Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Beta party
Pages (13): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001
Beta party

Zoals al even besproken in andere threads. Zou het niet eens leuk zijn om een beta party te organiseren? Natuurlijk, met de nodige dosis trance. Dj of wannabee dj's genoeg hier.

Jasper wil al meewerken, ik ook wel. Wie nog?

Dingen waar eens over gedacht mag worden:
datum
locatie, plaats
evt guest dj? of enkel beta's
het kleinschalig of iets minder kleinschalig zien
hoe zorg ik ervoor dat ik mezelf niet in de kosten steek
enz...
Ideëen altijd welkom

Old Post May-05-2004 22:48  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Meltoz
Ferry Corsten Addict

Registered: Nov 2003

Wil mij ook volledig inzitten in de organisatie om dit tot e goed einde te brengen... So count me in!

Old Post May-05-2004 22:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Meltoz Click here to Send Meltoz a Private Message Add Meltoz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
pooley
In Search Of ...

Registered: Apr 2003

Normaal ging der 1tje mid Juli bi jmij doorgaan he ma dees is natuurlijk beter alhoewel dat veel/meer geld gaat kosten

I'm in ofcourse, draaien, iets doen, BUITENWIPPER, whatever

Old Post May-05-2004 22:58  Belgium
Click Here to See the Profile for pooley Click here to Send pooley a Private Message Visit pooley's homepage! Add pooley to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Geen slecht plan Cresto, hier kan iedereen lustig over een eventuele Beta-party zeveren!

En der zijn idd al een paar puntjes waarover gedacht moet worden voor we effectief concreet beginnen te plannen - moest iedereen achter het idee staan natuurlijk!

De locatie: veel Beta's uit alle delen van Vlaanderen, waar gaan we dan een party houden?

Concept: Zoals Cresto al zei, alleen Beta's als Dj's (goedkoop naturlijk), og ook nog een 'bekende' naam om volk te trekken?

Publiek: Een besloten feestje voor alleen Beta's en vrienden, of een echte publieke party?

Datum: Willen we het snel doen, of is het iets op lange termijn?

Hoedanook zal er geld tegenaangesmeten moeten worden! Met wat geluk en goede organisatie is dat er normaal wel terug uit te halen, dus echt een probleem hoeft dat niet te zijn.

Enfin, spuw uw gal zou ik zeggen, alle tips en/of medewerking is welkom! En zelfs al denk je dat je niks kan doen, op zo'n avond heb je toch vanalle kwaliteiten nodig. Dus weet je een geschikte locatie tegen een vriendenprijs, een brouwer die een vatje extra geeft of een lichtinstallatie met kroting, laat maar komen!

Old Post May-05-2004 22:59  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Wildfir3
Seriously Opinionated

Registered: Jul 2003

ik vind da we tenminste M.I.K.E. moeten kunnen strikken
Zou dieje mens da ni zien zitten voor zijn -best wel bezeten- fans?
Eventueel organiseren samen met het M.I.K.E. forum hé

Ik zou het misschien zo aanpakken: elk forumlid brengt max 5-10 vrienden mee. Zo wordt het een privé party en hebt ge ook niveel gezever met sabam, geen kans op rellen,...
En op die manier hebt ge toch nog wa volk bijeen.

Der zal wel iemand mensen kennen die een licht- en geluidsinstallatie hebben die we voor ne vriendenprijs kunnen afhuren, zonder dat we discobar dj's moeten laten draaien

Als we dan nen deftige prijs bedenken voor den drank en niet té veel keuze doen (pintjes - water - limonade - cola - 1 soort breezer) dan is da toch perfect te doen
En 3-5 euro inkom bezorgt u dan ook al een paar schone euro's.

