return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
Barbers Adagio VS. Magik Journey
View this Thread in Original format
tango
Ik heb dus net even op de chat een meningverschil met SM|RNOFF`.

wie weet er trouwens hoe het originele nummer achter magic journey heet ?
dat klassieke stuk is geschreven door geert huinink
ik was van de week aan het zappen toen was er een oorlogsfilm op......
dat was barbers adagio for strings, nie magik journey :)
jij hebt platoon gezien
en daar hoorde ik die tune
maar die was uit 86
ja
lees nou is goed
jij zegt magik journey, maar je bedoelt barber's adagio
en toch vind ik als je het vergelijkt.....
magic journey verdacht veel op
William Orbit - Barbers adagio for strings
lijken
ik vind het er dus echt nie op lijken
dan hebben we een meningsverschil :D
open is een thread op ta erover ;)
hahaha doe maar

Dus bij deze, wat vinden jullie ervan?

grtz,
TNG
Dj Lex
Tsja ben ik het ook niet echt mee eens. Verschillen toch best wel veel van elkaar
Smirnoff
Ik heb natuurlijk voor "Ja, dikke rip off van tijs & co" gekozen...
het kan natuurlijk goed zijn dat ze net naar Platoon aan het kijken waren en ineens een ingeving kregen :D

We zullen zien hoe de meningen verdeeld zijn :rolleyes:
Djeebie
Ze lijken absoluut niet op elkaar...
Cosmic Guy
Wat lullen jullie nou weer?
Ding Chavez
Nee, goed bedacht door Geert :)
DJ_Massive
ten eerste "Wat lullen jullie in hemelsnaam nou weer!

Luister EENS goed naar Barbers Adagio for Strings, en naar Magik Journey, dat lijkt in de verste verte niet op elkaar, ten eerste hebben ze beide een heel verschillende melodie, en een totaal verschillende opbouw, als ik niet beter zou weten zou ik denken dat er bij sommigen van jullie een steekje los zit :S
raoel
Toen ik de film zat te kijken dacht ik
Daar heeft tiësto het van gejat.

Dus de dag erna zet ik mun PC aan en ff TiC part 1 gestart.
En toen, ag verrek, tis Samuel Barber's Adagio For Strings, 2e nummer op de playlist.

Als je dan naar de originele versie van beide nummers gaat luisteren hoor je duidelijk verschil in de toonopbouw. Voor ons leken lijkt het op elkaar omdat wij geen verstand hebben van klassiek, ik ten minste niet. De toonhoogte zit bij elkaar in de beurt alleen bij Magik Journey verschilt die meer van toonhoogte. Luister maar eens goed.

En natuurlijk is de climax van het nummer totaal anders :D


Het zijn beide prachtige numers. Van Adagio vindt ik Ferry's remix het mooist.
Overigens is het één van de beste oorlogsfilms die er ooit is gemaakt.
Het laat zien hoe hard en zinloos die oorlog was en hoe gelukkig wij mogen zijn om hier en nu te leven.
Dj Odelpha
quote:
Originally posted by DJ_Massive
ten eerste "Wat lullen jullie in hemelsnaam nou weer!

Luister EENS goed naar Barbers Adagio for Strings, en naar Magik Journey, dat lijkt in de verste verte niet op elkaar, ten eerste hebben ze beide een heel verschillende melodie, en een totaal verschillende opbouw, als ik niet beter zou weten zou ik denken dat er bij sommigen van jullie een steekje los zit :S


!eens daarmee :D
Smirnoff
quote:
Originally posted by DJ_Massive
ten eerste "Wat lullen jullie in hemelsnaam nou weer!

Luister EENS goed naar Barbers Adagio for Strings, en naar Magik Journey, dat lijkt in de verste verte niet op elkaar, ten eerste hebben ze beide een heel verschillende melodie, en een totaal verschillende opbouw, als ik niet beter zou weten zou ik denken dat er bij sommigen van jullie een steekje los zit :S


Dat steekje ....... tja daar doe je nix aan :D

Maar het enige wat ik bedoel is de strings.. niet het hele nummer enz.....
Ik was gewoon platoon aan het kijken en toen dacht ik ineens he... magic journey .... Dat kan niet !!
Thats the story :D

raoel
Dan heb ik nog ff een vraagje

Wie heeft voor mij de originele versie van

William Orbit - Barber's Adagio for Strings ?

Dit is dus
Samuel Barber - Adagio For Strings
met een beat eronder.


die william Orbit heeft trouwens een hoop klassieke nummer om weten te toveren tot een modern nummer

Welke remixen zijn er allemaal van?

ik zal beginnen met het lijstje
William Orbit Original Remix (?:??)

Daarvan heb ik de voglende remixen:
- Ferry Corsten Remix (6:34)
- Minimalistix Remix (7:05)
- ATB Remix (7:38)

En nu is er ook een Tiësto Remix, maar die is toch nooit nog niet gereleased? Wordt ie dat nog wel?
raoel
quote:
Originally posted by Smirnoff
Dat steekje ....... tja daar doe je nix aan :D

Maar het enige wat ik bedoel is de strings.. niet het hele nummer enz.....
Ik was gewoon platoon aan het kijken en toen dacht ik ineens he... magic journey .... Dat kan niet !!
Thats the story :D


Luister maar eens echt goed Smirnoff
FF beide enqueen in je winamp.

tuurlijk lijkt het op elkaar, maar dat is met elk klassiek nummer heb ik het idee.
Mun pa vindt dat ook van Trance :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement