest allmänt, det är inte bara på aftonbladet som sådana här "larmrapporter" kommer, är ju överallt...
men visst aftonbladet ska man ta med ett par kilo salt
edit: när irish lirade nån remix på Pink i ett set blev jag lite arg
___________________
man with no sig
Oct-16-2003 17:33
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden
man kan faktiskt inte äta något nu förtiden för man får nämligen cancer av precis allt verkar det som.
___________________
Daniel
Oct-16-2003 18:17
Pjox
Lost tranceaddict
Registered: Jun 2003
Location: Stockholm
Men hörrninini, det är ju självklart att vi kommer få cancer bara för att vi vet att det KAN vara cancerframkallande. Vi kanske inte har fått det för men nu ere ju självklart. Det man inte vet tar man inte skada av men när man vet det borde man ju ta skada?
Oct-16-2003 18:33
JayBee
Trance Fanatic
Registered: Jul 2003
Location: Stockholm
Experterna säger att Trance addict kommer bli första platsen där utomjordiskt liv tar kontakt med jorden
___________________
http://www.advantico.se
Oct-16-2003 19:13
NooN
[Kevin Rust]
Registered: Jul 2003
Location: Dit ingen vill, Sweden
quote:
Originally posted by JayBee
Experterna säger att Trance addict kommer bli första platsen där utomjordiskt liv tar kontakt med jorden
YES! Längtar till det händer!
Oct-16-2003 21:06
MojjMojj
Supreme tranceaddict
Registered: Aug 2003
Location: Stockholm, right about here.
Livsmedelsverket rockar!! De var de första som sa: "man får cancer av allt efter en viss mängd". Vilket inte är sant, finns fett mkt grejer som ger en andra sjukdomar istället
I'll keep eating the shit, as long as I keep on training the shit of..
Hörde ett roligt resonemang om akrylamid i chips ett tag sen... man hörde ju att det var cancer-framkallande, men tydligen visade det sig att man måste äta tiotals chipspåsar dagligen under en längre tidsperiod för att få tillräkligt av det i sig att det ska blir farligt. Resonemanget var ungefär, att om man kan äta så mycket chips per dag under en så lång tid måste det ju vara nyttigt. (Det var också någon som hade räknat på det tydligen).
Oct-17-2003 18:33
tjockis
tranceaddict
Registered: Nov 2001
Location: stockholm
quote:
Originally posted by dbl
man kan faktiskt inte äta något nu förtiden för man får nämligen cancer av precis allt verkar det som.
man får cancer av att oroa sig för maten i större utsträckning än man får av maten i sig...
hypokondri är ju typ farligast
___________________
bring the power back to the streets, where the people live http://teknique.se