return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Dancevalley!
View this Thread in Original format
Glorie
Känns som att en sommarfestival e ett måste i år...Biljetterna har precis släppts till DV -03 å de kostar hutlösa 67,5 Euro :D eller d kanske inte e så dyrt iofs.

Die Lineup har inte släppts än, så ja postar (med sculs hjälp) linan från förra året... så ni får en liten hum om vilken stor festival vi snackar..

Behöver ja tillägga att DV-02 blev slutsåld rätt så snabbt? :)

Arrangör: UDC
Datum: 030802
Tid: 10.00
Location: Recreatiegebied Spaarnwoude, VELSEN
(ligger nära Amsterdam)
Pris: 67,50 EURO
Boka biljetter redan nu
Hemsida

Lineup 2002


Mainstage 1

Christian Smith
Dave Clarke
Junkie XL
Justin Robertson
Laidback Luke
Marnix
Michel de Hey
Sander Kleinenberg
Sasha
Sneak
MC: Marxman

Hard Dance 2

Andy Farley
Fausto
JP
Rossi
Scot Project :crazy:
Simon Eve
Sterling Moss
Tom Harding
Yoji Biomehanika :crazy:

Techno 3

Ben Long
Billy Nasty
Ignition Technician
Jel Ford
Joel Mull
Marco Carola
Oliver Ho
Steve Rachmad
Umek
The Advent

Club 4

Dwin
Erick E
Graeme Park
Marcello
Prinz
Roger Sanchez
Roog
Scumfrog
Tom de Neef

Progressive 5

Astrid
Chris Fortier
Cross
Emjay
Guy Ornadel
Hybrid
Jaimy
Sister Bliss
Circulation

Tech House 6

100% Isis
Alvredo
Dimitri
Jamie Anderson
Jay Samuel
Luciën Foort
Montana
Perplex
Red Moon
Secret Cinema

Bacardi 7

Brotherhood
Debra
Joost van Bellen
MarYSol
Mulat
Sneak
Svendex

Eurogrooves 8

Armin van Buuren :crazy:
Don Diablo
Ferry Corsten :crazy:
G-Spott
Jean
Johan Cyber
Johan Gielen :crazy:
José
Jurgen
Spider

Drum N Bass 9

A Sides
Andy Haze
Dreazz
Emir
Fabio
Falcon
J Laze
Kabuki
Pressure
Sabre
Surreal
Usual Suspects

Electro 10

Andy Weatherall
Anthony Rother
Billy Nasty
Radioactive Man
Scape 1
Sherman
Sterac nics
Transparent Sound
Silicon Scally
Velcro Fastener

Melkweg 11

Controverse Allstars
Dab
Le Funkubine
Lee Coombs
LX Pacific
Mad Ed

Ambient Hill 12

Alan Luna
Ambient Daan
Lenny Ibizarre
Steely
Stefan X
The Well


Om inte lineuppen blir bättre till i år.. så är väl inte festen aktuell va Helly? ;)
SteveTranz4ever
Detta event är ju sjukt stort...

Skulle gärna dra på detta.... :gsmile:
sipowitz
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Detta event är ju sjukt stort...

Skulle gärna dra på detta.... :gsmile:


Men det kommer inte i närheten av nature one i tyskland... den lineupen är helt sinnesjuk
lonne
quote:
Originally posted by sipowitz
Men det kommer inte i närheten av nature one i tyskland... den lineupen är helt sinnesjuk


Jag förstår mig inte riktigt på alla. Visst är techno lineupen helt ok, kul och se Pvd om man gillar honom...annars bara massa tysk hardtrance smörja. Dance Valley har ju ett mkt bredare utbud, i stort alla genrar du kan be om.
mindshooter
quote:
Originally posted by Glorie
Junkie XL
Sasha
Scot Project :crazy:
Guy Ornadel
Hybrid
Armin van Buuren :crazy:
Ferry Corsten :crazy:
Johan Gielen :crazy:


intressant...hybrid är helt klart ett pluss...fan va fett det vore...

men priset :eyes:

JA jag vet att detta inte är årets :)
reveal
du glömde en ":crazy:" efter Astrid ju :p
Sand Leaper
quote:
Originally posted by lonne
Jag förstår mig inte riktigt på alla. Visst är techno lineupen helt ok, kul och se Pvd om man gillar honom...annars bara massa tysk hardtrance smörja. Dance Valley har ju ett mkt bredare utbud, i stort alla genrar du kan be om.


Bull.Dette utsagnet viser at du har lite viten om artistene som kommer.Visst er det mest techno her(og den techno lineupen er verdt turen alene mener nå jeg),men det er faktisk så å si INGEN hard trance på hovedlineupen i det hele tatt (med et mulig unntak av Cosmic Gate og Kai Tracid).La meg vise deg litt av variasjonen som fins:

Anthony Rother,Lexy & K.Paul,Westbam = electro
Moguai = alt mulig
Sasha = prog
Phoneheads = drum & bass
Aquasky = breakbeat
Boris Dlugosch,Jori Hulkkonen,Junior Sanchez,Eddie Amador = house
Ricardo Villalobos,Hakan Lidbo = tech house
Gush Collective = garage

osv. osv.Dessuten vil DJ Dag,Blank & Jones,Taucher,Marco V og Dumonde sørge for bra dekning på trance også. Innen techno har dessuten de ulike artistene ganske ulike stiler, f.eks. har Rush og Chris Liebing et ganske annet sound enn det f.eks. Danilo Vigorito,Frank Lorber,Technasia eller Adam Beyer har.Og nå har jeg ikke en gang BEGYNT på Club DJs lineupen.

Derfor er det reint pisspreik å si at Nature One ikke har et bredt tilbud musikalsk sett.
RebeL9
wow den här lineuppen var inte nådig.
Klart bättre än Nature One och i klass med Godskitchen Global Gathering.
Sasha, Sander Kleinenberg och Armin van Buuren!!!!
OMG OMG OMG!
mindshooter
Detta krockar väl med Nature one förresten?
hur fan kan sasha lira på båda? :p
Glorie
typ att linan var från 2002 ;)

mindshooter
quote:
Originally posted by Glorie
typ att linan var från 2002 ;)


juste det var i den här tråden *blanda ihop*
sorry :p
ScuL
helt viktig att säga att linan är från 2002! :D

för att det finns så många DJ:ar som kommer till DV blir linan inte släppt så snart..

men det e nästan alltid slutsåld innan linan kommer att släppas.. :crazy:

jag e förmodligen inte där den här året för att det är precis i mitt semester..
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement