|
Korkade svenskar
|
View this Thread in Original format
| Nicke |
Min styvmors nån släkting var här på besök i förrgår. De satt vid matbordet och min styvmor pekar på en ostkaka och säjer att "det där är en ostkaka". "Nähä du", säjer släktingen, "det är en cheesecake". :stongue:
Inte nog med det, sen säjer hon ännu att det där på ytan är fromage, varpå styvmorsan säjer att det är ost på franska.. :haha: |
|
|
| ShyTrance |
| HAHAHA LOL :stongue: :haha: |
|
|
| Dioxys |
| det är väll ändå en skillnad på ostkaka och cheesekake? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Dioxys
det är väll ändå en skillnad på ostkaka och cheesekake? |
det har jag också för mig |
|
|
| Vizay |
| jamen de e klart de e skillnad på dom...den ena e gjord av ost å den andra av cheese....de hörs ju på namnet :rolleyes: |
|
|
| mindshooter |
| Jag tror jag käkade cheesecake i england förut...det var typ med philadelphia ost i botten och nån kaka på toppen....medans ostkaka i sverige är nån jävla smet right? jag tycker inte om någon av dom så dom fpår gärna ha samma namn för mig :p |
|
|
| Nicke |
Men va fan, ni e ju så korkade att ni inte ens förstår det roliga här.. :rolleyes:
:p |
|
|
| Dioxys |
ehhe, så då är det vi som är korkade? :)
jag förstod vad du menade :P ville bara påpeka att hon inte hade fel!
jo, precis så som mind sa! och riktiga småländksa ostkakor med mjöl och socker!! MUMS!!! :D |
|
|
| dj_hysterix |
hehe
:nervous: |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by Dioxys
det är väll ändå en skillnad på ostkaka och cheesekake? |
det ÄR skillnad på ostkaka och cheesecake. otrolig skillnad, inte ens samma sak.
ostkaka(svensk) är gjord vassle från ost och är som en krämig bakelse med mandel i
cheesecake(engelsk) är smördegs botten och citronsmet med nån ingrediens som den delar med ost. |
|
|
|
|