|
|
|
|
 |
mellow_head
I Kill For You

Registered: Aug 2004
|
|
|
Dec-20-2005 10:42
|
|
|
 |
 |
Pheatus
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004
|
|
|
Dec-20-2005 20:41
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Pheatus
Supreme tranceaddict

|
|
|
| quote: | Originally posted by Sh!fty
Die instrumente van FL klinke echt slecht vinnek, maar da ligt mss aan mij
En kvind tot kort de enige goede vsti de jp8080 vsti, maar echt super kan ik die ook late klinke.
Vraagske, als jullie een instrument vet wille late klinke, draaie jullie dan ook gewoon aan die toppekes of hebt gulle echt een idee waar jullie mee bezig zijn |
Ik gebruik de TS404, 3xOsc en de FL Keys (om de piano geluiden) van FL zelf. Mits wat getune kunnen die echt vet klinken hoor . Een delay en/of reverb erop doen al leuke wonderen hoor. Maar wel niet overdrijven anders krijg je overdreven sounds.
Een goede afstelling van je EQ is ook belangrijk (ik neem meestal parametric EQ van FL zelf). Ik gebruik dit bijna op elke instrument, om te zorgen dat frequenties van instrumenten niet door elkaar vloeien. Hiermee kan men de helderheid van een instrument verhogen.
En ja, men leert werken met een instrument door aan die knoppekes te draaien tot men een leuk geluid krijgt. Maar na verloop van tijd leer je toch wel waar je mee bezig bent hoor .
Trouwens, wat versta jij onder de noemer: vette sound? Een soort instrument/klankkleur? Of meer instrument+delay+reverb, want dit zijn IMO de dingen die het 'vet' zijn van een sound beslissen. Nu, kben ook nog maar beginneling op dat gebied, dus kan verkeerd zijn.
Dec-20-2005 22:06
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Pheatus
Supreme tranceaddict

|
|
|
| quote: | Originally posted by Dark Apostle
Ik heb al 2 keer geprobeerd met FL te werken, maar ik wordt er zot van. In Reason kan ik vrij snel samples inladen en bewerken, als ik FL opstaart dan mag ik er een uur naar hebben zitten gapen, dan weet ik nog niet hoe ik moet beginnen.
En ik ben miss bij de meer achterlijke hier en qua producen is het ook niet om over naar huis te schrijven, maar ik vind Reason vele overzichtelijker en aangenamer.
FL heeft wel een voordeel, je kan er VST plug-in inladen, bij Reason zit je met de toepassingen die meegeleverd worden. |
FL openen en bovenaan ADD -> Sampler toevoegen. Dan in dat menuutje op het folder-icoontje klikken, en ge kunt een sample inladen. Uw effecten daarop kunde goed zetten door een bepaald FX-kanaal te geven (vind je in zelfde menu, rechtsbovenaan nummer kiezen). Dan ga je naar uw mixer/FX-overzicht, en kies je een effect op uw gekozen kanaal. 
Ik had zelfde probleem toen ik FL eerste keren opende. Kzat er naar te kijken van, hmmmm wth kan'k hier nu mee doen??
Maar ge moet eens enkele tutorials volgen, en wordt al helft duidelijker!
edit: Halion is ook een super goede sampler, maar is een VST 
Dec-24-2005 09:41
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 08:50.
Forum Rules: