Zaterdag ochtend vlieg ik van Verenigd Arabisch Emiraten terug naar Nederland.
Omdat hier mijn euro best sterk is en ook is het hier best goedkoop, vroeg ik me af hoeveel spullen ik mee kan nemen zonder te betalen als ik op schiphol aan kom. Iemand die hier ervaring mee heeft?
tot zo ver heb ik de volgende dingen gekocht.
waterpijp (moet nog de tabak voor kopen deze week
2x slof sigaretten (camel light 10 euro per stuk :S )
stuk of 5 parfums, (voornamelijk cadeaus)
tja en ik heb nog paar dagen te gaan.
alvast bedankt
-Moose
Aug-20-2007 20:29
Creamfields23
Bunga Bunga alliance
Registered: Sep 2001
Re: Een vraagje voor de mensen die vaak vliegen.
Als je geluk hebt word je niet gecontroleerd en is er niets aan de hand. Maar met 5 parfums (gesloten) zul je toch wel een probleem hebben als ze gaan controleren. Mocht je kleding willen kopen zou ik het gewoon alvast een dag dragen.
Beperkte belastingvrije invoer van goederen uit landen buiten de Europese Unie
Als u naar Nederland reist vanuit een land buiten de EU, dan mag u van bepaalde goederen maar een beperkte hoeveelheid belastingvrij meenemen. Daarbij gaat het om de volgende goederen en hoeveelheden:
Om voor vrijstelling in aanmerking te komen voor tabaksproducten of alcoholische dranken, moet u minimaal 17 jaar zijn.
Als u meer wilt meenemen
Als u meer wilt meenemen, dan betaalt u belasting over het deel dat uitkomt boven het maximum. Alle andere goederen, waar geen maximumhoeveelheden voor gelden, mag u tot een maximum van € 175 per persoon belastingvrij invoeren. Dit betekent dat als u een artikel koopt met een waarde van meer dan € 175, u bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Het maakt niet uit of u de artikelen hebt gekocht in een belastingvrije winkel. Reist u met meer personen, dan mag u het aankoopbedrag niet verdelen met uw reisgenoten
Ik heb een keer gevlogen met twee grote koffers ik had 20 kg overgewicht (hoefde niet eens bij te betalen) en ze hebben helemaal niets gecontroleerd. Vier paar schoenen (puma's) en best veel kleding ik had gewoon alles al gedragen.
Over drie weken ist het weer zover 4 weken vakantie!!!
Aug-20-2007 20:55
Zand|Man
tranceaddict
Registered: Nov 2005
Je zou eventueel 2 parfums in je handbagage kunnen doen en 3 stuks in je koffer. Volgens mij maken ze daar verder weinig problemen van en anders laat je er één achter op schiphol, als ze daar moeilijk gaan doen maar dat valt te betwijfelen.
Trouwens zo'n waterpijp met vruchtentabak is goddelijk lekker chillen.
Aug-21-2007 08:34
Asperge
House DJ
Registered: Mar 2002
Ik dacht dat parfums niet meer in de handbagage mochten?
Weet je misschien hoe de belasting berekent wordt?
Bijvoorbeeld met de slof sigaretten. Hier in de emiraten kost zo'n slof omgerekend in euro's 10 euro ongeveer (camel light).
Moet ik van dat bedrag de btw betalen?
-Moose
Aug-21-2007 10:54
basd
progression
Registered: Jul 2002
quote:
Originally posted by Massive84
hey bedankt voor de info creamfield.
Weet je misschien hoe de belasting berekent wordt?
Bijvoorbeeld met de slof sigaretten. Hier in de emiraten kost zo'n slof omgerekend in euro's 10 euro ongeveer (camel light).
Moet ik van dat bedrag de btw betalen?
Als je 200 sigaretten meeneemt, hoef je geen belasting te betalen.
Als je 201 sigaretten meeneemt, betaal je BTW over het aankoopbedrag van alle 201 sigaretten. Duur peukie dus.
Je moet dus belasting betalen over het aankoopbedrag van die twee sloffen samen (geen idee hoeveel peuken dat zijn, maar vast meer dan 200). Dus BTW over 20 euro, als ze gewoon 19% hanteren is dat dus 3,80 belasting.
Originally posted by Asperge
Ik dacht dat parfums niet meer in de handbagage mochten?
Als het maar een flesje is kleiner dan 100 ml. Ik vlieg regelmatig naar Engeland en het is geen enkel probleem als ik deo, luchtje, wax etc bij me heb, als de inhoud maar minder dan 100 ml is.
Aug-21-2007 14:54
Hitman
Faked
Registered: Jul 2002
Ik weet niet met hoeveel man je gaat, maar als je meer sloffen sigaretten meeneemt, kun je ze ook verdelen over je reisgenoten die er geen meenemen. Geldt ook voor de parfum, want met maximaal 100 ml kom je niet ver als je er 4 wil kopen. Die waterpijp is geen probleem. Doe 'm in je handbagage, en als de stewardes begint je janken dat je tas in de bagagebak moet, gewoon zeggen dat er iets breekbaars in zit. Dit lukte me ook vanuit Turkije.
Fijne vakantie!
Aug-21-2007 15:41
ZZandirt
Checkmate
Registered: Jun 2005
waar in UAE zit je...?
verder inderdaad, dingen zoveel mogelijk dragen of er gedragen uit laten zien.... dure kleren opgefrommeld in je koffer, zonder kaartje..
man, voor duizenden euri aan horloges en pakken etc uit dubai zien komen... mijn favo tissot kost daar maar 500 dollar....
hier 709 euro... grrrr
met die parfums heb je een issue. zoek ff uit hoeveel invoerrechten je betaald.. geef ff een gil als je niet weet hoe... (hs-code)
succes.
Aug-23-2007 20:20
Massive84
Old Relic
Registered: Jul 2003
..dubbel
-Moose
Aug-23-2007 20:39
Massive84
Old Relic
Registered: Jul 2003
thanks!
ik verblijf in sharijah op dit moment. Vlieg over 2 dagen terug. Wat mis ik freaking Nederland.
Ik heb 2x eau de gekocht. Dat is dus 0.2 liter. Moet daar dus goed zitten.
Verder zit ik met 3x (goedkope..) 100ml vrouwen parfums gekocht en 2 sloffen camel light.
Oh en paar schoenen, maar daar doen ze toch niet moelijk over? kwa kleding heb ik heel weinig gekocht.
-Moose
Aug-23-2007 20:39
Creamfields23
Bunga Bunga alliance
Registered: Sep 2001
heeft er niets mee te maken, maar op verzoek van het managment vliegt deze jongen deze zondag al.