Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > SFT- 06 Eftersnack
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
HappyHappy SFT- 06 Eftersnack

Såå.. då var omröstningen i årets fototävling avslutad. Tack till alla er som röstade...

Ännu större tack till våra duktiga fotografer som medverkade i år. Dessa var:

Glorie
fede
St_Andrew
Aendy
Anuga
Laszlo
Funfrock
X-scream OCH
Steve

Skriv gärna vad ni använt för kameror t.ex.

Här är en länk med alla snygga bilder igen, fast nu står varje fotografs namn på respektive bild. BILDER MED NAMN

http://cuatro.web.surftown.se/eight.../swetafoto_anv/

Kategori

abstrakt & mönster........ vinnare: fede
djur & natur............... vinnare: Anuga, Laszlo
fest...................... vinnare: Laszlo
kÃrlek.................... vinnare: fede
mobil.................... . vinnare: St_Andrew
roligt.................... vinnare: X-Scream, St_Andrew, Laszlo
sommar.................... vinnare: SteveTranz4ever

Le Grande Champion kommer koras snart! Håll till godo

----------------------------------------------------

Eftersnacket startar här......

Tom Cloud - Told You So

Old Post Sep-08-2006 22:21  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

Grattis till alla som vunnit någon/några kategorier!

fina bilder overall!

jag har använt två olika kameror till bilderna: nikon d70s och canon eos 350d 18-55mm.

Old Post Sep-08-2006 22:30 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nekholm
nekholm

Registered: Jan 2001

Grattis alla ni som vann i nån kategori

Och ni som inte vann.. Bättre lycka nästa år

Old Post Sep-09-2006 14:12  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjAviander
Simply Addicted

Registered: Sep 2003

Great pics everyone

Grattis till alla som vann naturligtvis!

Nästa omgâng SKA jag vara med ocksâ, haha

Sig shmig, who reads these stupid things anyway?

Old Post Sep-09-2006 17:50  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

Roligt att se bilderna tillsammans med namnet på den som tog bilden, känns som att man "känner igen" vem som tog bilderna på nåt sätt

Old Post Sep-10-2006 10:04 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Länk till ursprungstråden, eftersom den inte är "sticky" längre: http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=353532

Old Post Sep-10-2006 11:37 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

quote:
Originally posted by DjAviander

Nästa omgâng SKA jag vara med ocksâ, haha

vaffö var du inte med i år då? du skrev ju i "ursprungstråden" och allt såg jag

Men det var då värst vad det har blivit tyst på Sweta nuförtiden. Bara 2 medverkande i fototävlingen som skrivit, som dessutom varit med och anordnat (!) och 3 andra som skrivit Trodde det skulle va liv i tråden efter 2 dgr som jag varit off forums. Annat var det förr i tiden. Trist....

Såhär röstade jag i vilket fall:

1)"Sommar" var sjukt svår att rösta i. Tog fleeera timmar innan jag kunde bestämma mig och eg. kunde 1, 3, 5 & 9 likaväl kunnat få min röst. För mig var den här mest somrig, även om ettan var läckrast (dock mörk)

2) Stod mellan den och partyknüller.. men mja.. den här var bäst ändå.. Dessutom är Finlands "Mega Pussi" (stor chipspåse) snäppet
roligare Bild kommer kanske senare om jag har lust

3) finast i kategorin

4) finast & bäst i kategorin. Further comments are unnecessary

5) Svårt att rösta igen.. men eftersom jag inte fick rösta på min gullige bäbis så stod det mellan denna & mondaybar och det blev denna eftersom den mer var ögonblicksbild.

6) Svårröstat.. men mja.. sista vovven tyckte jag eg. var gulligare, men fotografen på denna bild hade bättre "fångat" vovven på bild.. (tittar in i kameran, fin bakgrund etc.) Btw.. på bild 1, andmamman ser grymt stolt ut

7) Föll mig mest i smaken (kategorimässigt) även om bild 1 var snyggast.