Met een privé fuif bespaart ge toch al op heel wa dingen:
1. geen affiches
2. geen kaarten
3. geen buitenwippers
4. geen sabam (of toch vele minder)

Ik weet hier in halle in de buurt wel een klein zaaltje dat eigenlijk heel erg gezellig is voor van die simpele boerenfuifkes, en daar kan ne man of 250 in denk ik (ma dan zittet echt wel goe vol). Ik denk ni dat ge op veel meer volk moet rekenen
EN da's afgelegen (omringd door bomen en voetbalterreinen) dus gene last van geluidshinder + veel parkeerplaats

Old Post May-06-2004 06:58 
Click Here to See the Profile for Wildfir3 Click here to Send Wildfir3 a Private Message Visit Wildfir3's homepage! Add Wildfir3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

ge kunt het ook anders zien natuurlijk. En ietske groter
Ge kunt bijvoorbeeld een discotheek afhuren, neem nu de sotto's bijvoorbeeld. Verzekerd van hoge kwaliteit, goe geluid, schone zaal (3000 partypeople denkek), 3 lasers. Op vrijdag wordt da redelijk veel afgehuurd, zelfs door scholen dus stukken van mensen zal het ook niet kosten denk ik.
Dan moet je beginnen met partners en sponsors vinden. Hiervoor moet je het concept goed uitwerken op papier zodat je dit aan eventuele sponsors kunt voorleggen.
Met het concept stap je ook best naar tmf of jim en als zij dan als partner willen optreden hebt ge heel veel tv reclame voor nix.
Ook in sotto's zelf wordt er telkens reclame gemaakt.
Flyers, folders affichen zijn hier natuurlijk noodzakelijk.
Stel dat ge dat afhuurd dan weet ik niet juist welke kosten en opbrengsten voor u zijn.
In zo'n grote locatie zoekt ge best wel ne grote naam om te komen draaien natuurlijk.
Zoiets organisere vraagt natuurlijk direct veel meer moeite, houdt meer risico in, grotere budgetten...

tzijn maar losse ideeën natuurlijk, misschien beter klein beginnen en dan groeien nen beta tour ofzo langs de vlaamse discotheken

Old Post May-06-2004 07:31  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Wildfire en Cresto hebben allebei wel een goed punt!
Persoonlijk ben ik nogal voorzichtig van aard (zie psychologische test in ander topic ), dus ik voel meer voor Wildfire's voorstel om het eerst rustig aan te doen, het besloten te houden met weinig kosten en risico. En als zo'n eerste avondje goed uitdraait en er blijk is van grote interesse van buitenaf, dan kunnen we misschien een stap verder zetten en het grootschalig aanpakken...
En uit ervaring weet ik dat trance-feestjes niet zo hard aanspreken. In november heb ik er samen met een maat eentje gegeven in ons jeugdhuis, en dat is redelijk tegengevallen. Natuurlijk helpt een bekende naam op de affiche wel, en als je het in een club houdt komt er sowieso al 'resident' volk op af. Maar dan nog vind ik het risico wel erg groot op verlies...

Dus mijn mening: eerst een gezellig kleinschalig beta-feestje voor beta's en aanverwanten, en daarna zien we wel!

Old Post May-06-2004 11:11  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyah

Registered: Dec 2003

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Dus mijn mening: eerst een gezellig kleinschalig beta-feestje voor beta's en aanverwanten, en daarna zien we wel!

Ik vind dat om te beginnen ook wel een beter idee: niet te duur en niet te druk. Qua datum, denk ik dat in de zomervakantie t beste te regelen valt, aangezien nu veel mensen de examens zien naderen... Maar ja, in de vakantie zijn er natuurlijk ook beta's die op vakantie gaan...

Old Post May-06-2004 12:34  Belgium
Click Here to See the Profile for Nyah Click here to Send Nyah a Private Message Add Nyah to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eagle`
Progressive Psy Addict

Registered: Aug 2002

quote:
Originally posted by Wildfir3
Der zal wel iemand mensen kennen die een licht- en geluidsinstallatie hebben die we voor ne vriendenprijs kunnen afhuren, zonder dat we discobar dj's moeten laten draaien

komaan pee, haifax teh win

quote:

Als we dan nen deftige prijs bedenken voor den drank en niet té veel keuze doen (pintjes - water - limonade - cola - 1 soort breezer) dan is da toch perfect te doen
En 3-5 euro inkom bezorgt u dan ook al een paar schone euro's.

