Finnarna är ju så grymma på trance ! Det kan nog de flesta hålla med om... Super8 som är en del av Aalto... deras proddar är ju sjukt grymma ! Ni har väl hört "Aalto - 5" !!!!!!
Dallars Superstars... grymt svängig house... tror dom själva har kallat den för uplifting house, omöjlig att stå still till iaf. ! Såg dom på SMC03 på Berns.
Miika Kuisma har inte full koll på denna mannen men jag har hört ett par proddar och remixer, har hört han har släpt ett grymt bra album.
Måste kolla in det.
Detta är ju den givna festen för mig inför Svenska Nationaldagen !
Löjligt billigt inträde
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
kuisma har gjort en del samarbeten med OO Flemming vilket kanske säger en del om vad han iaf delvis har proddat
Det låter jävligt lockande måste jag säga, spec. super8 som jag alltid tycker har gjort imponerande grejer(kanske inte alltid nyskapande dock men vafan )
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
May-21-2006 13:19
NooN
[Kevin Rust]
Registered: Jul 2003
Location: Dit ingen vill, Sweden
Kuisma är mannen bakom AR52 och det vill inte säga lite.
May-21-2006 13:22
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
jag dyker upp efter een snabb övertalningskampanj av polaren
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
May-21-2006 14:30
Dragon Kick
Senior tranceaddict
Registered: Dec 2004
Location: Stockholm, Sweden
Vart ska man bege sig till för att få tag i förköp, good ol´ C.U.M eller?
Och alla ni oldies (över 20)....ge fan i min förköpsbiljett!
___________________
Dance The Night Away
Image removed - over max allowd file size (50kb) yours = 1047kb!
May-21-2006 15:20
zoric
Rojiblanco and Bianconeri
Registered: Mar 2005
Location: Primera División and Serie B
Miika Kuisma har producerat ganska mycket bra saker och mycket riktigt har han släppt ganska mycket av det på J00F Recordings och hans egna skivbolag vid namn Subtraxx.
För er som inte vet så mycket om Miika och hans musik kan jag varmt rekommendera hans album som släpptes i slutet av 2005. Det heter Inwardgaze och innehåller 12 mycket bra låtar, Han släppte det förstås på Subtraxx.
Tycker också om hans tidigare låtar så som "Scorpio" "Ambush", "Orion" och "Yogatech" som han gjorde tillsammans med Christian Rusch. Det är verkligen några jättebra låtar som jag rekommenderar er att ge en provlyssning till. "Scorpio" är en av hans absolut bästa.
"Smoky Room" släpptes ju för inte så jättelänge sedan, men jag tycker inte att den håller lika hög klass som hans tidigare låtar.
Miika har också släppt låtar under "AR52", låtar som "Piiska", "Air Traffic" och "Timegate" är verkligen några bra exempel på hans sammarbete med DJ Tab och Luke Chen under det här namnet.
Det här ser förstås ut och vara något man skulle kunna tänka sig att gå på, men problemet kvarstår med folk som vill följa med samtidigt som jag inte riktigt vet hur man får tag på biljetterna då de förmodligen bara säljs i Stockholm. Kanske får maila MondayBar om detta ifall att jag ska gå..
Men där har ni Miika Kuisma i stort sett, främst bunden till J00F Recordings och Subtraxx Recordings.
May-21-2006 15:50
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
quote:
Originally posted by Dragon Kick
Och alla ni oldies (över 20)....ge fan i min förköpsbiljett!
hell no, har en ekonomi att tänka på också!
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
May-21-2006 16:56
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Location: La La Land
Oj oj... jag ser att Miika (mkuisma) är inne på SWE-TA och smyger...