return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Korkade svenskar
View this Thread in Original format
Nicke
Min styvmors nån släkting var här på besök i förrgår. De satt vid matbordet och min styvmor pekar på en ostkaka och säjer att "det där är en ostkaka". "Nähä du", säjer släktingen, "det är en cheesecake". :stongue:

Inte nog med det, sen säjer hon ännu att det där på ytan är fromage, varpå styvmorsan säjer att det är ost på franska.. :haha:
ShyTrance
HAHAHA LOL :stongue: :haha:
Dioxys
det är väll ändå en skillnad på ostkaka och cheesekake?
reveal
quote:
Originally posted by Dioxys
det är väll ändå en skillnad på ostkaka och cheesekake?


det har jag också för mig
Vizay
jamen de e klart de e skillnad på dom...den ena e gjord av ost å den andra av cheese....de hörs ju på namnet :rolleyes:
mindshooter
Jag tror jag käkade cheesecake i england förut...det var typ med philadelphia ost i botten och nån kaka på toppen....medans ostkaka i sverige är nån jävla smet right? jag tycker inte om någon av dom så dom fpår gärna ha samma namn för mig :p
Nicke
Men va fan, ni e ju så korkade att ni inte ens förstår det roliga här.. :rolleyes:




:p
Dioxys
ehhe, så då är det vi som är korkade? :)

jag förstod vad du menade :P ville bara påpeka att hon inte hade fel!

jo, precis så som mind sa! och riktiga småländksa ostkakor med mjöl och socker!! MUMS!!! :D
dj_hysterix
hehe













:nervous:
fruktsoppa
quote:
Originally posted by Dioxys
det är väll ändå en skillnad på ostkaka och cheesekake?


det ÄR skillnad på ostkaka och cheesecake. otrolig skillnad, inte ens samma sak.

ostkaka(svensk) är gjord vassle från ost och är som en krämig bakelse med mandel i

cheesecake(engelsk) är smördegs botten och citronsmet med nån ingrediens som den delar med ost.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement