Som nybliven student har jag fortfarande lite pengar kvar i bakfickan Så jag tänkte ta och köpa mig 2 CD-spelare och en mixer innan det är för sent
Spelarna är typ redan bestämda.. det blir 2st Numark CDX. Men mixervalet är desto knepigare!
Har tittat på Numarks PPD01 och DXM06 men vet inte riktigt vad jag bör köpa.. Kommer (givetvis) spela mestadels trance ifall det spelar någon roll.
Ni som är lite kunniga får gärna rekommendera div mixers eller bara ge råd inför köpet
Den andra frågan är sedan varifrån man bör köpa det här.. Har surfat runt lite, och det verkar som om priserna är lägst i England..men vad vet jag!? Så jag undrar helt enkelt vilken sida som är billigast att beställa från.. (Företaget får gärna vara någolunda pålitligt oxå )
Allt som behövs finns på den, den är digitalt (no hiss)..
Bara 2 kanaler men det räcker när du börjar och även lite FX.
Om man inte behöver FX finns det DXM03 eller DXM01 istället men skillnaden i priset är inte så stor så därför har jag köpt DXM06
Registered: Dec 2001
mixer, kör på vestax PCV-275, 3 kanaler, bra ljud, bra EQ, snygg
den e kunglig imo, bästa mixern i midklassen tillsammans med djm 300.
[edit]
lite pengar över?! dom där cd-spelarna kostar ju för fan minst 10 lax styck
batteries not included.
- dave
Aug-29-2004 22:37
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Jag hade köpt ett par 1210r istället för ett par CDX...visst, vinyl är dyrare men det är faaan så värt det....jag är också student och har inte råd till att köpa speciellt många skivor i månaden, men många bäckar små....
Och hade jag absolut behövt köpa CD-spelare hade jag istället satsat på Pioneers CDJ-1000 eller 800...
Registered: Dec 2001
sant som lazlo säger, skaru satsa på CD i den klassen så skaffa ett par cdj 800 eller 1000 (förslagsvis 800, räcker gott å väl hemma å då sparar du några slantar extra )
batteries not included.
- dave
Aug-30-2004 00:27
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Oj oj
när man börjar är det svårt att hålla pungen stängt
(Min vinylutrustning kostade mig omkring 1500€ en månad sen)