return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 4 
Makkelijke programma's voor op je PC
View this Thread in Original format
raoel
Nadat Joost008 de topic maakte over die winamp cue file plugin kwam ik op het idee om eens een topic te houden over programma die wij allemaal gebruiken om het computer gebruik wat leuker of makkelijker te maken.

Ik hoef dus niet te weten of je word en photoshop hebt, maar gewoon welke handige dingen jullie hebben geinstaleerd op je PC of welke plug ins je hebt voor winamp.


- Ik gebruik winamp als MP3 spelers en heb maar één plug in mp3cue

- IrfanView: een programma waarmee je heel fijn foto's kan bekijken en bewerken. Zeker als je iets door wilt sturen naar iemand en je wilt um verkleinen dan gaat dit erg makkelijk met dit programma. Kan met paint ook zul je zeggen, maar je kunt ook een hele map tegelijk bewerken.

- jv16 PowerTools: Ik ken het nog niet helemaal, maar hiermee houdt je je windows OS lekker schoon. Je kunt veel dingen in je register weg laten knikkeren wanneer je deze niet (meer) nodig hebt. toevallig is er vandaag een nieuwe release van gekomen, check tweakers meuktracker maar is voor dit proggie.

- Media File Name Converter: Ik wil mijn mp3's graag netjes ordenen. Geen underscores (_) ipv van spaties en ik heb de tik Om Elke Eerste Letter Als Hoofdletter Te Typen :D. Dat kan dit proggie erg makkelijk voor jou doen.

- Download accelerator: Niet bijzonder, maar ik vin het de best download manager die er is. Ik heb gister Fresh Download gedownload, maar hier heb ik nog geen ervaring mee. ik kreeg dit als tip, het schint fijner te werken dan DA

- Crimson Editor: Dit programma gebruik ik vooral voor het scripten van websites. Het geeft syntax highlighting en heeft een regelnummering. Dat laatste komt ook af toe bij andere dingen van pas zodat je makkelijk na kan gaan hoeveel regels je hebt, op welke regel een fout staat als je een melding krijgt. Daarnaast werkt het veel finer dan een normaal kladblok omdat het tabbladen heeft.
Optimus
ik gebruik

Download Accelerator 5.3
Gaan mijn downloads wat vlotter:D

Add- Aware 6.0
Alle troep eruit cleanen.

Registry Cleaner
Zie boven.

Registry Mechanic
Zie boven:D

System Mechanic
Zie boven (alleen voor broken shortcuts en waardeloze files enzow eruit:D )

DU Meter 3.03 build 110
Kijken hoeveel data er binnenkomt en naar buietngaat met mijn internetverbinding (meestal rond de 800 Mb naar binnen per dag:D)

Powerquest Partiiton Magic 8.0
Partities maken:)


En ik wil mijn mp3 helemaal compleet, dus renamen houdt ik niet van:D Ik laat ze intact (releasegroep enzow)

Dat was t wat ik zo 1-2-3 kon opnoemen:)
TranceFool
Cathy: Database-programaatje

supersimpel en heel erg handig....je propt een cd in je cdrom-speler dat proggie leest wat er op de cd staat, slaat het op als tekst. Zo kan je heel handig je mp3's archieveren ;)
raoel
quote:
Originally posted by Optimus
Add- Aware 6.0
Alle troep eruit cleanen.

Registry Cleaner
Zie boven.

Registry Mechanic
Zie boven:D

System Mechanic
Zie boven (alleen voor broken shortcuts en waardeloze files enzow eruit:D )


Schijnbaar kun je hiervoor dus beter dat jv16 PowerTools gebruiken. Alles in één en het gooit geen dingen weg die ook echt niet weg mogen.
Maar ik weet er ook niet het fijne van, maar het schijnt het beste te zijn.

En partities maak je in DOS, n00b :D
Valhalla
partition magic heeft net iets meer mogelijkheden dan fdisk in dos :p
New Wave
quote:
Originally posted by raoel
Ik hoef dus niet te weten of je photoshop hebt.

- IrfanView: een programma waarmee je heel fijn foto's kan bekijken en bewerken. Zeker als je iets door wilt sturen naar iemand en je wilt um verkleinen dan gaat dit erg makkelijk met dit programma. Kan met paint ook zul je zeggen, maar je kunt ook een hele map tegelijk bewerken.


:conf:


- Photoshop: een programma waarmee je heel fijn foto's kan bekijken en bewerken. Zeker als je iets door wilt sturen naar iemand en je wilt um verkleinen dan gaat dit erg makkelijk met dit programma. Kan met paint ook zul je zeggen.

Volgens mij gebruik ik verder niets om het makkelijker te maken.
raoel
quote:
Originally posted by New Wave
:conf:


- Photoshop: een programma waarmee je heel fijn foto's kan bekijken en bewerken. Zeker als je iets door wilt sturen naar iemand en je wilt um verkleinen dan gaat dit erg makkelijk met dit programma. Kan met paint ook zul je zeggen.

Volgens mij gebruik ik verder niets om het makkelijker te maken.



Tim tim tim toch, raak je er van in de war?

quote:

maar je kunt ook een hele map tegelijk bewerken.


En da kan met photosoep niet volgens mij.
en daarnaast, als je ff één foto moet bewerken qau formaat of omvang is infranview nog makkelijker. Want das zo opgestart terwijl psp een zwaar proggie is.
Je kunt met infranview ook een hele map foto's bekijken. Door te scrollen zoekt ie automatisch de volgende foto in de map.

[mierennoiken]
Het belangrijkste van alles is nog wel dat jij illegaal bezig bent met je PSP terwijl infranview freeware is ;)
[/mierennoiken]
Chicane
UltraEdit32
Kladblok voor echte 3l33t mensen, hele handige selecteer functies bv (je kan nu ook loodrecht selecter dan ipv alleen horizontaal), hex-editor, html editor, werkt erg handig gewoon.
Cosmic Guy
Ad Aware 6.0
om bovengenoemde reden

DU Meter
houdt bij hoeveel je up-en download. Voor de statistici onder ons.

ACDSee
Makkelijk alle fotos in een dir bekijken en zoomen ed.

BS Player
Om films met subtitles te kunnen bekijken

Audiocatalayst
Om van .wav naar .mp3 te converteren

Flashget 1.3
Downloadmanager, extreem handig programma. Gebruik ik al jaren. Werkte eerst met getright, maar dit is zo veel beter.

CD Wave Editor
Om lange (wav)files te cuen en daarna eventueel te branden

CDR-Win
Om CD's te fikken m.b.v. een cue file

Pop-upstopper
Van panicware, echt een goeie. Soms zo goed dat als ik een nieuwe internetpagina wil openen hij dat blokkeert :D

En dan natuurlijk nog nero, winamp, flashfxp, MSN en dat soort meuk. O ja, en Norton Antivius 2003 :D
mantisnl
dBpowerAMP music converter: om wavjes om te zetten naar mp3 en andersom, lekker makkelijk, rechtermuisknop op de file en hoppa:)

Fruityloops: muziek progje, voor je eigen producties te maken, makkelijke interface, leuk om te doen :)

Blik
Norton Internet Security

spreekt wel een beetje voor zich :)

Pinnacle

Kun je mooi je eigen digitale videos bewerken en op CD zetten
raoel
Wat is nu het beste "decode, encode, convert programma voor je mp3's en wav's.

en dan gaat het met name om gebruikergemak (interface) en nog meer om snelheid.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 
Privacy Statement