Breezah afvoeren die handel

quote:

Ik weet hier in halle in de buurt wel een klein zaaltje dat eigenlijk heel erg gezellig is voor van die simpele boerenfuifkes, en daar kan ne man of 250 in denk ik (ma dan zittet echt wel goe vol). Ik denk ni dat ge op veel meer volk moet rekenen
EN da's afgelegen (omringd door bomen en voetbalterreinen) dus gene last van geluidshinder + veel parkeerplaats

Aant keiskot bedoelde ?

@cresto:sotto's afhuren, schroefje los ofzo

The X-files - Closure (feat. Moby My Weakness)

Old Post May-06-2004 12:38  Belgium
Click Here to See the Profile for Eagle` Click here to Send Eagle` a Private Message Add Eagle` to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

quote:
Originally posted by Wildfir3

Voor een zaaltje van 250 man kan ik gerust een héél degelijke geluidsinstallatie plus propere discobar (technics, rodec, denon) huren aan een goeie prijs, alleen heeft die kerel niet zo veel belichting, allé, toch geen mega-effecten, zelfs geen scanners, laat staan moving heads...

Old Post May-06-2004 12:43  Belgium
Wildfir3
Seriously Opinionated

Registered: Jul 2003

yup eigeel, daar achteraan op stroppen... das echt iets ideaal vind ik voor een kleinschalig feesje en ni zo duur als ik mij goed kan herinneren

Old Post May-06-2004 13:23 
Click Here to See the Profile for Wildfir3 Click here to Send Wildfir3 a Private Message Visit Wildfir3's homepage! Add Wildfir3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dr Oetker
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2004

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
En uit ervaring weet ik dat trance-feestjes niet zo hard aanspreken. In november heb ik er samen met een maat eentje gegeven in ons jeugdhuis, en dat is redelijk tegengevallen. Natuurlijk helpt een bekende naam op de affiche wel, en als je het in een club houdt komt er sowieso al 'resident' volk op af. Maar dan nog vind ik het risico wel erg groot op verlies...

Ik ben van mening dat dat de beste manier is om te beginnen. Stel je huurd die tent van 3000 man af en er komen maar 500 mensen. Dan wil je echt niet weten hoeveel verlies je gaat draaien.

HIer in delft heb je een ook een tent die je op vrijdagavond kan afhuren dit koste in der tijd 1000 gulden (zal nu wel 500 euro zijn). Ik denk met een entree van 5 gulden dat je in de tijd in je handjes mocht knijpen als je kiet zou draaien. Want heel vaak was het gewoon niet uitverkocht en vrij rustig qua mensen.

Ik denk ook dat je er niet van moet opkijken dat er op het eerste feest maar 100 a 150 mensen komen opdagen.

nog een paar ideeen:
- Praat met de mensen van addiction, vraag hoe zei het allemaal gedaan hebben. Hoe meer info hoe beter natuurlijk -->> http://www.tranceaddict.com/forums/...light=addiction
- Verkoop van BeTa-shirts voor wat extra knaken
- Contest voor de wannabee DJ's (vooraf >> de beste op de avond zelf laten draaien)
- Flyer contest, hang er een prijs aan ofzo. mag gratis naar binnen ofzo (meer voor de lol dus)

Last edited by Dr Oetker on May-06-2004 at 15:26

Old Post May-06-2004 13:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dr Oetker Click here to Send Dr Oetker a Private Message Visit Dr Oetker's homepage! Add Dr Oetker to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Beta party
Post New Thread    Post A Reply

Pages (13): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackvery nice chill out..who knows this? [2003] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackArt of Trance - "Madagascar" (Ferry Corsten Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:12.

Forum Rules: