return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 
Muziekindustrie gaat virussen verspreiden (pg. 2)
View this Thread in Original format
Cosmic Guy
Hm, dit treft denk ik vooral (ALS het al doorgaat) de gemiddelde top40-TMF-Breezer drinkende generatie die al die populaire tunes downloaden van Aguilera, J-Lo, Eminem en Nelly en dat soort . Wij hoeven niet bang te zijn denk ik.
jploveparade
Opzettelijk virussen verspreiden is een misdrijf.
Disney
Wat een bagger zeg!!!

Dit gaat dus echt nooit gebeuren he...

Enige effect is dat de discussie over mp3 en copyright weer even hot is!

Het zal nooit worden toegestaan dat er bewust virussen worden verspreid.

Deze analogie komt van tweakers:
quote:
...
de banken hebben gemerkt dat een groot deel van de bankovervallen vergezeld gaan van een vlucht via een bestelbusje. Daarom huren ze een bedrijf in dat bestelbusjes die in de buurt van een bank geparkeerd worden onklaar maakt. Mag dat?
NEE natuurlijk! Het onklaar maken van een bestelbusje mag niet, en het moedwillig verstoren van een computer ook niet.

Is niet helemaal correct, maar zit wel kern van waarheid in.
Switch
koop dan godverdomme ook cd's en blijf niet constant de leech-knop indrukken!!!!
als er meer cd's worden verkocht zullen uiteindelijk de platenmaatschappijen ook overstag gaan en de prijs van cd's verlagen. 't is een vicieuze cirkel.
bovendien zullen deze virussen denk ik alleen maar bij de "grote" celebrities gebeuren, die trekken per slot de meeste bandbreedte.

en bovendien is het in nederland verboden om schade te verrichten aan andermans eigendommen, inclusief computers. dus mocht het in nederland gebeuren, kun je er op prat gaan dat er hoge schadeclaims richting de RIAA gaan, en daar hebben ze ook geen zin in....
Original
En er zullen weer hackers (of wat je ze ook wil noemen) zijn die hier weer keihard tegingaan met vanalles en nog wat.(net als met die website van madonna etc.)

Maar mischien zijn dit gewoon loze woorden om mensen bang te maken.

en Switch.. laten zei eerst maar is beginnen met de prijs te verlagen, ik betaal al jaren elke keer rond de €20 voor zon schijfje.
De prijs is altijd te hoog geweest!
p.s als ik een cd echt goed vind koop ik em ook hoor.
Djeebie
Ik vraag me af of ze dit ook daadwerkelijk in de praktijk gaan brengen. Denk het eerlijk gezegd niet.

Maar stel dat ze het wel doen en je computer gaat, al dan niet tijdelijk, naar z'n grootje na het afspelen van een besmet mp3tje. Hoe kan je bewijzen dat het mp3tje besmet was en of het van de RIAA, of een overeenkomstig bedrijf, afkomstig is? Zit je daar weer mee.
magrec
quote:
Originally posted by Switch
koop dan godverdomme ook cd's en blijf niet constant de leech-knop indrukken!!!!
als er meer cd's worden verkocht zullen uiteindelijk de platenmaatschappijen ook overstag gaan en de prijs van cd's verlagen. 't is een vicieuze cirkel.

:o :o

Lesje economie nodig?
Dat slaat echt nergens op hoor. cd's worden niet goedkoper omdat ze erveel van verkopen. Kwestie van vraag en aanbod. Alleen vertikken ze het nu om de prijs van een cd echt te verlagen. Pas als de cd's goedkoper zullen worden zal de verkoop van cd's weer aantrekken.
DjRV
lol,broodje aap 4 life
Rinus
quote:
Originally posted by robin
natuurlijk niet rinus :rolleyes: het is mogelijk om een mp3, als die afgespeelt word, opdrachten uit te laten voeren net als een EXEcutable
file dat doet.:nervous:

Dat is helemaal niet mogelijk tenzij er een bug bijv een buffer overflow in een betreffende mp3/muziek speler zit. zoals laatst het geval was bij mpg123 op unix achtige systemen.
Chicane
Het is heel goed mogelijk om een code in de ID3 tag van een mp3 te plaatsen, WinAMP en dat soort programma's 'lezen' de code met hetzelfde idee als een EXE-file. Zodra de ID3 ingelezen wordt (gaat altijd automatisch, maar kan je uitzetten geloof ik) scant de mp3-speler de code af, voert dat uit en voila, het leed is geschiedt.
Is heel makkelijk te omzijlen dit door supereenvoudige spelers te gebruiken die geen interface gebruiken, niet al dat gemeuk hebben van visualizers, ID3 reader, etc bladiblaat.

moogwai
ROFL :D

Wat een grote onzin en eigenlijk ook best grappig, wat ze allemaal niet voor "waarschuwingen" de wereld in helpen.
MarkzMan_X
Goed, en dat is dus vet verboden, ik denk niet dat dit plan door de checks 'n balances heen komt.

De autobond gaat toch ook niet alle auto's in elkaar rammen zodat ze het niet meer waard zijn te stelen???
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement