|
Kwaliteit platen? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Jesse |
owkee dan...genoeg tips om te beatmatchen voor de beginnende DJ's (ik krijg t al redelijk aan de gang hoor ;))
maarre de dikte zegt dus niets? Labels die dunne platen uitbrengen zijn dus eigenlijk gewoon cheap bastards? :toothless |
|
|
| mantisnl |
| quote: | Originally posted by Jesse
owkee dan...genoeg tips om te beatmatchen voor de beginnende DJ's (ik krijg t al redelijk aan de gang hoor ;))
maarre de dikte zegt dus niets? Labels die dunne platen uitbrengen zijn dus eigenlijk gewoon cheap bastards? :toothless |
Jep, dunner = minder vinyl:rolleyes: |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Het probleem hierbij is, vind, ik, dat als jij je pitch weer terug schuift dat je toch nooit het precieze punt waar de pitch op stond kan bepalen??? Als je tenminste wil beatmatchen voor een lekkere lange overgang...:) |
Ik doe dat als volgt:
Je wilt vertragen: Je zet je linkerduimnagel aan de onderkant (= +kant van de pitch) van de slider. Vervolgens schuif je met je rechterhand snel de slider naar boven (= -kant van de pitch) en weer terug. Dan schuif je um tegen je nagel aan en hij staat precies hetzelfde.
Voor te versnellen doe je natuurlijk precies het tegenovergestelde.
en nu geef ik het voorbeeld met je rechter- en linkerhand, maar das natuurlijk aan jou :D
| quote: | Originally posted by Jesse
maarre de dikte zegt dus niets? Labels die dunne platen uitbrengen zijn dus eigenlijk gewoon cheap bastards? :toothless |
Nee, die denken aan het milieu :haha:
Overigens denk ik niet dat de levensduur van de plaat verhoogd wanneer deze dikker is.
Natuurlijk is deze door zijn dikte sterker als je um gaat buigen, maar wie doet da nou :toothless |
|
|
| eieregooie |
| Voor de levensduur/geluidskwaliteit maakt het geen flikker uit... ja, een dikke breekt makkelijker maar verder... Persoonlijk maakt het me ook weinig uit... geen voorkeur... Zelf bobbels in platen heb ik weinig moeite mee... Alsie draait dan draaitie toch? |
|
|
| mantisnl |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Voor de levensduur/geluidskwaliteit maakt het geen flikker uit... ja, een dikke breekt makkelijker maar verder... Persoonlijk maakt het me ook weinig uit... geen voorkeur... Zelf bobbels in platen heb ik weinig moeite mee... Alsie draait dan draaitie toch? |
Het is soms toch behoorlijk ongemakkelijk vind ik. Als er bobbels inzitten skipt ie nl. soms wel es |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by MennoB
ps. (voor de mensen die deze plaat hebben) die plaat van tiesto - in memory (fade, airwave, g&b, v-one mix) (van network) klopt volgens mij niet (ja ik weet dat de sticker verkeerd zit), maar volgens mij is de snelheid steeds verschillend omdat ik alleen bij die plaat problemen heb om de beat gelijk te zetten. Maakt trouwens niet uit welke platenspeler ik gebruik...:( |
Als eerste, welke stikker zit verkeerd?
Ik heb deze plaat ook, en heb er volgens mij geen problemen mee.
Maar die heb ik ook nog niet zo vaak geprobeerd, zal het straks nog wel is doen.
Maar ik heb ook wel is een plaat die voor mijn gevoel niet continu dezelfde snelheid heeft. Misschien dat ik um dan niet goed heb gebeatmatcht, maar kheb het toch wel is verrekkes lang geprobeerd, en dan bleef het klote.
Ik weet zeker dat ik van beide platen de nieuwe mat had, dus da kan het ook niet zijn.
Is het dan misschien dat één plaat om de 8 beats even wacht met de volgende 8 beats? Inplaats van mooi doorgaan op hetzelfde tempo?
Wie kan me dat duidelijk maken.
