Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
Flutlicht rockar för fan
Har som många vet aldrig haft något större intresse för hard trance. Efter att jag tankat ett av Flutlichs radio set så måste jag säga att jag ändrat uppfattning till viss del. Jävlar vilken energi har har fått in i sina set. Har nu tankar flera stycken varav den senaste var
Flutlicht - Infinity live at mad 28-02-2003
o fan vilket draaaaag, han har hittat sådana pärlor inom hard trance scenen som får mig att hoppa upp och ner i stolen Kan inte få nog av hans set... Deras låtar har jag alltid diggat dock.
Riktigt bra på att mixa oxå! ojojoj....rekomdenderar hans set varmt till er alla!
___________________
Mar-06-2003 22:36
Nyx
TB-303 Maniac
Registered: Oct 2002
Location: Halmstad, Sweden
Re: Flutlicht rockar för fan
quote:
Originally posted by mindshooter
Har som många vet aldrig haft något större intresse för hard trance. Efter att jag tankat ett av Flutlichs radio set så måste jag säga att jag ändrat uppfattning till viss del. Jävlar vilken energi har har fått in i sina set. Har nu tankar flera stycken varav den senaste var
Flutlicht - Infinity live at mad 28-02-2003
o fan vilket draaaaag, han har hittat sådana pärlor inom hard trance scenen som får mig att hoppa upp och ner i stolen Kan inte få nog av hans set... Deras låtar har jag alltid diggat dock.
Riktigt bra på att mixa oxå! ojojoj....rekomdenderar hans set varmt till er alla!
flutlicht..mixar de hard trance?
har du tracklist till setet så jag får se om det är hard trance eller "hard trance".
blir jävligt nyfiken på det där med nu flutlicht's produktioner har jag gillat, dem jag hört iaf
och har även böjat lyssna mer och mer på "hårdare" trance
är den uppe på din ftp nu steve?
Mar-06-2003 23:26
Nyx
TB-303 Maniac
Registered: Oct 2002
Location: Halmstad, Sweden
quote:
Originally posted by RebeL9
gillar du det så tanka Resonate 2 The Brutal Sound of Hardtrance mixad av The Freak.
bästa hardtranceskivan jag hört i mannaminne
ganska patetiskt av The Freak att kalla skivan för "The Brutal Sound of Hardtrance" när låtarna är gränsfall till att vara det jag definierar som hardtrance...det finns mycket mer brutala hardtrancelåtar än de han hade med i mixen.
___________________
Mar-06-2003 23:31
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
01. Dumonde - God Music (Flutlicht Mix)
02. Marc Dawn - Expander (Flutlicht Mix)
03. Uptide Tuner - Last Night
04. Marco V – In Charge (Original Mix)
05. 040 feat. Erica Baxter - Dreams (Mix)
06. Marco V - GODD
07. Marco V - Revolt
08. Talla2XLC - The Silence (Flutlicht Mix)
09. Sound Of Overdose - City To City (S.H.O.K.K. Mix)
10. Geilomatics - Geilomat (S.H.O.K.K. Mix)
11. Flutlicht - The Fall (Deep Fall Mix)
Deras egna produktioner är väl "highlights" i settet så att säga...älskar hela dock
dbl: Vet inte vad du har för syn på vad som är vad inom trance såklart men detta har iaf alltid varit Hard trance för mig
___________________
Mar-06-2003 23:31
Nyx
TB-303 Maniac
Registered: Oct 2002
Location: Halmstad, Sweden
quote:
Originally posted by mindshooter
01. Dumonde - God Music (Flutlicht Mix)
02. Marc Dawn - Expander (Flutlicht Mix)
03. Uptide Tuner - Last Night
04. Marco V – In Charge (Original Mix)
05. 040 feat. Erica Baxter - Dreams (Mix)
06. Marco V - GODD
07. Marco V - Revolt
08. Talla2XLC - The Silence (Flutlicht Mix)
09. Sound Of Overdose - City To City (S.H.O.K.K. Mix)
10. Geilomatics - Geilomat (S.H.O.K.K. Mix)
11. Flutlicht - The Fall (Deep Fall Mix)
Deras egna produktioner är väl "highlights" i settet så att säga...älskar hela dock
dbl: Vet inte vad du har för syn på vad som är vad inom trance såklart men detta har iaf alltid varit Hard trance för mig
jag anser att de låtarna ligger närmare uplifting/epic/eller-vad-ni-nu-kallar-det trance än hardtrance..men, alla har inte samma uppfattning när det gäller genrer.
btw...flutlicht är faktiskt bra..deras remixer på "expander" & "isn't it all a little strange" är helsköna
___________________
Mar-06-2003 23:43
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
quote:
Originally posted by Nyx
jag anser att de låtarna ligger närmare uplifting/epic/eller-vad-ni-nu-kallar-det trance än hardtrance..men, alla har inte samma uppfattning
ok...kanske är därför jag diggar dom då... har bara läst att det är ett hard trance set så det är den uppfattningen jag fått....expander och Marco V har jag oxå hört ett flertar ggr klassas som hard trance..därav min slutsats...men kärt barn har många namn alla tycker olika som sagt
___________________
Mar-06-2003 23:49
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
dricka sprit å _hålla käften_
hmm har inte hört någe live med flutlict men jag avgudar hans/hennes/deras låtar å remixer...så jävla nicea
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Mar-06-2003 23:51
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden
quote:
Originally posted by mindshooter
dbl: Vet inte vad du har för syn på vad som är vad inom trance såklart men detta har iaf alltid varit Hard trance för mig
??????
vad har jag med detta att göra?????
___________________
Daniel
Mar-06-2003 23:54
fede
(((d[-_-]b)))
Registered: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
quote:
Originally posted by Vizay
dricka sprit å _hålla käften_
hmm har inte hört någe live med flutlict men jag avgudar hans/hennes/deras låtar å remixer...så jävla nicea
Det är två män bakom flutlich DJ Natron och DJ Reverb
edit: btw.. kolla in www.djnatron.com det är flutlichts hemsida. Sen kolla på dates där står det SWEDEN!!! 31.05.03 dom kommer hit också