Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Europe - Sweden > Eftersnack: High Voltage!
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm
Be Cool! Eftersnack: High Voltage!

Härlig fest!
Efter en smärre miss på vägen så är vi lite sena och Doter ringer och frågar var fasen vi är för han ska gå på om två minuter. Växla ner och gasa på! Vill inte missa en minut av kvällens bästa DJ-par!
Väl framme så pumpar musiken och folk står dansar lite här och var i lokalen. Skyndar att hänga av oss jackorna och springer in till lilla golvet där Doter och brorsan wonderjay lirar. Och vad är en av de första låtarna man får höra om inte Madonna - Like a prayer (Marco V Remix)
Life.. Life... Life... Life is a mystery, everyone must stand alone. I hear you call my name, and it feels like... BAM, BAM, BAM, BAM-BAM! Härligt.
Efter följer Lite andra sedvanliga låtar i Marco V stil. Bla Huntemann - Discotech (Monika Kruse Remix). Nu har de verkligen fått golvet att pumpa!

Springer över för att få höra lite av vad Jesper lirar och hur det såg ut i andra delen av lokalen. Och vad fick man höra då om inte Cave - Street Carnival. Oj vad fet den är live. De trummorna altså!
tillbaka till Doter och brorsan. Fullt ös fortfarande! Spelar lite låtar som bootleggen på Paul van Dyks - for Angel och Eminems mer eller mindre hemska låt. Funkade trotts allt riktigt bra på golvet. Lite andra roliga grejer som gjordes var bla Dave Clarke Feat. Chicks on Speed - What Was Her Name acapellan las in över Marco V - C Colon Backslash Del Star Dot och inte minst den riktigt coola remixen på Nirvana, Nirvana vs Adam Freeland - Smells Like Teen Spirit. Tiden rullar på och låtar som hinns med är bla cloud walking, Rush av Mark Norman och inte minst höjdpunkten i deras set; Moogwai - Viola (Armin van Buuren Remix) Första gången jag får höra den ute live. Folk blev som tokiga!
KL börjar bli 00:30 och mikasa tar över spakarna.
Börjar riktigt fett med lite tunga psy-låtar. Dessvärre har Doter och Wonderjay kört slut på en så det blir att gå ut en sväng och vila upp sig.

KL är 01:00 och det är dags för Phasio som skulle lira techno för kvällen?! Lycka blev vi dock när vi fick höra sista låten från Jesper, Carte Blance... Phasion tar över och ni som tror phasio lirar låtar som Phasio - c.p.c.o kan glömma det direkt! Här mannen som lirar hård, störrtskön techno! Höjd punkten var utan tvekan att få höra den såp enormt feta låten Mauro Picotto - Alchemist för oj vad bra den var! Står och dansar en massa tills klockan börjar bli dags att dra hem för festen stänger lite väl tidigt kanske ikväll redan 02:30, vi drog dock lite tidigare.
Träffade på en heldel sköna vänner från TA! Kul att träffas igen!


Hmm... Av någon anledning måste jag missat totalt när Sorrow lira, han som promotat festen så mycket... Aja, jag fick ju höra de som var coolast för kvällen istället!


___________________
Going... Going...

Last edited by AC. on Apr-04-2004 at 02:25

Old Post Apr-04-2004 02:06  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
doter
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Clubbin' On Sunshine
Love Poundin' Sensation UNDERBART!!!

Fy faaaan va grymt d va!!!

Tack alla ni som flippa loss under mitt å brorsans set!!!

Hoppas man får chansen å lira fler gånger nu bara =)

Grymt bra fest som Kattis å Rikard ska va heeeelt nöjda med!!!!


___________________
TrAnCëAdDïcT

Old Post Apr-04-2004 11:14  Sweden
Click Here to See the Profile for doter Click here to Send doter a Private Message Visit doter's homepage! Add doter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

När man kollar in bilderna verkar det ju vart en grym lokal... schyst att poi.arna fick köra eld inomhus !

Bilder som Brightsoulstone tagit...
http://www.liquidsunset.org/photo_a...ie.php?psid=152

Mamma mia... I´m a sucker för brunetter
http://www.liquidsunset.org/photo_a...-174031)/30.jpg


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Apr-04-2004 16:27  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
GyLLe
56K Modem User



Registered: Mar 2002
Location: .:VäStErÅs:.

OTOTOT>>>>

vart får man tag på en sån här T-Shirt
T-Shirt!!!!


