return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Syftningsfel
View this Thread in Original format
AnD
Kan inte låta bli att posta dessa roliga syftningsfel. Jag är själv väldigt road av syftningsfel och särskrivningar, och jag kan inte låta bli att skratta när jag läser dessa.



Detta är "riktiga" annonser ur Gula Tidningen v. 09 2002.


-Bulldog säljes. Äter det mesta och tycker mycket om barn.

-En länstol som i många år tillhört en revisor med stoppning i sitsen och överdrag på ryggen säljes på grund av dödsfall.

-Fallskärm. Använd endast en gång, aldrig öppnad, liten fläck.

-Barnbarn + sittvagn 375 kr.

-Frysbox, 2 år, i nyskick, lagom till 2-3 personer.

-Gul nackad papegoja till salu.

-Äldre dam eller herrcykel köpes billigt.

-Klocka upphittad, återfås mot beskrivning av Kurt.

-Tvåmanstält, använt en gång, bytes mot barnvagn.

-Promenadkäpp borttappad av herre med silverknopp i ändan.

-Person som kan ta hand om hästar som inte röker eller dricker.

-Lägenhet med utsikt över grönområde och parkettgolv.

-Fin trea med balkong utan insikt.

-Liten stuga i Sälenfjällen med bastu på 65 kvadratmeter.

-På mitt konditori serveras lemonad, tillverkad av undertecknad själv, är korkad och stämplad.

-Välkomna till Anton Carlsson - rökt laxhandlare från Blekinge.

-WorkOut - vi bygger kroppar som håller livet ut.

-Hos oss bor du billigare än du betalar för.

-Björks bussresor - ett alternativ till en trevlig semester.

-Dagens ros till de två män och den kvinna som hjälpte mig till sjukhuset efter att ha brutit min fot.

-Är du myndig? Är du svensk medborgare? Är du intresserad av det Svenska Försvaret? Är du fullt frisk?

:p :D :p :D
RebeL9
saxat från expressen.nu? ;)
ScuL
Jag kan bara skratta :haha:
AnD
quote:
Originally posted by RebeL9
saxat från expressen.nu? ;)


Kanske det. Jag har dock ingen aning. Min mor mailade dem till mig
Amnezia
-Fallskärm. Använd endast en gång, aldrig öppnad, liten fläck.

Lmao fan va sjuka grejer...helknas:eyespop: :eyespop: :D :D :D :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
Glorie
quote:
Originally posted by AnD

-Klocka upphittad, återfås mot beskrivning av Kurt.

-Tvåmanstält, använt en gång, bytes mot barnvagn.



va ere för fel på dom? bara undrar :crazy: :rolleyes:
AnD
klockan återfås ju om man beskriver hur _kurt_ ser ut.

tältet förstår jag mig inte riktigt heller på :rolleyes:
Glorie
quote:
Originally posted by AnD
klockan återfås ju om man beskriver hur _kurt_ ser ut.

tältet förstår jag mig inte riktigt heller på :rolleyes:


jaaaa, nu hänger ja me.. :D hmmmm lite luring de där me kurt... ja reagerade inte på den, eftersom man e VAN att se den där texten ;)

de me tält... de e ju knappast att de har skrivit tvåman.., när de heter tvåmanna eg? äsch ja blir inte klok på de dära :D

avigsidan e annars riktigt BRA!!! alla borde läsa.. men alla har väl redan läst iofs... det fanns engelska grodor där.. som svenskar sagt.. som ja bara var tvungen att skriva ut å sätta upp på garderoben.. å som ja kunde läsa när ja var låg :D de funka :)
Aendy
quote:
Originally posted by AnD
-Tvåmanstält, använt en gång, bytes mot barnvagn.



Kom igen, använd er snuskiga fantasi. Vad kan man göra i ett tvåmanstält (eller egentligen varsomhelst på planeten) som kan leda till att man senare behöver byta till sig en barnvagn?
mindshooter
quote:
Originally posted by Aendy
Kom igen, använd er snuskiga fantasi. Vad kan man göra i ett tvåmanstält (eller egentligen varsomhelst på planeten) som kan leda till att man senare behöver byta till sig en barnvagn?


haha då är jag med...fett kul,....you pervert

gillade den med kurt oxå...då skrattade jag faktiskt...

Glorie
haha... ne sån fantasi hade inte ja :) tssssss

hur drar man en parallell till att man ska jöka i ett tält??? neee.. de där var långsökt...

"gul nackad papegoja.." tog det extra lång tid för mig att fatta me :D hahahaha

trodde de sålde en död fågel först.... :) va elakt tänkte ja! :)

gulnackad e inte ett ord som ingår i min vokabulär precis :) :stongue:
Smekbar
"-Frysbox, 2 år, i nyskick, lagom till 2-3 personer."

där började jag gapskratta, och det blev ju inte direkt bättre sen... :)
speciellt "-Är du myndig? Är du svensk medborgare? Är du intresserad av det Svenska Försvaret? Är du fullt frisk?" är ju sjukt rolig :D

sjukt grymma syftningsfel o särskrivningar... älskar sånt :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement