|
En mikroskopisk EDM-marknadsundersökning
Hej alla glada,
detta är väl ingen marknadsundersökning i ordets rätta bemärkelse utan snarare något för att höra era åsikter för huruvida ni är beredda för att ta er till fjärran Växjö via bil/buss/tåg/skateboard för diverse fester
--
först lite bakgrund
--
efter att ha suttit i ett år som ordförande för en av studentpubarna i Växjö (snart 3 år i styrelsen) har jag inte bara lärt mig en del om restaurangbranschen men också lyckats skaffa goda relationer med alla sorters folk och myndigheter här i stan. Allt från polismyndighet, livsmedel- och alkoholhandläggare på kommunen till VD:er för diverse uteställen (potentiella festlokaler) och säljare på bryggerier. Tack vare detta kontaktnät som jag lyckats bygga upp och den erfarenheten jag fått från styrelsearbetet finns det minst sagt goda förutsättningar för att inte bara kunna anordna klubbarrangemang, men även skaffa sponsorer, samarbetspartners och bra, om inte suveräna marknadsföringskanaler på olika håll.
--
Det finns dock ett problem som inte går göra något åt här i Växjö, och det är det faktum att det i dagsläget inte under några som helst omständigheter går att få tillstånd till några arrangemang längre än till 0200 på nätterna här, vilket helt klart är en nackdel. Att svenskar är beredda på att åka till när och fjärran för att skaka loss bör alla sorts klubbarrangörer vara tacksamma - men frågan är om Ni anser det vara lönt att åka till en mindre stad som Växjö, där festligheterna inte varar längre än till 0200? (Givetvis förutsatt att det handlar om 1-2 högintressanta namn som väldigt sällan eller aldrig varit i Sverige).
Här finns lokaler för både mindre fester för 2-300 personer, såväl som ett nybyggt ställe med en helschysst festvåning för 1000 personer med goda möjligheter till diverse arrangemang. Klubbfolket har börjar mogna även i Växjö men det är långt kvar innan man kan fylla ett ställe med enbart lokalbefolkade, som till exempel i Linköping - därför måste man se till att få hit folk från andra städer.
Vad har ni utsocknes för inställning till detta?
www.laszlo.se
Last edited by Laszlo on Jan-08-2007 at 16:06
|