|
för att citera mig själv från en annan tråd
| quote: | Originally posted by reveal
jag anser att det är fel av samhället att döda folk, eftersom samhället själv säger att det är fel
det spelar ingen som helst roll hur jävligt en människa må ha varit, ingen förtjänar att dö
en annan aspekt är ju, tänk om det visar sig att personen som är dömd, är oskyldigt dömd?
vidare, och detta vet nog inte många, så är det DYRARE att avrätta folk än att sätta dom i fängelse på livstid (usa som enda utgångspunkt), det kostar otroligt mycket med advokater, alla resningar, försök att få nåd, "death row" är inte billigt heller
nä, samhället får inte sänka sig så lågt som att avrätta sina medborgare, fy fan
däremot tycker jag att livstids fängelse verkligen ska betyda att man sitter i fängelse livet ut |
håller med! 
___________________
man with no sig
|