Just det..

Min kamera är en Casio Ex-Z3, 3 megapixels. planerar uppdatering snart.. men ny mp3spelare var viktigare Och mina bilder är tagna i Karlstad, Sundsvall & Stockholm. Sån där trivial info ni vet

Tom Cloud - Told You So

Last edited by Glorie on Sep-10-2006 at 19:25

Old Post Sep-10-2006 18:46  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by Glorie
Casio Ex-Z3, 3 megapixels. planerar uppdatering snart..

Planerar själv uppdatering av min gamla kamera. Har du nåt tips? Vad är det du tittar på?

Old Post Sep-10-2006 19:16 
Glorie
Goodbye for now

Le Grande Champion har nu korats och det blev återigen

Laszlo med ett snitt på 1.25 (i hans fyra bästa kategorier).
Steve 2:a (1.75) och fede 3:a (2.0). Kan dock tillägga att ingen av de resterande sex kom upp över 3.5 i snitt, så det var grymt jämnt bland resterande plus att alla höll hög klass.

Vill du ha ditt pris får du skicka pm m. adress här, så postar jag det. Tyvärr ingen 93-miljonersvinst
------------------------------------------------------

reveal, nja.. tips och tips har jag väl inte. Jag vet bara att jag vill ha en liten, smidig kamera (inget stort åbäke med massa überteknik som jag inte begriper mig på) till ett bra pris. Sen såklart att den är bättre än min nuvarande och gärna att den har SD som minnestyp eftersom jag har såna minneskort(även om man väl ändå måste köpa ett 1gb-kort).

Har länge trånat ef. Panasonic DMC-FX9 eftersom jag har hört så mkt bra om den + att jag har sett videoklipp filmade på trancefester, som den tagit. Grymt bra ljud, grym återgivning. Iofs är inte filmandet lika viktigt nu när lagt ner trancefesterna rätt rejält men ivf.

På sistone har jag blitt sugen på en Nikon Coolpix P4 också. Hela 8 megapixels för 2500 (billigaste priset på prisjakt.nu). Men som sagt.. jag kollar på prisjämförelsesajter, på C-net (reviews) & M3 Digital World. Det är väl dom futtiga tipsen jag kan ge.

Tom Cloud - Told You So

Old Post Sep-11-2006 19:38  Sweden
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by reveal
Planerar själv uppdatering av min gamla kamera. Har du nåt tips? Vad är det du tittar på?

Till er båda:

Kika närmre på en Canon Powershot S3 .. har bara gott att säga om den!

Old Post Sep-11-2006 19:43  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Funfrock
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2002

Tack Glorie och fede för tävlingen. Får hoppas den återkommer nästa år.
Gick dock inget vidare för mig

Fotade föresten, om någon bryr sig, med en gammal Minolta Dimage X20.
Börjar bli dags att införskaffa något bättre.

Last edited by Funfrock on Sep-11-2006 at 20:58

Old Post Sep-11-2006 20:39  Sweden
Click Here to See the Profile for Funfrock Click here to Send Funfrock a Private Message Add Funfrock to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

WOHO

Tredje året i rad Högst oväntat med tanke på att jag själv tyckte mig ha mycket sämre bidrag än tidigare år och därför inte ens tänkte ställa upp...det var Fede som mer eller mindre tvingade mig

Desto roligare att det var så jämt iår...många grymma bidrag! På tal om fotografering fick jag idag också mitt allra första betalda uppdrag. Ska bevaka Videumdagen här imorgon, hit kommer det en massa affärssnubbar som ska föreläsa om businesso o annat trams

Last edited by Laszlo on Sep-11-2006 at 21:04

Old Post Sep-11-2006 20:58 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > SFT- 06 Eftersnack
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackWeekend World - Mission Incomplete [2006] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRoyksopp - "Poor Leno (Sander Kleinenberg Northern Beach Mix)" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:58.

Forum Rules: