return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Tendens
View this Thread in Original format
Aendy
Följande tråd finns att finna i Music Discussion
BEST TRACKs of 2003 so far!

Jag blir lite orolig. Låtarna som nämns här har visserligen hög kvalite rent musikmässigt men det gör Mike Oldfields musik också fast jag vill inte höra Oldfields musik när jag är ute och dansar. Jag vill höra energisk, drivande och "uppåt" musik när jag går ut för att dansa. Är jag den enda som reagerar över att de låtar som i legio förekommer i tråden egentligen inte är något som jag får "dansryck" av.
lonne
Smaken är olika Aendy. Vad som tilltalar dig kanske uppfattas
som skräp i mina öron osv. Jag är ledsen , men jag förstår
inte riktigt din poäng ? Saknar alla helt energi, vilket gör att du
inte får lust att dansa ? Jag har inte hört alla ute på en klubb,
har du ? Det tycker jag brukar göra en enorm skillnad. Vad för
sorts trance gillar du ? Det nämns ju både progressive house,
trance och även en hel del uplifting/epic låtar. Jag håller
med långt ifrån alla är 10 poängare, även fast majoriteten
tycker så. Nämn gärna några låtar som ger dig dansryck.
Vizay
de e klart några har dom ju nämt som e bra, t.ex. Kid vicious - proceed, nån shokk låt (har iofs inte hört den men jag har aldrig hört en dålig shokklåt heller så;)), Rank 1 - airwave 2003 osv osv...

såg även att någon hade tagit med Ozone å Robert Lidstroem...ballt att några svenskar äntligen börjar bli kända :D
Aendy
quote:
Originally posted by lonne
Det nämns ju både progressive house,
trance och även en hel del uplifting/epic låtar. Jag håller
med långt ifrån alla är 10 poängare, även fast majoriteten
tycker så. Nämn gärna några låtar som ger dig dansryck.


Jag menar inte att låtarna de nämner är dåliga men jag menar att tendensen verkar vara att låtarna som blir stora lutar mer åt det melankoliska, laid-back, chill hållet. Klassiska dansrycks låtar hos mig är Sparkles, Twisted, More & more m.m.
RebeL9
kan inte hålla med.
trancen utvecklas ju hela tiden. att köra en låt på dansgolvet är en helt annan sak än att sitta hemma och lyssna på det.
jag menar här hemma kan jag tycka att Svenson & Gielen - Twisted är en fjantig skitlåt på samma nivå som Scooter men på dansgolvet skulle den säkert röja.
lonne
quote:
Originally posted by RebeL9
kan inte hålla med.
trancen utvecklas ju hela tiden. att köra en låt på dansgolvet är en helt annan sak än att sitta hemma och lyssna på det.
jag menar här hemma kan jag tycka att Svenson & Gielen - Twisted är en fjantig skitlåt på samma nivå som Scooter men på dansgolvet skulle den säkert röja.


Det var bla en av de punkter jag nämde. En låt kan helt ändra karaktär
ute på en klubb, under rätt omständigheter.
Aendy
Oki, håller alla med Ionne Och Rebel eller har jag någon som förstår min syn på det?
lonne
quote:
Originally posted by Aendy
Oki, håller alla med Ionne Och Rebel eller har jag någon som förstår min syn på det?


Jag tror jag förstår. Om jag inte gör det, så är jag ett hopplöst fall. Anledningen till att jag reagera, är att långt ifrån alla låtar som nämts som du utrycker det är: chillout/laidback. Jag vill därför poängtera att ute på en klubb skulle du nog kunna ändra uppfattning.
:)
Aendy
quote:
Originally posted by lonne
Jag tror jag förstår. Om jag inte gör det, så är jag ett hopplöst fall. Anledningen till att jag reagera, är att långt ifrån alla låtar som nämts som du utrycker det är: chillout/laidback. Jag vill därför poängtera att ute på en klubb skulle du nog kunna ändra uppfattning.
:)


Jo, det vet jag oxå men jag påpekade danssuget. Inga av dessa låtar som kommit 03 som folk anser som årets låtar är några jag drar upp i bilen så det sjunger i öronen och jag halvt dansar ut genom bildörren vid rödljusen.
mindshooter
Det är juh så att vissa låtar blir man helt crazy till varesej dom spelas i normaltakt på freestylen eller uppitchade på en klubb med fet bas..och vissa låtar funkar bara på klubb om man ska dansa till dom =) som aendy säger....

men jag tycker att bra trance är så mycket mer än bara danstokig trance :) som är helt underbar i sig men laid back trance knäcker mycket när man sitter bakis eller på morgonkvisten och chillar!

Vizay
Aendy: kan ju då passa på att nämna en riktigt fet låt osm jag just fick reda på släppts i år

New energy - Take your air 2003

det är deras "extended mix" (dvs. versionen dom lirar i sitt set från orgasmatron 2002) och "tankis vs. Deep project remix" som är med på vinylen

den här låten är så totalt med energi man kan få ur en låt tror jag....jag har iaf svårt å sitta still här å nu :D

skulle vilja påstå att det är den bästa releasen so far i år om man gillar energisk å rysningsframkallande trance :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement