return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 
Waarmee ben je opgegroeid? (pg. 2)
View this Thread in Original format
eieregooie
Me pa is van de blues en jazz achtige meuk... best okeej... me ma meer Queen, David Bowie en Herman Brood, dat trek ik wat minder... Maarrr... Me ma is tegenwoordig helemaal Tiësto freak... Da's wel weer vetjes dan... kom ik met me duffe hoofd me bed uit rollen, staat In My Memory te knallen in de woonkamer :D IDEAAL!

Verders luister ik zelf ook naar een hoop andere muziek... maakt me niezoveel uit welke stijl, als het maar een beetje "soul" heeft en niet te oppervlakkig is... (buckshot lefonque - another day, hooverphonic - mad about you bijv...) En wat ik ook echt goed vind is de zgn. "Haagse rock" Kane (SUPER!), Anouk en Krezip (ok, niet haags maar toch :) ) Di-Rect vinnik dan weer helemaal niks... Teringherrie...

Hehe, nogal gevarieerd dus :) Maar... Beats boven alles! :D
Creamfields23
Wat dacht je van voor de radio zitten met je cassettebandje en meteen op record zetten als je favo nummer voorbij kwam. Helemaal geweldig!!!

Wat dachten jullie van Turn op the Bass!!! Die cd's met die lichtgevende :gsmile: 's erop. Ja die ja!

Ik weet ook nog dat mijn broer gek was van Hazes:whip: (BEHALVE Kleine jongen dan en de vlieger:D :D :D )

:tongue2 WAT EEN TIJD :tongue2
SnuggLe
quote:
Originally posted by dEEkAy

ok...sorry voor mijn kut nederlands..het spijt me :toothless
maar ik heb het niet in school geleert, maar in IRC :rolleyes:
---

the kutmof has spoken :p

Whahaha LOL. Maakt niet uit :) Je spreekt beter NL dan M_Agic dat doet, en hij is wel echt Nederlands!
ryo
quote:
Originally posted by SnuggLe
Whahaha LOL. Maakt niet uit :) Je spreekt beter NL dan M_Agic dat doet, en hij is wel echt Nederlands!

:D:D:D

Ik ben opgegroeid met de cassettebandjes van Paul Simon, Tina Turner, Dire Straits en UB40. Vind ik op zich nog steeds wel coole muziek, maar niet zo vet als trance. Sinds ik ooit een cd kreeg van Turn up The Bass of een van die dingen met nummers als James Brown Is Dead etc. ben ik meer naar die muziek gaan luisteren, maar het was toch meer de hardcore die me trok. Na enkele jaren alleen maar hardcore ging het toch weer de rustige kant op en pas bij de cd tiesto @ innercity was ik helemaal verkocht :)
magrec
Hehehe

check mijn avatar maar :(
Elke donderdag is het wel raak hoor :( musikantenstadl op tv :p :p :p
Me pa is echt flink gestoord mijn moeder is nog wel beetje openminded.

schlagers sucken :p
kolkiewolkie
cool topic

in de beginjaren van mijn leventje hobbelde ik nog vrij veel tijd door het huis heen en als mijn mams aanwas dan stond er altijd van die semiklassieke meuk op. geloof het of niet maar ik vond dat geweldig :p .

In de tijd daarna werden mijn broers wat rebelser :D en ging het volume van hun muziek flink omhoog (mn broers zijn 12 en 13 jaar ouder, hun moeten toen dus pubers zijn geweest) en toen werd er dus in hoog tempo een flink portie hardrock ingestampt (metallica maar vooral Guns ´n´ Roses) en ik moet zeggen: vette meuk nog steeds! volgens mij moet ik ze destijds menigmaal vermaakt hebben als ik meeblérde zonder dat ik een woord van de tekst begreep :toothless of als ik mee zat te springen :haha: (zat dr al vroeg in, dat gespringnicht :p ). Daarna evolueerden hun ook wat naar meer ´intelligentere´ muziek zoals de red hot chillipeppers (under the bridge)... da vonnik dus echt HIMMEL niks, veels te soft.

Tegelijkertijd kwam ik toen veel bij andere mensen (vriendjes) thuis en bij 1 stond altijd lekkere harde muziek op.. ozzy osbourne bijvoorbeeld. mn eerste bandje stond dus ook vol met die muziek. Tegelijkertijd kwam ook housemuziek voorzichtig mn leventje binnen sijpelen (2unlimited, 2 brothers on the 4th floor maar er was ook nog veel meer, namen allemaal vergeten). Voor mij en ruben_dubbink ging dit ongeveer gelijk op... veel top 40 luisteren (stonden toen best geinige dingen in, dj paul elstak bijv. of dj bobo (die heeft echt goeie nummers gemaakt :D ). Ik zei overigens altijd dat ik die happy hardcore himmel niks aan vond maar stiekem was het best wel cool :D .

zo rond mn 15de/16de daalde de muziekinteresse tot een best wel laag niveau (weinig geinig spul).. nog een paar jaar weer wat alternatief spul als the offspring en daarna limp bizkit... tegelijkertijd begon ik met studeren.... kijk en daar ging het dus fout :tongue2 .

veeeeeeeel gedownload en als je veeeel wilt downloaden kom je automatisch bij house uit. eerste volledige livesets waren uiteraard van trance energy en de eerste volledige ceedees waren in trance we trust 1 t/m 4... dubje begon zich ook weer meer en meer in die meuk te verdiepen en zo rolden we beide in de liefde voor trance :) die er tot op de dag van vandaag stevig ingebakken zit. mn blik heeft zich veruimd tot meerdere stijlen maar net als frans is afwisseling best wel heel belangrijk. Hier in barcelona is bijvoorbeeld teveel techno voor mij en VEELS te weinig trance. af en toe hardstyle kan mij ook zeker wel bekoren, zeker na afloop van een tentamenweek (alle frustratie eruitBEUKEN!).

(edit)
ik bedenk me dat ik ook een muziekgekke neef heb die openstaat voor allerlei soorten muziek! zo kwam hij door mij in aanraking met trance en vintie dat he-le-maal geweldig (paul van dyk in de eau: FEEST WAS DAT MAN!) en hij steekt mij aan met zijn muziek (hardcore/punk bandjes). en ja, dat laatste kan ik HEEL ERG op losgaan :D :eyes:
(/edit)

oja, terug te komen op de hoofdvraag: ik heb inmiddels een pleurishekel aan alles wat sloom/klassiek/commercieel/geheime zender is. ouders hebben dus geen invloed gehad :p . eerder andersom want als dr geen beat inzit dan vind mijn mams het vaak best goed te doen (universal nation, the legacy, airwave enz. enz.). mijn paps irriteert zich alleen maar aan die ´herrie´ maar die luistert alleen maar naar geheime zenders (zoals iedereen in mijn geboorteplaats :whip: )
Original
ok... i houd`t kort

Mijn pa: Pink Floyd/Tour of Duty cds/The Animals/Dire Straits
Mijn ma: Sting/Lionel richie/Italiaanse,franse muziek

Was allemaal best te pruimen:D

Het begon bij mij allemaal met 2 Unlimited.
Mix van Trance & Hiphop eigenlijk, daarna klein tijdje hardcore , maar na 96 ong. toch de kant van hiphop opgegaan (2pac.. Dear mama/I aint mad at cha, top nummers),nog aantal jaartjes naar hiphop geluisterd (en af en toe house/trance/techno).

Robert miles children trok me weer een beetje de trance kant op.
...het schommelde een beetje rond die tijd.

En zoals vele andere (ook in mijn omgeving).. na Tiesto @ Innercity.. echt meer gaan verdiepen in trance.

Nu geef ik de voorkeur aan TRANCE, maar luister voor de rest ook wel naar; Progressive/Techno/Hardtrance/hardstyle en af en toe Hiphop, rock (phil collins etc.)
stampertje
quote:
Originally posted by Creamfields23
Wat dacht je van voor de radio zitten met je cassettebandje en meteen op record zetten als je favo nummer voorbij kwam. Helemaal geweldig!!!

:tongue2 WAT EEN TIJD :tongue2

hahaha, ja inderdaad toen ik een jaar of 12 was en de oude radio van mn oma kreeg kon ik ook uren achter de radio zitten wachten op mn fafo nummer. En dan eest een top40-boekje halen in de "cd-winkel" zodat je wist wanner die ongeveer kwam. (het leechen zat er al vroeg in geloof ik :D ).
toen ik wat ouder was, was mn oudere buurjongen helemaal gek van Queen en dat vond ik ook wel wat. Maar dat duurde maar even. Samen met een vriend gingen we altijd de cd's van zn broer luisteren, turn up the bass enz. En wat later werd dit hardcore...Er was toen altijd op vrijdag avond DJ Paul op stadsradio, echt goud was dat. Mn eerste single die ik kocht was volgens mij "Ruffneck rules da Artcorescene"

Maar ook bij mij begon de liefde voor trance bij het horen van Tiësto at Innercity. Ervoor ook wel maar dat was vooral top-40 en Strictly Club en Madhouse.:(
Switch
quote:
Originally posted by Djeebie
Wat ik me nog kan herinneren van m'n kinderjaren is de jaren '80 muziek van de radio als we met de auto weggingen. Maar dan vooral een hoog Phil Collins gehalte en geen Depeche Mode of New Order.

