Välkommen hem hur var The Dome:? hur länge var du där? vilka spelade? var det lyckat? vad var bäst och hur var det
___________________
Ohm Nama Shivaya
Jan-04-2002 13:10
Gaby
DanceAddictPartyQueen
Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN
Här känner man sig alltid välkommen...
Jag hade det helt underbart i London. Gud va mysigt det är!!!
The Dome var helt otroligt enormt. Bra organiserat med the main floor som var trance golvet (helt otroligt men engelsmännen börjar lära sig...) Två stora cirkus tält där man spelade UK garage, 2-step och vad allt det där nu heter. Ett mindre tält med house.
När jag kom dit efter att ha stått i kö i 30 min så var klockan strax efter 23:00 då spelade Dave Seaman, missade Ferry med typ 10 min. (vem hade trott att han skulle lira så tidigt?)
Hittade inte riktigt garderoben för att hänga av oss och fick stå i kö 30 min för att köpa drinkbiljetter... när klockan närma sig tolvslaget så gav vi upp kön och köpte biljetter (för överpris) för att ha något att skåla med... (varför ska man stå i kö för att köpa biljetter och sen i kö för att köpa drinkar??? )
Vackert vid 12-slaget men inget jättespeciellt (Tiesto borde ha kört det istället...)
Anne Savage körde efter Dave Seaman ... hon var helt underbar! fick verkligen igång golvet!!! Sen så kom Alex P... vilken stjärna!!!
Tyvärr så gick all energin åt att hålla oss varma... det var så kallt att jag svettades inte ens med jackan på!!! Hade inte räknat med att det skulle vara lika kallt inne som ute...det kändes som om man vara på festival ute i kylan!!! Det förstörde ALLT!!! Jag var helt slut efter 4 h (sen när händer det???) Många drog runt 4-5 för att dom pallade inte mera pga kylan! Killens syrra + pojkvän gav upp 4 men vi kämpade till 8...sen stod jag bara och skakade så vi stack hem (var även tvugna att checka ut från hotellet innan 10)
Tiesto spelade helt otroligt vackert, inget man riktigt kommer igång på men så otroligt BRA och VACKERT! (måste använda det order för det var det det var VACKERT)
Tyvärr så fanns det ingen som visste om line-up eller så så jag vet inte inte vilka som spelade... håller på att ta reda på det. Men jag gillade Alex P och Anne bäst...och självklart Tiesto.
Frös så mycket att jag missade Jules Judges
Jag är glad att jag var där men jag hade förväntat mig mera...man hade satsat allt på ljud och ljus men "glömt" attt skapa atmosfär och göra stället mysigt ... vet inte varför det inte fixades värme (kanske brukar vara så i England?) Några hade roat sig med att täppa toaletterna med papper så man var tvungen att gå igenom en brun sörja som luktade piss när man skulle gå på toa. Dyrt och kallt, kom inte hem svettig och glad efter en hel kväll utan kall och med en doft av kiss och bajs
Jag måste tyvärr ge det 2,5 av 5
Jan-04-2002 13:48
x-dream
Kurai is my slave!
Registered: Nov 2000
Location: Sweden
Okej där ser man.....Låter som att det var bra men att det måste ha varit kallt....
Välkommen tbx iaf Gaby.....Du hade nog säkert en trevligare nyår än oss flesta....
Jan-04-2002 15:03
Gaby
DanceAddictPartyQueen
Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN
tack... jag hoppas att alla som inte hade det bra på nyår har det bra nu istället...
Jan-04-2002 15:22
Virus
yes
Registered: Oct 2001
Location: Stockholm
Du verkar haft det roligt i London. Vilken line-up! men det lät sjukt att det var så kallt.. Är inte "The Dome" isolerat?
Jag har iaf ganska bra nu, men jag hade nog roligare på nyår
Jan-04-2002 15:28
Gaby
DanceAddictPartyQueen
Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN
Jag trodde att de var isolerat och det såg ut som det... men jag kan lova er att det inte kändes som det!
Line-up på main floor:
2100 - 2300 Ferry Corsten
2300 - 0130 Dave Pearce
0130 - 0300 Anne Savage
0300 - 0600 Alex P & Brandon Block
0600 - 0730 Tiesto
0730 - 0900 Judge Jules
Helt ok! Synd att det var så j***a kallt!!!
Jan-04-2002 15:37
Virus
yes
Registered: Oct 2001
Location: Stockholm
Halv-schysst line-up som sagt
Jag tänkte bara fråga, hur mycket pengar kostade resan? Typ flyg + boende + inträdesbiljett.. (inte plus drinkar, mat, turistkarta etc )
Skulle vara roligt att veta, jag har aldrig åkt utomlands på nåt sånt här om man räknar bort ibiza..
Jan-04-2002 16:09
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Location: Sweden
ingen tråkig lineup
jag hade dock helst haft corsten och tiesto mellan 23 och 03 eller nåt sånt...
___________________
man with no sig
Jan-04-2002 16:09
Gaby
DanceAddictPartyQueen
Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN
quote:
Originally posted by King of Clubs Halv-schysst line-up som sagt
Jag tänkte bara fråga, hur mycket pengar kostade resan? Typ flyg + boende + inträdesbiljett.. (inte plus drinkar, mat, turistkarta etc )
Skulle vara roligt att veta, jag har aldrig åkt utomlands på nåt sånt här om man räknar bort ibiza..
Allt gick på 2500 SEK
flyg 920 kr med Ryan Air
boende på youthhostel 5 dagar 850 kr (kul ställe )
Biljett till the Dome 700 kr
Extra kostnader som man lätt glömmer bort ifall man flyger billigt från Skavsta:
(Flygbuss till Skavsta om man inte har skjuts dit.)
Tåget till och från Stansted i London (45 min från centrala London) Billigats är att köpa biljetterna redan i Skavsta 235 kr.
Jan-04-2002 16:31
x-dream
Kurai is my slave!
Registered: Nov 2000
Location: Sweden
Det var en ganska billig resa med andra ord....2500 inte alls farligt.....Undra vad det skulle gå på att åka till Trance energy....
Jan-04-2002 16:41
Gaby
DanceAddictPartyQueen
Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN
quote:
Originally posted by reveal ingen tråkig lineup
jag hade dock helst haft corsten och tiesto mellan 23 och 03 eller nåt sånt...
Jag trodde verkligen att det skulle vara så... kanske ett sätt att få dit folk tidigt och sticka sent? Eller så har engelskmännen verkligen NOLL koll!!!
Var på ett vanligt ställe där dom körde ny kommerciell musik bara för att kröka och larva sig...deras nya trance var ATB, Darude och silence (orginalet) körde dom överallt... hur efter är dom egentligen?
Men shit va efter vi är med garage, 2-step och dnb!
Jan-04-2002 16:41
Virus
yes
Registered: Oct 2001
Location: Stockholm
quote:
Originally posted by Gaby
Allt gick på 2500 SEK
flyg 920 kr med Ryan Air
boende på youthhostel 5 dagar 850 kr (kul ställe )
Biljett till the Dome 700 kr
Extra kostnader som man lätt glömmer bort ifall man flyger billigt från Skavsta:
(Flygbuss till Skavsta om man inte har skjuts dit.)
Tåget till och från Stansted i London (45 min från centrala London) Billigats är att köpa biljetterna redan i Skavsta 235 kr.
2500 är ju inte alls farligt.
Jag tänkte exakt samma sak sist jag åkte till London med Ryanair för ett år sen, det tillkommer en massa avgifter iochmed skavstabussen och Londontåget.
Framförallt tåget var dyrt och när man hade köpt biljetten så fanns det inte ens nån kontrollant, så jag hade lika gärna kunnat skita i att betala..
Det går ju att hitta billiga reguljärbiljetter till London om man är ute i god tid, så att det inte blir dyrare än ryanair.. hatar ryanair.. sist så skulle jag hälsa på min syrra som bodde i London och från min dörr i stockholm till hennes i London (ej alltför ocentralt) tog det sju - åtta (!) timmar.