Registered: Feb 2001
Location: Rotterdam (Posse), Holland
Hoe record ik vanaf Vinyl naar Comp ??
ja, is een vraag waar jullie vast wel antwoord op weten.
Kben nu een half jaar aan het draaien en heb nu wel het idee dat ik ff een cdtje kan gaan opnemen, maar de vraag is dus hoe moet dat.
Mijn decks staan een verdieping en nog een eind verder van de computer verweiderd, dus misschien is het mogelijk dit via minidisc ofzo op te nemen?
ik laat het voor de rest aan jullie over!
alvast bedankt
___________________
Last edited by tijs08 on Feb-04-2002 at 16:22
Feb-04-2002 16:11
stampertje
Senior tranceaddict
Registered: Jan 2002
Location: Capelle a/d IJssel
Heb je het al op minidisc staan? Zo ja dan is het vrij makkelijk
Je sluit je minidisc aan op je compu (via de mic). Je zou nu al met windows geluidsrecorder kunnen opnemen maar dan kun je slechts 60sec opnemen.
Dus je moet ff een progje downloaden om mee op te nemen, een goeie is total recorder ook een goeie is MusicmatchJukebox hiermee kun je ook cd'tjes rippen en alles, echt alles in een.
nou en hier kun je dus mee opnemen wat je opdat moment op je pc aan heb staan.
ps die progjes heb ik beide op kazaa gevonden
massol
Feb-04-2002 16:23
tijs08
a.k.a Dj Teagle
Registered: Feb 2001
Location: Rotterdam (Posse), Holland
ok thanx!
kheb het nog niet op minidisc staan, maar dat komt wel.
Nog een vraag is, wat voor stekkers heb ik hier voor nodig, dus van mengpaneel naar minidisc en van minidisc naar mic
___________________
Feb-04-2002 16:26
stampertje
Senior tranceaddict
Registered: Jan 2002
Location: Capelle a/d IJssel
tja ik weet niet precies hoe het op je mengpaneel zit. Maar je moet gewoon een uitgang pakken misschien heb je wel een speciale uitgang met van die tulpstekkertjes voor minidisc. Nou die sluit je dus aan op je minidisc en dan opnemen maar. (als je niet van die tulpstekkertjes hebt kan je proberen op je minidisc of op je versterker(oppassen) of anders gewoon op een koptelefoon uitgang(makkelijkst) aan te sluiten. Je dus een kabeltje nodig die aan twee kanten een ...-plug heeft (...-plug= zon stekkertje die aan je walkman zit).
En dat zelfde stekkertje kan je ook weer gebruiken bij mnidisc->PC.
De ene kant dus in de uitgang van je minidisc(koptelefoon of line-out) en de andere kant in de microfoon van je PC
Feb-04-2002 16:37
After8
tranceaddict
Registered: Aug 2001
Location: Utrecht
Ook toevallig gister nog gedaan
Als je het op minidisc hebt staan zoals stamper zei
isset het heel makkelijk,
je downt een proggie om mee op te nemen zoals
Cool Edit, Sound Forge 5.0 (bij kazaa of ander zoekproggie)
je sluit je minidisc op je LINE IN (niet je mic) van je pc aan.
Als je nou geen geluid krijgt probeer het dan via je koptelefoon aansluiting van je minidisc-speler.
greetz
Feb-04-2002 16:55
tijs08
a.k.a Dj Teagle
Registered: Feb 2001
Location: Rotterdam (Posse), Holland
quote:
Originally posted by After8 Ook toevallig gister nog gedaan
Als je het op minidisc hebt staan zoals stamper zei
isset het heel makkelijk,
je downt een proggie om mee op te nemen zoals
Cool Edit, Sound Forge 5.0 (bij kazaa of ander zoekproggie)
je sluit je minidisc op je LINE IN (niet je mic) van je pc aan.
Als je nou geen geluid krijgt probeer het dan via je koptelefoon aansluiting van je minidisc-speler.
greetz
thanxx voor deze snelle reacties
nu dus eerst nog ff een minidisc lenen, en van die kabeltjes halen!
many thanxx (misschien in 'the future' dat ik die set wel ff up ergens)
greetzz
___________________
Feb-04-2002 18:05
Bouma-Bros
Global Clubbing
Registered: Apr 2001
Location: Holland
ennuh van je decks gelijk naar de pc..iemand enig idee hoe dat in z'n werk gaat?.. ze staan naast elkaar dus dat is het probleem niet, heb alleen geen idee hoe het moet.
Hopelijk iemand van jullie wel...thnx in advance!
ElSandro
Feb-04-2002 19:00
New Wave
We are all a number......
Registered: Mar 2001
Location: Holland
gheghe, dus simpel gezegt........van mixer naar minidisk:
van 2X tulp naar 3,5 mm minijack-plug
Van je minidisk naar je pc.
van 3,5 mm jack-plug naar 3,5 mm jackplug.
___________________
Allemaal gelul!!
Feb-04-2002 19:24
Apoptosis
I'm Jacks raging bileduct
Registered: Dec 2001
Location: Noord-Holland
quote:
Originally posted by Bouma-Bros ennuh van je decks gelijk naar de pc..iemand enig idee hoe dat in z'n werk gaat?.. ze staan naast elkaar dus dat is het probleem niet, heb alleen geen idee hoe het moet.
Hopelijk iemand van jullie wel...thnx in advance!
ElSandro
Kan je niet gewoon een kabeltje van je versterker naar je pc (line-in) leggen? Dat is wat ik altijd doe als ik één liedje van een plaat wil opnemen (om het later op cd te zetten, luistert wat makkelijker in de auto of zow ).
Ik weet alleen niet of het verstandig is om een hele set direct op de pc op nemen. Dit kost nl zeer veel rekenwerk (1 liedje duurt al een zooi minuten, maar dat hangt af van hoe snel je pc is natuurlijk). Het moet wel kunnen, want volges my doen die liveset-rippers het ook op die manier of niet? In in ieder geval, ik zou niet het risico nemen want strax heb je urenlang voor nix zitten ploeteren achter de draaitafels...
___________________
Keaton always said, 'I don't believe in God, but I'm afraid of him.' Well I believe in God. And the only thing that scares me is Keyser Soze.
Feb-04-2002 19:48
stampertje
Senior tranceaddict
Registered: Jan 2002
Location: Capelle a/d IJssel
Ja dat moet ook kunnen wat Apoptosis zei je moet dan wel snoertjes hebben die lang genoeg zijn. Ook moet je ff opletten dat je volume dan niet te hard/zacht staat (dat had ik dus toen ik tiesto@dd aan het opnemen was) want dan hoor je of nix of veel gekraak.
Verders is het inderdaad slim om eerst ff een klein stukje te testen om te kijken hoe het wekt en alles...
Succes
Feb-04-2002 20:20
Bouma-Bros
Global Clubbing
Registered: Apr 2001
Location: Holland
Thanx..ga het binnenkort is effe proberen, maar neem aan dat ik dan wel een bepaalt programmatje op m'n pc moet hebben..iemand hier die weet welk programma en waar ik het kan krijgen?
Feb-04-2002 20:34
stampertje
Senior tranceaddict
Registered: Jan 2002
Location: Capelle a/d IJssel
ehm staat in tweede reply dus...
Total Recorder of MisicMatch Jukebox(heel compleet prog) te halen van kazaa