Of is het altijd zo dat de 32 beats in één maat op één en hetzelfde tempo staan?
volgens mij is het wel zo dat een volgende maat wel "verspringt" in het tempo. (een halve tel ofzow) en das ook heel irritant. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by raoel
Wie kan me dat duidelijk maken.
Of is het altijd zo dat de 32 beats in één maat op één en hetzelfde tempo staan?
volgens mij is het wel zo dat een volgende maat wel "verspringt" in het tempo. (een halve tel ofzow) en das ook heel irritant. |
Kweet het niet van trance maar lijkt me niet logisch.
Ik weet niet hoe lang je een tranceplaat in elkaar blijft laten lopen?
Met techno zit ik meer dan een 1,5 minuut, zal wat zijn als hij na 32 tellen opeens een andere ritme aanneemt.....blijft je beatmachen :p
Denk dat het bij trance ook wel zo zal zijn. maargoed, ik ben geen trance kenner. |
|
|
| DJ D-Man |
| quote: | Originally posted by MennoB
ps. (voor de mensen die deze plaat hebben) die plaat van tiesto - in memory (fade, airwave, g&b, v-one mix) (van network) klopt volgens mij niet (ja ik weet dat de sticker verkeerd zit), maar volgens mij is de snelheid steeds verschillend omdat ik alleen bij die plaat problemen heb om de beat gelijk te zetten. Maakt trouwens niet uit welke platenspeler ik gebruik... :(
|
Ik heb deze plaat ook, maar welke remix bedoel je precies. Ik draai zelf meestal de V-One en de G&D remixes, maar ik heb er nooit problemen mee gehad eigenlijk... Die Gabriel & Dresden is juist heel lekker in te mixed vind ik.
Trouwens, nu we het toch over platen hebben :rolleyes:, weet iemand hoe je krom getrokken platen weer recht kunt krijgen? Ik hoorde dat je ze moet verwarmen ofzo, maar hoe kun je dat het beste doen? En leg je de plaat daarna onder een stapel boeken ofzo? :conf: |
|
|
| basd |
| quote: | | Originally posted by DJ D-Man Trouwens, nu we het toch over platen hebben :rolleyes:, weet iemand hoe je krom getrokken platen weer recht kunt krijgen? Ik hoorde dat je ze moet verwarmen ofzo, maar hoe kun je dat het beste doen? En leg je de plaat daarna onder een stapel boeken ofzo? :conf: |
Wat schijnt te werken, is je platen tussen een paar zware boeken te klemmen en het hele zwikkie dan op de verwarming te leggen.. |
|
|
| TranceFool |
| ik heb altijd problemen met Human Evolution - Human Evolution.....ik snap mn god nie waarom want er is niks vreemds aan die plaat dat ik weet, maar het gaat iig 9 van de 10 x fout :rolleyes: |
|
|
| MennoB |
| quote: | Originally posted by DJ D-Man
Ik heb deze plaat ook, maar welke remix bedoel je precies. Ik draai zelf meestal de V-One en de G&D remixes, maar ik heb er nooit problemen mee gehad eigenlijk... Die Gabriel & Dresden is juist heel lekker in te mixed vind ik.
|
De V-one mix, hij gaat echt 49 keer van de 50 fout. Terwijl als ik een andere plaat in die van V-one mix dat hij dat wel foutloos doet:conf:..... maar die G&B mix lukt het soms ook nie.
Voor raoel:
De sticker die op de plaat zelf zit. Op de kant van G&B en V-one Mix staat Fade & Airwave mix en op de kant van Fade & Airwave mix staat G&B en V-one mix.....
Waarom heeft L-vee trouwens 2 mixen van deze plaat gemaakt (V-One en Airwave)????? |
|
|
| New Wave |
volgsn mij moet je de plaat strijken (met een dikke handoek der over en dan idd wat bassie zei, onder boeken leggen.
*ik kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele schade aan platen :), op eigen risico :) |
|
|
|
|