|
10 mbit rätt in i telejacket =)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
ja så har nu äntligen räddningen börjat närma sig för oss som inte gillar telia eller låga hastigheter men som inte kan få bättre pga. villa :)
http://www.bredbandsbolaget.se/se/index.jsp
finns bara i sthlm än så länge men jag antar att det kommer växa rätt fort till resten av landet om det går bra (kan inte se hur det skulle gå snett så :D)
jag vet iaf en sak...så fort jag får möjligheten att få detta där jag bor kommer jag slå till...kostar 75 spänn mer i månaden än mitt nuvarande å då får jag 9,5 mbit mer :D |
|
|
| x-dream |
| Satt å läste detta precis....Hoppas att man kan få detta längre fram allså vore supernice..... |
|
|
| reveal |
| VDSL @ 50 mbit via telefonlinjen är alldeles runt hörnet... |
|
|
| zamson |
jag kan få det!!!!! ska jag byta från mitt bostream 2,5mbit - va säger ni?? låter ju frestande som fan!
EDIT: bostream har tydligen en uppsägningstid på 4 (!) månader.. eller så kan man betala 600kr och få det avslutat i slutet av dåvarande månad.. lite mygel tycker jag d e! 4 månader liksom....grrr får ta o pynta d där extra isåfall |
|
|
| ShyTrance |
| :eyes: kan inte ha d än.. ska skaffa så snart d går :D |
|
|
| AnD |
Jonatan, jag ser ljuset!!!
Hoppas som fan att jag kan få detta inom en rimlig framtid. |
|
|
| SWE_TRANCE |
baah!
Alltid är det ni 08:or som ska få allting först ;) :p :D
Tycker att det låter riktigt bra, kör över dom där förbannade Telia en gång för alla nu!
Får väl se när det verkligen blir fart på VDSL spridningen, så kanske man sitter med det till jul :) *längta* |
|
|
| WoberT |
| blev överlycklig när jag läste det.. =D bor ju i lkpg så det borde komma hit rätt fort... sthlm, göteborg, malmö, uppsala skulle väl få först va.. det är väl dom 4 största städerna.. o den 5:e är ju lkpg.. =D har precis skaffat bostream iofs.. men men.. dyrt med alla anslutningsavgifter bara.. men det är det värt.. wohoooo |
|
|
| ScuL |
fan :( värför bor jag i holland längre.
jag har bara en 768/128kbit DSL uppkoppling och betalar typ 600 spänn/månad. startavgift var 2500kr. :(
fattar faktiskt inte värför regeringen här stimulerar inte bredbandsanvändning som de gör i sverige. |
|
|
| sipowitz |
| quote: | Originally posted by reveal
VDSL @ 50 mbit via telefonlinjen är alldeles runt hörnet... |
Mnjae.. det skulle jag inte riktigt hålla med om.
Jovisst tekniken finns och har varit möjlig ett bra tag nu.
Men jag tror varesig skanova är intresserade av att ge upp förtjänsten på adsl på ett bra tag, eller att merparten av konsumenterna ("svensson" menar jag då) skulle vara intresserade av att betala högre avgifter.
Betänk dock att det dagligen kommmer nyheter såsom "wow jättestort bandbred kommer snart"... men det är bara tekniker som släppts/forskas fram. Har inget med verkligheten att göra :-)
Men bredbandsbolaget idé verkar dock god, fast jag undrar när även de tvingas höja priserna. Ursprunligen var det ju bredbandsjesus (läs birgersson) som satte de alltför låga (inte för konsumenten, men för låga för att företagen ska överleva) priserna initiallt. Var med och byggde upp stora delar av bbb's nät här i malmö och växjö för nåna år sen så jag anser mig ha lite bakgrundsinfo iallafall :-) |
|
|
| Vizay |
sipowits: men det handlar ändå om fiber osv..nu snackar vi via telefonstationerna så även villor och andra bostäder kan få
när dom byggt ut det här nätet kommer telia att ha en redig konkurent å jag tror att dom flesta väljer BBB så deras pris e nog inte för lågt
ska bli kul å se vad telia, bostream, chello å alla andra isp's gör åt det här nu...om dom fortsätter blunda å kör sitt eget race kommer dom ju bli omkörda så det susar om det :) |
|
|
| Dj_ExOn |
Bostream har ju redan en tjänst med VDSL på 8mbit.
Jag vill dock ha BBB men familjebostäder säger nej.
Jäkla tanter! :whip: |
|
|
|
|