Har alltid haft en förkärlek för den elektroniska musiken helt enkelt...
Apr-23-2004 12:49
Kamelen
Supreme tranceaddict
Registered: Dec 2002
säger bara sommarn 93 =) radio Age Of Love - Age Of Love (Jam & Spoons Watch Out For Stella Club Remix) den tog mig direkt.. sen dess har det vart elektronisk musik .. 95 va det happyhardcore =( dör.. 96 va det lite prodigy o sånt.. dock så tycker jag melodic trance`n börjar bli riktigt usel nuförtiden..visst släpps det ett o annat bra..men inte alls som 98/99/00 ....då va det mycket mycket bättre =).. men varför vi gillar musiken?..alla är olika =) vissa e svarta..vissa är bruna..vissa vita oxo... vissa gillar hårdrock..vissa hiphop..vissa trance.. vissa är skitfolk..vissa är bättre... jag tillhör de som lyssnar på trance...brun..och är Bättre! =) kramispotatis! kamelerna strikes back
Apr-23-2004 12:52
SWE_TRANCE
Spacemonkey
Registered: Jul 2001
quote:
Originally posted by Cloudburst
Har alltid haft en förkärlek för den elektroniska musiken helt enkelt...
Samma här
Apr-23-2004 13:35
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
vet inte. när jag köpte mina första 'house' skiva i 1989 var jag redan i kärlek hehe. i 1993 började jag lyssna på hardcore.
trance kom på vägen mycket senare.. 1998 eller något? jag letade efter ett alternativ efter det gick inte så bra med hardcore scenen.
senare, i 2001 kom hardstyle.. jag var jätteglad att det hårda ljudet kom tillbax och det blev min favoritstil hittills. det är en perfekt medelväg mellan trance o hardcore
Började med att man lyssna på Sash! , Scooter, 666 och sånt. sedan hörde man Blank & Jones - Cream och då blev det trance man lyssna på
Apr-23-2004 14:22
Kamelen
Supreme tranceaddict
Registered: Dec 2002
Originally posted by ScuL
vet inte. när jag köpte mina första 'house' skiva i 1989 var jag redan i kärlek hehe. i 1993 började jag lyssna på hardcore.
trance kom på vägen mycket senare.. 1998 eller något? jag letade efter ett alternativ efter det gick inte så bra med hardcore scenen.
senare, i 2001 kom hardstyle.. jag var jätteglad att det hårda ljudet kom tillbax och det blev min favoritstil hittills. det är en perfekt medelväg mellan trance o hardcore
så det finns levande varelser som vågar kalla sig människor som lyssnar på hardstyle?... nejdå =) skojar *kram*....dock är hardstyle för mig helt obegripligt =) ..men kul att det finns olika sorters människor =) men vem vet om 6-7 år kanske det heter Musik..då är det hiphop/elektronisk/klassisk/ och även gud förbjude "GABBER" kanske alla dessa är ihopsatt till stilen "musik"..jadu..vem vet..förutom J00F..ödet ligger i hans händer.. =).. kramispotatis!
Apr-23-2004 14:38
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
jag kan inte fatta att det finns folk som tycker att hardstyle är verkligen hård .. det är egentligen relativt lungt.
när man jämförer det med tung techno eller gabber är det inget.
jag säger alltid så här... jag lyssnar på allt mellan 135 och 220 BPM
Registered: Aug 2003
EDM har jag väll alltid gillat egentligen. bara att man inte fattat vad det var för musik.. varenda gång ngn satte på en trance-låt så flöt man med. Fatta inte riktigt att det var så mkt och att det fanns så mkt underbar musik förs ngra år sedan.. började väll lyssna på trance (oavbrutet) för typ 1 år sedan,, så jag är ny kan man säga innan var det rap o rock.
Apr-23-2004 15:50
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Säger som i alla andra diskusioner vi haft om detta ämne
Allt varit mera för det elektroniska, inget jag valt utan det har helt enkelt bara fallit sig så helt naturligt