Toen ik meer bewust werd van muziek werd ik door m'n oom aangestoken die zo'n beetje alles van Queen had. Queen en dus rock was vanaf toen mijn muziek. Ook door de cd collectie van m'n ouders gegaan en daar kwamen dan bands als U2, Genesis en dat soort dingen uit. De eerste muziek die ik zelf kocht was een single (plaat!) One van U2.

Toen kwam de house meer in opkomst en luisterde ik bij vriendjes naar Turn Up The Bass en de House Party cd's. M'n eerste house single was Bizarre Inc feat. Angie Brown - I'm Gonna Get You.

Vervolgens kreeg je de hardcore periode. Ook ik heb een tijdje naar hardcore geluisterd, maar was het ook redelijk snel (na een jaar?) zat.

Vervolgens hiphop...:p Ingestapt met Wu-Tang en langzaam alles verkend. Was voor die tijd, 1995, redelijk uniek als je naar hiphop luisterde. Het was toch vooral (happy) hardcore dat de klok sloeg. Ongeveer een jaartje of 4 naar hiphop geluisterd, maar toen begon de kwaliteit toch wel erg af te nemen (Bad Boy Records, No Limit Records :rolleyes: ) en kwam ik bij toeval weer in aanmerking met house. Nu dus trance.

Vanaf 2000 ben ik begonnen met trance: Tiësto @ Innercity vond ik erg vet, maar was ook onbekend voor mij nog toen. Ook de trance scene verkend, en door schade en schande wijs geworden, besloten dat dance toch wel erg goeie muziek is.

Tegenwoordig luister ik voornamelijk naar progressive, trance en classics (zowel rock, pop, dance als hiphop).

ja zo'n opvoeding heb ik ook ongeveer gehad, veel Queen en Phil Collins enzo. mijn ouders vinden trancemuziek ook helemaal niet zo slecht, zo lang het maar niet te eentonig wordt of te hard, gewoon melodische trance luisteren ze graag naar.

ik ging me meer muzikaal ontplooien toen Thunderdome 1 uitkwam, dat was toch zo'n aparte muziek waar niemand nog van had gehoord, echt vet. daarvoor hield ik al erg van de echte classics, zoals Culture Beat, U96, Capella, Felix, Dyewitness en nog heel wat anderen. sindsdien ben ik een grote fan geweest van hardcore, tot ongeveer 1995/1996. ik luisterde toen naar Bonzai 5, en daarop stond Yves Deruyter - Outsiders. JEEEEEEEEZUS wat een VET nummer! de opbouw van die track was zo geil! ik had geen geld om de cd te kopen, dus ging ik elke dag na school naar de winkel om hem te luisteren. in 1997 zag ik toevallig de cd van Yves Deruyter liggen in de schappen, en ik dacht dat het DJ Yves was, een hardcore dj. sindsdien ben ik verkocht aan trancemuziek. na Yves Deruyter ben ik series gaan kopen, van D.Trance, Trancemaster en World Of Trance, erg goeie cd's zijn dat. en toen kwam internet.....
erg veel verzameld sinds ik kabel heb, met 500 KB/sec lukt dat ook wel :D

ik ben nu compleet verknocht aan trance/hardstyle/techno/progressive
snitz
ik zal het kort houden:

0-6: jaar klassieke
6-11: jaar alles waar maar een beetje vette beat in zat
11-14: thunderdome e.d
14 tot heden: hardhouse,hardstyle,techno,hardtrance en de rest wat er omheen hangt.

mantisnl
in mijn kinderjaren (voor zover die over zijn:p ) hebk veel met mn moeder hier thuis naar radio 10 gold (nu 10fm toch?) geluisterd, dus veel ouwe crap die ik nog steeds uit mn hoofd ken allemaal.
toen ik n keer n hardcore tapeje kocht (thunderdome 10 ofzo) is t voor mij begonnen met de dance scene, eerst heel wat jaren hardcore fanaat geweest en ongeveer 2 jaar geleden trance gehoord op de tv. ik weet niet hoe, maar het is er sindsdien langzaam ingegroeid:)
ik luister nu voornamelijk trance, hardtrance, hardstyle, progressive-trance en chillout. ook n hardcoreplaatje kan er zo nu en dan nog in:D
Three 'O Three
quote:
Originally posted by Switch
ik luisterde toen naar Bonzai 5, en daarop stond Yves Deruyter - Outsiders. JEEEEEEEEZUS wat een VET nummer! de opbouw van die track was zo geil!

Dat is idd een heel vet nummer! Jammer dat ze ze zo niet meer maken!!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement