 |
|
|
|
 |
Push2005
Sidechain'd
Registered: Oct 2004
Location: Belgium
|
|
|
Het is ofwel filmmuziek ofwel EDM bij mij (EDM in z'n breedste zin natuurlijk met uitzondering van Jump en R&B) en wat ambient.
Ik heb rock, metal en dergelijke al genoeg kansen gegeven maar het grijpt me niet; hoewel ik toch via vrienden nog redelijk op de hoogte wordt gehouden van die scene.
Velen noemen enkel naar elektronische muziek luisteren bekrompen; ik zou geen reden zien waarom dat geldt aangezien het nog een veel breder spectrum omvat dan bvb rockmuziek.
|
|
Jun-09-2007 18:23
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
_Jedi
life has just began

Registered: Jul 2004
Location: Ninove
|
|
|
Luister/Kijk (VH1 Classic) soms nog naar hits uit de jaren '80.
Hoewel.. euhm.. had die periode ook al veel electronische invloeden, zeker New Wave songs.
Volgens mij nog altijd de betere pop.
Groepen zoals:
Duran Duran, O.M.D., Simple Minds, U2, Pet Shop Boys, Talk Talk, Frankie Goes To Hollywood, Queen, Depeche Mode,...
Zangers & zangeressen als:
Phil Collins/Gary Numan/Madonna/Cindy Lauper/...
Voor de rest=
Tuurlijk de film muziek/Themes.
Cliché voor mij .. John Williams wist zeker vele fims een extra dimensie te bezorgen (Star Wars/Harry Potter/Indiana Jones/Jurassic Park/Home Alone/....)
|
|
Jun-09-2007 19:34
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Gladius
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002
Location: Antwerp
|
|
|
as of lately:
Kings of Leon, The Strokes, The Darkness, Bob Dylan, Cat Stevens, Leonard Cohen, Richard Ashcroft, Bruce Springsteen, Norah Jones, Nick Drake, Nick Cave, Aimee Mann, Neil Young, Jenny Lewis, Sigur Ros en veel klassieke muziek. De meesten heb ik het afgelopen jaar pas ontdekt, dus nog lekker veel albums te gaan.
nieuwe muziek leer ik enkel kennen via The Steve Show, naar radio luister ik nooit. trance beluister ik op m'n pc/mp3-speler.
___________________
listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul
Last edited by Gladius on Jun-09-2007 at 20:39
|
|
Jun-09-2007 20:33
|
|
|
 |
 |
Shadowkid
hitokiri

Registered: Apr 2005
Location: Ternat,Belgium
|
|
|
De laatste tijd geniet niet-elektronische muziek zelfs mijn voorkeur, met voorop veel post-rock, soundtracks (lately zeker OST van The Fountain) en andere instrumentale muziek. De voornaamste groepen die de laatste maanden veelvuldig in mijn playlist voorkomen: Sigur Ros, Explosions in the sky, Mono, Mogwai, Porcupine Tree, Godspeed you black emperor!, The Album leaf, Eluvium...
Met daarnaast ook redelijk veel rock en indie zoals Bloc Party, The National, Bright Eyes, Damien Rice, Travis, Kings of Leon, Arcade Fire, Snow Patrol, The Veils, Radiohead, Nick Drake...
|
|
Jun-09-2007 21:02
|
|
|
 |
 |
FenixStyle
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2006
Location: Opoeteren
|
|
|
Ik ben sinds ik een jaar of zes was, beginnen met luisteren naar EDM, en heb nooit veel anders beluisterd. Daardoor is m'n kennis van niet-EDM ook niet zo groot en zijn er maar weinig namen die me echt aanspreken.
Qua rock zijn het vooral groepen als U2, Coldplay, The Killers, Snow Patrol... die me nog wel kunnen bekoren. Vooral die eerste dan, ben best wel een grote U2-fan.. 
Verder luister ik bij momenten ook wel eens graag naar female vocalists zoals Sarah Mclachlan, Norah Jones, Vanessa Charlton, Anna Nallick.
Ik moet wel zeggen dat van de niet-EDM die ik beluister, ik veel namen heb leren kennen via remixes van die namen.. (zoals bijvoorbeeld Anna Nallick of Snow Patrol)
___________________

.:: Trance is a natural drug that will heal us all ::.
Last edited by FenixStyle on Jun-09-2007 at 21:12
|
|
Jun-09-2007 21:03
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 14:59.
Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
|
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
|
|
|
|
|
|
Contact Us - return to tranceaddict
Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
|