return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Wat is er met de maatschappij aan de hand????
View this Thread in Original format
arj1o1
quote:

Gemummificeerde kinderlichaampjes gevonden
Gepost door Vincent (Ali Salami) - maandag 28 april 2003 @ 17:31 - Bron: De Telegraaf
Roel's Weblog had ons via de newssubmit het volgende te melden:

In het Poolse Lodz heeft de politie in een flat de lijkjes van een 9-jarige tweeling en twee pasgeboren kinderen gevonden. Drie lichaampjes zaten in vaten en twee ervan waren gemummificeerd. De kinderen zijn waarschijnlijk door verdrinking om het leven gebracht.

De agenten deden de vondst bij toeval bij een huiszoeking in de flat van de ouders. De vader werd namelijk verdacht van een serie inbraken en diefstal. De zwangere 30-jarige moeder en de 29-jarige vader zijn gearresteerd op verdenking van moord.

quote:

Zeven jaar voor Belgische pedo-oppas
Gepost door Rob (R@b) - maandag 28 april 2003 @ 16:31 - Bron: Gazet van Antwerpen
In België is een 35-jarige havenarbeider veroordeeld tot zeven jaar effectieve gevangenisstraf wegens pedofilie. De man uit Zeebrugge werd schuldig bevonden aan vier verkrachtingen en zes aanrandingen op de eerbaarheid. De slachtoffers waren tussen de zes maanden en acht jaar oud.

De man was in Zeebrugge een gekend babysitter. Wat de ouders echter niet wisten was dat hij tijdens het babysitten de kinderen porno liet zien, en overging tot seksuele daden. De dader gaf aan zijn slachtoffers cadeautjes opdat ze zouden zwijgen. Toen één slachtoffer begon te praten, kwamen de feiten aan het licht.

De man moet aan zijn slachtoffers 53.400 euro schadevergoeding betalen.

quote:

Vrouw verkracht door vader vriendin
Gepost door Robin (Anthraxx) - maandag 28 april 2003 @ 14:46 - Bron: Tiscali
[BK]Chicken had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Een 21-jarige vrouw uit Schiedam is gisteren gegijzeld en verkracht door de vader van een vriendin. De vrouw sliep in de woning van een vriendin toen zij door de 52-jarige man werd belaagd en verkracht. Daarna werd zij de hele dag onder dwang vastgehouden in de woning. Aan het einde van de middag werd de vrouw meegnomen in een auto. Via een mobiele telefoon wist zij de politie te waarschuwen, waarna het arrestatieteam haar kon bevrijdden.

De 52-jarige Rotterdammer werd aangehouden en overgebracht naar het bureau. De recherche stelt een nader onderzoek in.

quote:

Overvaller snijdt oor af voor oorbellen
Gepost door Robin (Anthraxx) - maandag 28 april 2003 @ 14:40 - Bron: De Telegraaf
master_spike, kennydies, tezz, Mickeys, NLBADBOY en Draaitafeltje hadden ons via de newssubmit het volgende te melden:

Een overvaller op de Filipijnen heeft gisteren het oor van een 67-jarige vrouw afgesneden, nadat zij haar oorbellen niet af wilde geven. De overval vond plaats in een bus. Toen de vrouw weigerde haar oorbellen en handtas af te geven, sneed de drugsverslaafde haar linkeroor af.

Direct na de overval werd de overvaller gepakt en overgedragen aan de politie.

quote:

Zwerver met bijl wil geld lenen in winkel
Gepost door Marina (Snuggs) - maandag 28 april 2003 @ 11:11 - Bron: Noordhollands Dagblad
NLBADBOY had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Een 32-jarige zwerver had in Den Helder wel een heel overtuigende manier bedacht om geld te lenen. Hij verborg onder zijn jas een bijl en stapte een winkel op het Marsdiepplein binnen. Omstaanders waarschuwden de politie en die kon de zwerver bij het verlaten van de winkel aanhouden. De man verklaarde dat hij geld had willen lenen in de winkel. Hij zou de bijl alleen gebruiken indien men hem het gevraagde geld niet gaf. Hoewel hij zijn lening niet kreeg heeft hij uiteindelijk toch de bijl niet gebruikt.

De politie nam de bijl in beslag en beloonde de zwerver met een bekeuring wegens verboden wapenbezit.Zwerver met bijl wil geld lenen in winkel
Gepost door Marina (Snuggs) - maandag 28 april 2003 @ 11:11 - Bron: Noordhollands Dagblad
NLBADBOY had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Een 32-jarige zwerver had in Den Helder wel een heel overtuigende manier bedacht om geld te lenen. Hij verborg onder zijn jas een bijl en stapte een winkel op het Marsdiepplein binnen. Omstaanders waarschuwden de politie en die kon de zwerver bij het verlaten van de winkel aanhouden. De man verklaarde dat hij geld had willen lenen in de winkel. Hij zou de bijl alleen gebruiken indien men hem het gevraagde geld niet gaf. Hoewel hij zijn lening niet kreeg heeft hij uiteindelijk toch de bijl niet gebruikt.

De politie nam de bijl in beslag en beloonde de zwerver met een bekeuring wegens verboden wapenbezit.


ik snap dat dit allemaal kan gebeuren. er is volgens mij iets goeds met mis de maatschappij op dit moment, en ik snap dan ook heel goed dat het CDA e.d. de nerderlanders weer normen en waarden wil leren
jploveparade
De CDA wil niks anders dan zakken vullen net als al die andere politici. We waren veel beter af geweest met de LPF. Die zijn ook dom bezig maar tenminste wel eerlijk over het feit dat ze er niks van bakken.

Elke party die serieuze gesprekken aangaat met de SGP is al niet eens goed z'n hoofd. Vrouwen onderdrukken :whip: Bah, net zo erg als die AOL :whip:

Tijd voor een zakenkabinet met mensen van Philips, Shell, Unilever en ABN/ING :rolleyes:
T.H.C.
Normen en waarden moet je hebben, die krijg je in je jeugd mee van je omgeving en je ouders.
Denk je nou echt dat als balkie het maar vaak genoeg roept, deze criminelen ineens als een brave hendrik door het leven gaan?
Hij heeft misschien wel gelijk dat het zou moeten, maar ik zie niet hoe hij dit wil bereiken.
Duke2003
quote:
Hij heeft misschien wel gelijk dat het zou moeten, maar ik zie niet hoe hij dit wil bereiken


ja inderdaad, je kan moeilijk iedereen die schofterig doet naar kampen sturen op een heropvoeding te krijgen... en als er iemand iets moet gaan doen aan normen en waarden is JPB daar zeker de man niet voor, die man is zo slap als maar kan
arjoderoon
quote:
Originally posted by jploveparade
De CDA wil niks anders dan zakken vullen net als al die andere politici. We waren veel beter af geweest met de LPF. Die zijn ook dom bezig maar tenminste wel eerlijk over het feit dat ze er niks van bakken.

Elke party die serieuze gesprekken aangaat met de SGP is al niet eens goed z'n hoofd. Vrouwen onderdrukken :whip: Bah, net zo erg als die AOL :whip:

Tijd voor een zakenkabinet met mensen van Philips, Shell, Unilever en ABN/ING :rolleyes:


tuurlijk... dan weten we gelijk dat de verschillen tussen rijk en arm meteen extreem veel groter worden. die lui zijn allemaal van die inhalige klootzakken.... duizenden mensen ontslaan, en zelf een loonsverhoging van 13% ofzo,. "goh, ik verdien maar 3 miljoen euro per jaar" terwijl je tig gezinnen in diepe nood hebt gebracht...
raoel
IDD, normen en waarden zijn ver te zoeken in deze tijd.
zoals al eerder werd gezegd, denk ik ook dat je deze in je jeugd meekrijgt. Maar de hedendaagse ouders hebben beiden een baan.
Het kind komt thuis van school om 15:30 en mams is er pas om 16:30 en paps nog wat later.
In dat uur dat het jong alleen rond hangt op straat komt het meer van zijn lotgenoten tegen.
Niemand die op hen let, dus men kan doen wat men wil, en dat zijn vooral ondeugende, dan wel kwade handelingen. Ze krijgen zo weinig tot geen fatsoen bij gebracht.

Het moet dus al beginnen bij de opvoeding van kinderen.
zij moeten de normen en waarden meekrijgen.

Om te onderstrepen dat onfatsoenlijk gedrag (vernielen, stelen, discriminatie, geweld etc) van de huidige generatie niet kan moet men hard straffen. Immers, wie niet horen wil, moet voelen.
Nu is dat voelen ook niet meer van deze tijd. 20 stokslagen is van decenia terug. Wel kan men langere gevangenisstraffen met taakstraffen.
ik ben ervan overtuigd dat de criminaliteit dan zal verminderen en het zal tevens een teken zijn voor de jeugd die nu opgroeit.

Sow, preek van de week voor mij :D
jploveparade
quote:
Originally posted by arjoderoon
tuurlijk... dan weten we gelijk dat de verschillen tussen rijk en arm meteen extreem veel groter worden. die lui zijn allemaal van die inhalige klootzakken.... duizenden mensen ontslaan, en zelf een loonsverhoging van 13% ofzo,. "goh, ik verdien maar 3 miljoen euro per jaar" terwijl je tig gezinnen in diepe nood hebt gebracht...


Nee, dan maar een begrotingstekort van miljarden waardoor we over 20 jaar de AOW kunnen afschaffen en wij tegen die tijd er nog veel erger aan toe zullen zijn als de bejaarden nu. Mag je lekker bij je kinderen om geld lopen bedelen.

:mad:
raoel
Even een apparte reactie op het politieke gebeuren

quote:
Originally posted by arj1o1
ik snap dat dit allemaal kan gebeuren. er is volgens mij iets goeds met mis de maatschappij op dit moment, en ik snap dan ook heel goed dat het CDA e.d. de nerderlanders weer normen en waarden wil leren


CDA: MY ASS
JPB wel met zijn normen en waarden en met daadkracht.
flikker toch op
Na 78 dagen formatie kunnen ze weer opnieuw beginnen. Daarbij komt dat het CDA de formatie met PvdA nooit heeft willen laten slagen.
Alles behalve daadkracht en ook niet bepaald het respect hebben voor normen en waarden, anders had men wel eerder duidelijkheid gegeven.

Overigens snap ik totaal niet waarom een partij als de SGP nog niet verboden is in Nederland. zij hebben standpunten die niet in overeen stemming zijn met de nederlandse grondwet.
Djeebie
Voor wat betreft de sociale toekomst van Nederland (AOW, WAO, WW, enz.) denk ik dat je toch min of meer kan concluderen dat als er niet snel ingegrepen gaat worden de verzorgingsstaat ten onder zal gaan aan z'n eigen succes. Het probleem is alleen dat niemand z'n handen durft te branden aan bijvoorbeeld de WAO, terwijl die toch echt hervormd moet worden. Er zijn in Nederland ook teveel partijen die inspraak hebben op het te voeren beleid. Veel inspraak zou in feite goed moeten zijn, maar je ziet dat niet het algemeen belang maar het eigen belang voorop komt te staan. Dat kan funest zijn voor Nederland. Kijk bijvoorbeeld naar de vakbonden...

Maar om toch nog even te reageren op de persberichten die arj101 heeft gepost. Tsja... ik denk dat dit soort dingen al sinds het begin van de mensheid voorkomen. Alleen heeft de media nu een veel grotere invloed/bereik dan vroeger en komen dit soort dingen dus eerder en vaker in het nieuws. Ik wil niet zeggen dat het normaal is, maar je wilt niet weten wat er bijvoorbeeld in de Middeleeuwen gebeurde... Wat dat betreft is het niet iets nieuws. Feit blijft, zoals raoel al zei, dat de opvoeding een essentieel onderdeel vormt van iemands levensloop. De kans op ontsporing is gewoon groot wanneer er tijdens de jeugd niet gewezen is op wat 'goed' en 'fout' is. Maar met een overheid die de vrouwen massaal de arbeidsmarkt op wil laten gaan, zonder dat mannen thuisblijven, komt opvoeding een beetje op het tweede plan.
arj1o1
ik bedoel ook niet dat ik het er mee eens ben met het cda en heb helemaal een hekel aan die balkenende, maar ik vind wel at er iets aan gedaan moet worden want zo wordt het alleen maar erger

en hoe dat moet gebeuren zou ik echt niet weten dus als voobeeld noemde ik de normen en waarden van het cda

Switch
Normen en waarden? wat is dat?
er bestaat helemaal niks dat met normen en waarden te maken heeft. ieder persoon heeft verschillende normen en waarden.
arj1o1
nog meer:

het ging er gewoon om dat de mmaatschappij in NL helemaal niet meer klopt
voorbeeld:
ik hoorde van iemand die in australie was geweest dat je daar als je langs een snelweg stopt dat je daar gratis kon barbecuen gewoon zomaar langs de weg en gratis zonder toezicht of dergelijke als je dit in NL zou doen is hij binnen notime verneild of gejat langs de meest onbewoonde snelweg dan ook
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement