skulle vilja ha lite tips och kommentarer på om det är något jag ska ändra och vilket ni tycker låter bra
vet att pianoslingan är lite upprepande, men det får jag fixa senare
enjoy!
Last edited by Rikard on Apr-16-2004 at 21:40
Apr-16-2004 21:31
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
tvåan kan bli riktigt bra men du borde jobba om trumdelen helt...på tok för vek
nu menar jag inte att du ska göra värsta hardtrancebeatet till den men det behövs mer fart i trumdelen helt enkelt
lyssna lite på oceanlabs senaste så förstår du vad jag menar
batteries not included.
- dave
Apr-16-2004 22:50
Gate 42
Discover Dark
Registered: May 2001
2 grejer...
Ta bort pianot, eller gör det fetare. Låter så tamt just nu och dess melodi är för långsam tycker jag. Pianot slöar ner hela låten.
Klipp 2 var klart häftigast för här så var det lite kräm i melodin, fortsätt med den och tillämpa det jag skrev ovan så kan det bli lite mer röj
Andra grejen var just det som Vizay skrev, få in mer dunk i trummorna. På tok för stela som det är nu, och ja, Ocanlabs nya är ett bra exempel på hur trummorna skulle kunna låta i denna låt.
Men överlag så låter det mycket fint. Mer trummor, mindre piano, and you are set to go
yes, trummorna vet jag om är förbannat tama men de är där mer för att visa en idé hur det låter med trummorna som ger rythm i det hela
pianot är ju som sagt lite upprepande och klent, ska se vad jag kan göra med det
oceanlab's nya, ni menar satellite?
Apr-17-2004 09:48
Vizay
immiNspired
jajamensan
har hört fårn lite olika håll också om hur oceanlab får satellite att låta så tight om man tänker på bas å kick i förhållande till varandra...sidechaining med kompressorn....
man ska tydligen kunna koppla in så att kompressorn reagerar på kicken men den påverkar basen, vet inte om de går å göra i reason men jag ska kolla det typ...nu
batteries not included.
- dave
Apr-17-2004 10:35
Rikard
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2001
allright, låter jävligt komplicerat..
men som allt annat är det säkert inte speciellt komplicerat när man ser det
Apr-17-2004 10:58
Vizay
immiNspired
kollade lite...går inte å sidechaina i reason...verkar krävas en speciell sorts kompressor för det...nån som vet mer om den saken?
hur som helst ska inte leda in dig på att haka upp dig på detaljer, går ju å få bra utan det där också
batteries not included.
- dave
Apr-17-2004 11:28
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
den var rätt skön ... tvåan alltså.
hur låter det om man gör hihaten (heter den så?) någon not ner.. så den blir lite dovare. (downpitch)
Apr-18-2004 11:42
Pjox
Lost tranceaddict
Registered: Jun 2003
Det var nått ljud i den andra (som ine fanns me i första) som jag stör mig på.. Kan inte ricktigt förklara vad det är.
Jag kanske menar samma sak som jofawe. Måste tänka vidare på vad det är. Annars tycker i alla fall jag att det va bra