___________________
One Nation TrancE Nation

Old Post Apr-04-2004 17:39  Sweden
Click Here to See the Profile for GyLLe Click here to Send GyLLe a Private Message Visit GyLLe's homepage! Add GyLLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sorrow
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2003
Location: Sweden

Ser ut som Tava på bilden. Fråga honom.


___________________
Booking requests

Old Post Apr-04-2004 17:45  Sweden
Click Here to See the Profile for Sorrow Click here to Send Sorrow a Private Message Visit Sorrow's homepage! Add Sorrow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
GyLLe
56K Modem User



Registered: Mar 2002
Location: .:VäStErÅs:.

quote:
Ser ut som Tava på bilden. Fråga honom.


vart hittar jag honom då?? TA, TC, TL, T.nu????


___________________
One Nation TrancE Nation

Old Post Apr-04-2004 17:48  Sweden
Click Here to See the Profile for GyLLe Click here to Send GyLLe a Private Message Visit GyLLe's homepage! Add GyLLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sorrow
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2003
Location: Sweden

T.nu. Vet inte om han finns här..

För de som missade mitt set eller vill höra det igen, så kommer jag på allmän begäran att spela samma set en gång till på mitt radioprogram, Northern Light, kl. 23 på lördag på Trancesphere.

Gäster på lördag är för övrigt:

Andrew Parsons
Paul Moelands
Christian Rusch
Ronski Speed
Sonorous
Kyau vs Albert

Ett förlängt specialprogram..

23 nu på lördag den 10:e april alltså.. www.trancesphere.com


___________________
Booking requests

Old Post Apr-04-2004 18:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Sorrow Click here to Send Sorrow a Private Message Visit Sorrow's homepage! Add Sorrow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
doter
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Clubbin' On Sunshine

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
När man kollar in bilderna verkar det ju vart en grym lokal... schyst att poi.arna fick köra eld inomhus !

Bilder som Brightsoulstone tagit...
http://www.liquidsunset.org/photo_a...ie.php?psid=152

Mamma mia... I´m a sucker för brunetter
http://www.liquidsunset.org/photo_a...-174031)/30.jpg


LOL @Steve =P

Så lilla söta Maria hamna på bild =)
Får hoppas hon dyker upp på Trance Nation å även förfesten =)

Vart höll du hus Steve???


___________________
TrAnCëAdDïcT

Old Post Apr-04-2004 21:17  Sweden
Click Here to See the Profile for doter Click here to Send doter a Private Message Visit doter's homepage! Add doter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:
Originally posted by doter
LOL @Steve =P

Så lilla söta Maria hamna på bild =)
Får hoppas hon dyker upp på Trance Nation å även förfesten =)

Vart höll du hus Steve???


Jag var veck, lack & trött... Veck för jag var bakis hela dagen, lack för min bil har återigen pajjat (startmotorn e död)... Det kändes inte rätt helt enkelt att dra + min tinnitus var jobbig igår...

Ja ja men jag hade en mysig hemmakväll ändå

Hade vart sköj å se er lira, det kommer fler chanser räknar jag med



[edit] Kenny in action


Ser ut som halva skallen e bortbränd


___________________
www.Steveheden.se

Last edited by SteveTranz4ever on Apr-04-2004 at 22:27

Old Post Apr-04-2004 22:13  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ser ut som halva skallen e bortbränd



___________________
Daniel

Old Post Apr-04-2004 22:56  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Re: Eftersnack: High Voltage!

quote:
Originally posted by AC.
Härlig fest!


du gör rätt härliga partyrapporter själv AC. kul att de var sånt tryck när doter spelade oxå! Spela för oss på förfesten!!!


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Apr-04-2004 23:05  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FredAcler
Supreme tranceaddict



Registered: Feb 2004
Location: Örebro, Sweden

Det var en riktigt trevlig fest. Blev mest att man var inne på det stora golvet. Riktigt bra lirat av allihopa där inne. Det var helt klart värt resan.

Tack Steve för vägbeskrivningen, utan den så hade vi nog fortfarande varit ute o åkt


___________________
http://www.fredacler.com
http://www.soundcloud.com/fredacler
http://www.facebook.com/fredacler
http://www.twitter.com/fredacler
http://www.youtube.com/user/fredaker77

Old Post Apr-05-2004 07:48  Sweden
Click Here to See the Profile for FredAcler Click here to Send FredAcler a Private Message Visit FredAcler's homepage! Add FredAcler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Europe - Sweden > Eftersnack: High Voltage!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDark tech Minimal from Holden live [2007] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMichael Woods - "25th Hour" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:14.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!