|
| quote: | Originally posted by Dj Lex
Ik ben er nog niet over uit of het zo'n slechte zaak van Amerika is. Als er weinig tegen terreur gedaan wordt,zullen deze aanslagen op dezelfde schaal plaats vinden, temeer omdat het religieuze achtergronden heeft. Dan zijn de doelen minder specifiek dan nu, maar waarschijnlijk nog steeds gericht tegen de Westerse wereld. Toen het WTC vernield werd was er nog niet zo'n actieve "War against Terror", maar het was wel de grootste aanslag van de laatste decennia.
Actie = zkr Reactie, maar zomaar de boel op zijn beloop laten gaan is een aflopende zaak. Ik denk dat dit nooit opgelost wordt, omdat het cultuurverschillen zijn, die nooit overwonnen zullen worden. |
Je hebt daar misschien wel gelijk in, maar ik denk dat het probleem vooral is dat Bush het terrorisme op de verkeerde manier aanpakt. De eerste stap moet zijn dat ze sowieso Israel geen steun meer geven, om maar een signaal te geven dat ze palestijnen, arabieren, moslims of wie dan ook accepteren. Ik weet wel dat dit in de praktijk nooit gaat gebeuren omdat dat weer stemmen scheelt voor bush en co. Dan moeten ze is stoppen met dat landen invallen, want dat is ook gewoon weer een gebrek aan respect. Met alle respect, maar wat heeft dat invallen van Irak en van Afghanistan nou helemaal opgeleverd? Vallen in beide landen nog dagelijks doden door aanslagen..
En ik ben met je eens dat het terrorisme aangepakt moet worden, puur om het eigen belang. Maar doe dat dan wel gericht en effectief en niet zoals het nu gebeurd waardoor dalijk de hele arabische wereld tegenover je staat.
|