|
Oranje (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Dwingo |
| Ik zou er niet eens rouwig meer om zijn als onze vrienden van oranje de voorrondes niet halen. Een deelname aan het WK moet je verdienen en iets verdienen doe je niet met je handen in je zakken. Ik had het die gekke Esten zowaar gegund om te winnen gisteren, maar helaas. |
|
|
| raoel |
nou ja, ze hebben dat potje gewonnen tegen Estalnd (niet vragen hoe) en dat was belangrijk. We moeten er gewoon voor gaan om de rest allemaal te winnen en dan op een puntverlies van portugal hopen.
Dan gaan we gewoon naar het WK
Maar het probleem van het NEDERLANDS elftal is gewoon dat ze op het middenveld en verdediging te weinig toppers hebben.
In de verdediging en op het middenveld hebben ze net genoeg toppers om de basis te vullen. Op het middenveld hebben ze dan nog een paar goede wissels maar in de verdediging ????
Ik bedoel Melchiot (mijn god / is dat een prof????) die kan voor geen poot voetballen.
Al kijk je naar frankrijk: Zij kunnen in principe met 2 wereldelftallen op komen dagen (portugal ook)
Maar het blijft zo:
Voor zo'n klein kand zijn wij enorm!!! goed
Eigenlijk gewoon de beste van de wereld |
|
|
| Dj Lex |
| quote: | Originally posted by raoel
Maar het probleem van het NEDERLANDS elftal is gewoon dat ze op het middenveld en verdediging te weinig toppers hebben.
In de verdediging en op het middenveld hebben ze net genoeg toppers om de basis te vullen. Op het middenveld hebben ze dan nog een paar goede wissels maar in de verdediging ????
Ik bedoel Melchiot (mijn god / is dat een prof????) die kan voor geen poot voetballen.
Maar het blijft zo:
Voor zo'n klein kand zijn wij enorm!!! goed
Eigenlijk gewoon de beste van de wereld |
Over Melchiot ben ik het niet eens met je. Die jongen kan wel degelijk goed voetballen, maar tegen Estland raakte die idd niet echt veel goed. Werd helemaal ondersteboven gelopen door Oper, wat ik een hele goede voetballer vind. |
|
|
| DŽeameŽ |
| quote: | Originally posted by Dwingo
Ik zou er niet eens rouwig meer om zijn als onze vrienden van oranje de voorrondes niet halen. Een deelname aan het WK moet je verdienen en iets verdienen doe je niet met je handen in je zakken. Ik had het die gekke Esten zowaar gegund om te winnen gisteren, maar helaas. |
Mee eens! Het lullige is dat het nederlands elftal zich altijd zo moet kwalificeren.
| quote: | Originally posted by Dj Lex
Over Melchiot ben ik het niet eens met je. Die jongen kan wel degelijk goed voetballen, maar tegen Estland raakte die idd niet echt veel goed. Werd helemaal ondersteboven gelopen door Oper, wat ik een hele goede voetballer vind. |
Ik wil niet lullig doen, maar hoe die Melchiot bij z'n eigen club ook mag spelen, bij het nederlands elftal heb ik hem nog nooit iets goeds zien doen. Maar wat hij tegen Estland deed was wel heel erg dramatisch.
Oper schoot die eerste er trouwens wel mooi in! |
|
|
| Dj Lex |
| quote: | Originally posted by DŽeameŽ
Mee eens! Het lullige is dat het nederlands elftal zich altijd zo moet kwalificeren.
Ik wil niet lullig doen, maar hoe die Melchiot bij z'n eigen club ook mag spelen, bij het nederlands elftal heb ik hem nog nooit iets goeds zien doen. Maar wat hij tegen Estland deed was wel heel erg dramatisch.
Oper schoot die eerste er trouwens wel mooi in! |
Nou die tweede van estland mocht er ook zijn hoor. klassegoal |
|
|
| TranceFool |
Bij Chelsea speelt Melciot wel goed hoor.
Verder heeft Nederland gewoon strontgeluk gehad, inderdaad op zn Duits |
|
|
| Dj Lex |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Bij Chelsea speelt Melciot wel goed hoor.
Verder heeft Nederland gewoon strontgeluk gehad, inderdaad op zn Duits |
Jippie iemand is het met me eens, wat melchiot betreft |
|
|
| moogwai |
| quote: | Originally posted by raoel
Maar het probleem van het NEDERLANDS elftal is gewoon dat ze op het middenveld en verdediging te weinig toppers hebben.
In de verdediging en op het middenveld hebben ze net genoeg toppers om de basis te vullen. Op het middenveld hebben ze dan nog een paar goede wissels maar in de verdediging ????
Ik bedoel Melchiot (mijn god / is dat een prof????) die kan voor geen poot voetballen.
|
Ja precies, zonder Jaap Stam is de verdediging echt niet van wereldniveau :( Melchiot was echt dramatisch.. maar ja hij moest ook spelen omdat de Hofland ziek was. Dat wordt echt een topduo, Hofland naast Stam en F. de boer gewoon Linksback.
En zonder spelers als Davids en van Bommel is er eigenlijk weinig middenveld te bekennen. Cocu moest alles onderhand in zijn eentje doen.
Ik bedoel als iedereen fit en in topvorm is en dan is Nederlands gewoon een van de beste landen van de wereld :) , maar als er een paar geblesseerd of geschorst zitten stelt het echt niet zoveel voor. |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by moogwai
Ja precies, zonder Jaap Stam is de verdediging echt niet van wereldniveau :( Melchiot was echt dramatisch.. maar ja hij moest ook spelen omdat de Hofland ziek was. Dat wordt echt een topduo, Hofland naast Stam en F. de boer gewoon Linksback.
En zonder spelers als Davids en van Bommel is er eigenlijk weinig middenveld te bekennen. Cocu moest alles onderhand in zijn eentje doen.
Ik bedoel als iedereen fit en in topvorm is en dan is Nederlands gewoon een van de beste landen van de wereld :) , maar als er een paar geblesseerd of geschorst zitten stelt het echt niet zoveel voor. |
NAJ, op papier is Nederland dan het sterkste land, maar dat zijn ze wel vaker geweest. Ik vind gewoon dat de motivatie ontbreekt bij Oranje, er is geen teamspirit. Ik denk dat ze het voetballen bij een club veel belangrijker vinden. En als er geen motivatie hebt zal je niet ver komen. (zei mijn trainer altijd:D )
Latuurrzzz... |
|
|
| Dj Lex |
| quote: | Originally posted by TranceFool
NAJ, op papier is Nederland dan het sterkste land, maar dat zijn ze wel vaker geweest. Ik vind gewoon dat de motivatie ontbreekt bij Oranje, er is geen teamspirit. Ik denk dat ze het voetballen bij een club veel belangrijker vinden. En als er geen motivatie hebt zal je niet ver komen. (zei mijn trainer altijd:D )
Latuurrzzz... |
Ja is waar als de motivatie weg is kom je niet ver. Maar ja motiveren tegen estland is lastig voor Nederland. ze voelen zich zo goed. |
|
|
| Dwingo |
Ik ben onderhand al weer een jaar, of misschien zels twee, aan het wachten op de terugkeer van R de Boer, Numan en v. Bronckhorst. Vlak voordat dit rijtje spelers gebleseerd raakte: toen speelde nederland goed.
En inderdaad: met nu van Bommel en van Nistelrooy erbij kan het alleen maar beter gaan. Verder nog die Sikora, wat ik wel een pittig baasje vind om in te laten vallen en Hofland...
Tja... als iedereen erbij kan zijn zit het wel goed. Dan is het enige probleem de motivatie |
|
|
| raoel |
Tuurlijk heeft NEDERLAND een van de beste teams van de wereld
de top: (willekeurige volgorde)
Frankrijk
Brazil
Argentina
Spanje
En Nederland
Dat zijn mijn persoonlijke top landen.
Maar het nederlands elftal heeft een probleem t.ov. deze vandere landen.
Nederland heeft te weinig absolute toppers. Ze kunnen een geweldige basis 11 op stellen. En dan hebben ze nog goede invallers van hetzelfde nivo op de bank.
Maar als er bij ons een topper wegvalt staat er bijna nooit een goede vervanger achter zo'n speler met dezelfde kwaliteiten. Of er zit niet meer zo iemand op de bank, waardoor er een B speler op zit.
En ook is er het probleem dat de vervanger een heel ander soort speler is b.v.: als davids wegvalt neemt cocu vaak zijn positie over maar dan krijg je een heel ander soort spel omdat cocu simpelweg een ander soort speler is.
Bij andere landen hebben ze altijd een selectie van 20 tot 30 aan elkaar gelijke voetballers. Maar ja zij hebben ook een veel groter land.
Natuurlijk ontbreekt ook vaak de spirrit bij de spelers en willen we te vaak te mooi voetballen.
Dus ik denk dat we niet zo moeten zeuren want voor zo'n klein kut landje zijn wij zo lang als de voetbal rolt al verschrikkelijk goed. |
|
|
|
|