return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 
Voor mensen die classics zoeken maar niet kunnen vinden:) (pg. 2)
View this Thread in Original format
JunKX
quote:
als jij het origineel hebt (hoe wou je dat controleren). En als je het gebruikt voor eigen gebruik (en hoe wou je dat controleren)


1. Orgineel meenemen.
2. Eigen gebruik is niet te controleren. Het is kwestie van fatsoen en vertrouwen.

Bovendien neemt het persen van zo'n vinyl de kick weg van het eindelijk in handen krijgen van een limited edition. Ik heb een hele tijd achter Vengaboys - Kiss (Airscape Mix) aangezeten en nu heb ik hem dan eindelijk. Ben ik f*cking happy mee. Maar je kan ook als een idioot gewoon naar die lui toestappen en hem laten persen. Vind ik gewoon een slechte zaak. Soms kan je een vinyl niet kopen, nouja pech dan! Die dingen heten niet voor niets limited. Wil je hem alsnog hebben dan moet je maar wat beter zoeken op bijvoorbeeld Internet.
New Wave
Ik vind het origineel veul leuker..geeft ook veel meer waarde ana je plaat.
Ik heb een limited chris liebing plaat die ik alleen origineel wilde hebben....op cd fikken of laten slijpen vind ik te makkelijk....
Of je bent makkelijk en laat het doen...maarja, ik vind het wel beetje fake...maar das mijn mening.
mantisnl
kheb deze site al es eerder gezien ja, erg leuk en ik ga t misschien es doen als ik over n productie van mezelf erg tevreden ben:)
magrec
Mensen die dingen van het inet downloaden en hem dan op cd-r zetten om te draaien of hem zo op een plaat laten zetten zijn LAME!!!!
total woot
quote:
Originally posted by DJ_Siesta
dit was btw, een bericht dat iemand kreeg n.a.v een andere discussie op een ander forum


Hoi hier even een berichtje van [email protected]
Ik wil graag een paar onduidelijkheden uit de wereld helpen.
Ten eerste zijn wij als platenmaatschappij "dance international" aangesloten bij buma/stemra en hebben niet de bedoeling enig inbreuk op auteursrechten te maken.
...
Het is zelfs toegestaan een kopie van een bestaande plaat te maken mits het maar voor eigen gebruik is en niet om door te verkopen.
...

Mochten er nog verdere vragen zijn dan hoor ik het graag nog.

Lex van Coeverden


Kijk en DAT is dus gewoon NIET waar!
Ik heb de afgelopen 3 jaar het muziekbeleid van mijn studentenvereniging mede bepaalt.

Op het hoesje van n CD staat duidelijk:
"Niets van deze blabla mag worden verveelvuldigd ZONDER toestemming van de producent" (oid...)

en met NIETS bedoelen de heren van Buma Stemra ook echt NIETS.

Als ik n cd. waarvan ik het origineel heb, kopieer en ik draai die gekopieerde cd op n openbare plaats dan is dat Illegaal! (en het is dikke onzin dat het ineens legaal zou zijn wanneer je t origineel bij je hebt).
Dit weet ik zeker, omdat wij over zijn gestapt op eenn mp3 systeem, (reden hiervoor was dat cd's te duur zijn, WANT: ook al heb je het origineel in huis, dan nog mag je geen gekopieerde cd's draaien, en voor n studentenvereniging is het dus niet haalbaar om cd's te draaien, want iedere keer dat er n krasje op die cd komt (en dat gebeurt meer dan regelmatig) moet je n NIEUWE cd aanschaffen)

Grtz
WooT
magrec
Het is niet verboden om een kopie te maken van een cd.
Zolang je die maar niet aan mensen doorgeeft of in het openbaar laat horen. maar....

Zowel een originele cd als een kopie mag je niet in het openbaar laten horen. Maak jij een kopie van een cd voor in de auto dan is dat geen probleem want je hebt al betaald voor de originele cd.
total woot
quote:
Originally posted by magrec
Maak jij een kopie van een cd voor in de auto dan is dat geen probleem want je hebt al betaald voor de originele cd.


nee, das niet waar, men maakt er geen probleem van, en dat is iets heel anders.

een kopie is een kopie, punt.
Djeebie
quote:
Originally posted by DJ_Siesta
dit was btw, een bericht dat iemand kreeg n.a.v een andere discussie op een ander forum

Wij geven jullie dan ook de mogelijkheid een vinylplaat te maken van jouw eigen productie of track uitsluitend voor eigen en non-commercieel gebruik. Dit is toegestaan.


Je mag toch zeker zelf wel weten of je je eigen plaat aan anderen geeft :conf:

En als je je eigen track maakt en van je eigen centjes een x aantal platen laat persen dan mag je die toch ook verkopen tegen je eigen prijs?
mantisnl
quote:
Originally posted by Djeebie
Je mag toch zeker zelf wel weten of je je eigen plaat aan anderen geeft :conf:

En als je je eigen track maakt en van je eigen centjes een x aantal platen laat persen dan mag je die toch ook verkopen tegen je eigen prijs?


jep, maar dan zou ik wel eerst ervoor zorgen dat je aan kunt tonen dat t nr van jou is, bv door het via de post naar jezelf te sturen (kweet niet hoe dat precies zit, het zorgt er iig voor dat je kunt aantonen dat het jou nr is)
als je dat gedaan hebt liggen de "rechten" zegmaar bij jou, en mag je ermee doen wat je wilt.
ChooChoo
[zo ff tussen de discussie door :)]
Hé bedankt voor de tip. Zo aan het tel. nr. te zien, zit ie erg dicht bij mij in de buurt.
greetz
[/zo ff tussen de discussie door :)]

Pjotr G
quote:
Originally posted by mantisnl
jep, maar dan zou ik wel eerst ervoor zorgen dat je aan kunt tonen dat t nr van jou is, bv door het via de post naar jezelf te sturen (kweet niet hoe dat precies zit, het zorgt er iig voor dat je kunt aantonen dat het jou nr is)
als je dat gedaan hebt liggen de "rechten" zegmaar bij jou, en mag je ermee doen wat je wilt.


Op het moment dat je een muziekstuk hebt gemaakt, liggen de rechten hierop automatisch bij jou zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Echter kunnen mensen je muziek jatten en dan beweren dat zij het hebben gemaakt. Om dit op te lossen is inderdaad een gangbare wijze het muziekstuk op CD aangetekend opsturen naar jezelf (en dan als ie aan is gekomen natuurlijk in de envelop laten zitten). Deze methode werd mij door buma zelf aangeraden, en is dus kennelijk normaal gesproken afdoende. Als je t nog wat strakker wilt aanpakken kun je je muziekstuk laten vastzetten bij de belastingsdienst.
Djeebie
quote:
Originally posted by mantisnl
jep, maar dan zou ik wel eerst ervoor zorgen dat je aan kunt tonen dat t nr van jou is, bv door het via de post naar jezelf te sturen (kweet niet hoe dat precies zit, het zorgt er iig voor dat je kunt aantonen dat het jou nr is)
als je dat gedaan hebt liggen de "rechten" zegmaar bij jou, en mag je ermee doen wat je wilt.


quote:
Originally posted by Pjotr G
Op het moment dat je een muziekstuk hebt gemaakt, liggen de rechten hierop automatisch bij jou zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Echter kunnen mensen je muziek jatten en dan beweren dat zij het hebben gemaakt. Om dit op te lossen is inderdaad een gangbare wijze het muziekstuk op CD aangetekend opsturen naar jezelf (en dan als ie aan is gekomen natuurlijk in de envelop laten zitten). Deze methode werd mij door buma zelf aangeraden, en is dus kennelijk normaal gesproken afdoende. Als je t nog wat strakker wilt aanpakken kun je je muziekstuk laten vastzetten bij de belastingsdienst.


Bedankt voor de uitleg :)

Ik snapte het al niet. Ik kon me niet voorstellen dat je je eigen muziek niet eens zou mogen verkopen of doorgeven aan anderen :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement