return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 
Evolutie? (pg. 2)
View this Thread in Original format
robin
zeker veranderd, muziek smaak is ook breeder geworden, maar ook meer kritisch zeg maar

[edit] ik doet niet mee aan de techno hype [/edit]
basd
Het is bij mij ook meer dat ik naar steeds meer ga luisteren, alleen qua draaien duurde het even voordat ik eruit was wat ik nou eigenlijk wilde.. Gelukkig is dat nu het geval, dat scheelt een hoop in het geld..

Luisteren doe ik vooral naar techno (deed ik vroeger ook wel maar minder) en progressive (soms).. Maar ook andere dingen (scheelt eraan waar ik zin in heb).

Draaien was eerst progressive, toen ben ik overgestapt naar 'Belgische' techno. Helaas bleek dat nogal veel van hetzelfde te zijn, en nu ben ik aanbeland bij de diepere techno.. En dat is waar ik me helemaal in kan vinden nu. Luister maar eens naar Solid Sessions - Visions (mixCD) om te horen wat ik ongeveer bedoel.. Ben bezig met het maken van een goede eigen mix om helemaal te laten horen wat ik bedoel.

Tip van de dag: zorg voordat je begint met draaien, dat je goed weet welke kant je op wilt, dat scheelt een hoop geld :)
DJ_Siesta
ff serieus dan maar, ik ben zelf veeeeeel meeeeeeeeer richting ambient aan het schuiven, heb laatst van die hele coole ambient platen gekocht, ambient is gewoooooon zoo megarelaxt, zal binnenkort welleens ambient mixje op internet zetten

Ook techno heb ik ontdekt:) vooral de echte schranz techno a la sven wittekind/dj amok enzo vind ik GEWELDIG!!!

trance plaatjes vind ik en blijf ik gewoon ook supertof vinden.
kreischer2000
Mijn stijl is de afgelopen 2 jaar flink verbreed, eerst was het alleen maar trance(tiesto, armin, ferry) & hardtrance(Cosmic gate), maar dat hardtrance vind ik nu te simpel, het kan mij niet meer boeien dat luister ik dus ook niet meer, Vandaar dat ik tegenwoordig steeds meer progressive(lemon 8, G&D, james holden) en trance(tiesto, armin, ferry, jonno, marco v) luister met heel af en toe een beetje techno. Techno moet ik niet te lang luisteren want dan gaat het me vervelen.
Nook
ik luister vooral naar trance de laatste tijd en ik vind m.i.k.e. echt de topper. hij word steeds beter, of anders beter, ofoziets. verder luister ik nu ook veel relaxte ala gabriel and dresden voornamelijk. begin dat steeds leuker te vinden voor thuis dan, alleen als ik naar een feest ga mag het meer uptempo.
Switch
quote:
Originally posted by SnuggLe
Ik vind trance zo simpel en plat...(flame me for it).

oh dus een melodie maken is makkelijker dan wat zogenaamde warme klanken door een beat gooien? trance is misschien wat blijer dan progressive, maar zeker niet simpeler. misschien moet er maar eens gothic-trance komen ofzo , misschien dat je het dan mooi vindt :)
raoel
Ik merk wel dat ik wat meer ben gaan luisteren naar techno, techtrance. Progressive begin ik wel te waarderen, maar echt puur en alleen om te luisteren.

Als ik op stap ben wil ik er niks van horen, veel te rustig en te saai.

Toch luister ik nog het liefst naar trance, zeker de stijl die Tiësto draait, is ook wel een beetje techtrance (toch?) vin ik dan erg goed.

Maar als ik ga stappen wil ik toch wel meer energie achtige trance: NU NRG en Yoji Biomehanika, maar ook hardtrance zoals Cosmic Gate, Dumonde en Hennes & Cold of gewoon hardstyle: kwalitatief gezien niet het beste, maar wel super om op stap te gaan want ik kan er flink van uit mun dak gaan.

Als DJ wil ik me vooral gaan richten op de wat stevigere trance.
New Wave
quote:
Originally posted by Optimus
en ook onder indoctrinatie van Timmy:D meer techno:)

Timmy power, Techno power :p

quote:
Originally posted by Alferox
mietjes techno

HEE HEE HEE HEE!! NEENEE! das inderdaad nichtentechno.:)
Das echt flex! lekker funky, groovy, sjeekie assie muziek :p
Kijk, ik zie het breedt, ik vind zowel nichten techno zeer goed maar ik blijf toch wel hangen bij het hardere zaag en hak werk :p
Beetje Sven Wittekind doet het ook altijd wel leuk :p

Maar om effe flink on-topic te blijven.

Ik ben niet echt van style veranderd, ik ben altijd wel een hard jochie geweest.
Eerst gabbertje.....toen zware buik techno en daarna meer nichtenzooi der bij :)
Ik zit er zelfs aan te denken om volgende maand wat fette echte house platen te kopen.....lekker funky, soft en zeeeeer dansbaar bij de vrouwen :)

Qua feesten, mwjha.
Mijn eerste feest was Innercity en dat was nog redelijk trancy.
Ik ga nu eigenlijk alleen nog naar de feesten waarbij ik me zelf 100% kan vermaken.
Dat zijn dus techno feesten, Nexus en feesten waarbij bekende dj's draaien (dus die ik prsoonlijk een beetje ken :) ).
Ik zie ook dat ik geleidelijk meer naar de nog onervaren DJ's kijk.
Ik merk dat grote namen niet altijd alleen credits verdienen en onbekende dj's ook een zeer belangrijke stempel op een avond kunnen drukken.
Misschien is hierdoor ookeen beetje het idee gekomen om Addiction met andere mensen op te zetten.

Nou, laten we het dan maar over TranceAddict hebben.
Het klink bij vele bekend in de oren.
"Vroegah, was alles anders"
Dat klopt ook, maardat komt omdat er in de loop van de maanden (jaar) nieuwe mensen bij zijn gekomen en het nu een stukje groter is...maar ook omdat er mensen zijn die je ook niet meer ziet op het forum.
De ploeg die ik nu ken en vaak zie, zie ik als de oude garde en de groep waarvoor ik het meeste over heb.
De nieuwe generatie mensen, tja, is wel aardig en chill en relaxed....maar tis toch anders.
Niet nadelig voor de mensen hier heur :p

Verder vind ik het forum niet echt vernieuwd meer.
Daardoor al die ed up posts van mij :p
Ik merk vergeleken met 2 jaar dat je veel meer kan flikken bij bepaalde personen.
Vind ik opzicht wel lachuh :)
En dat bij mensen die je gewoon op internet heb leren kennen...soms nog nooit gezien hebt (he kutslet van een Massive :D! )

Maargoed, ik ben benieuwd hoe ik over 2 jaar weer in zo'n topic als deze zal schrijven :)
Ik zit hier nu al bijna 2en een half jaar, tering, ik wil niet weten hoeveel tijd ik in dit kutforum heb gestoken :D
raoel
Ik merk wel dat ik wat meer ben gaan luisteren naar techno, techtrance. Progressive begin ik wel te waarderen, maar echt puur en alleen om te luisteren.

Als ik op stap ben wil ik er niks van horen, veel te rustig en te saai.

Toch luister ik nog het liefst naar trance, zeker de stijl die Tiësto draait, is ook wel een beetje techtrance (toch?) vin ik dan erg goed.

Maar als ik ga stappen wil ik toch wel meer energie achtige trance: NU NRG en Yoji Biomehanika, maar ook hardtrance zoals Cosmic Gate, Dumonde en Hennes & Cold of gewoon hardstyle: kwalitatief gezien niet het beste, maar wel super om op stap te gaan want ik kan er flink van uit mun dak gaan.

Als DJ wil ik me vooral gaan richten op de wat stevigere trance.
arj1o1
overgestapt van uit helemaal begin commericele naar trance, toen een beetje harder ff naar hardstyle/hardcore toen weer naar trance, hardcore wel een beetje blijven hangen en nu trance en progressive begin ook meer te waarderen en sommige hardcore is ook nog steeds vet

Switch
het is altijd bij mij al trance geweest en dat zal zeker nog wel een tijdje blijven.
techno heeft me altijd al getrokken, al jaren voor de "hype", maar heb me der nooit echt in verdiept, vooral techno met een goeie tempo draai ik graag. 't hoeft niet hard te zijn, zolang je maar het gevoel hebt dat je lekker je energie aan het verspillen bent. schranz bijvoorbeeld is uitermate geschikt om helemaal uit je plaat te gaan, vink zeer lekker
er zijn veel mensen die techno erg eentonig vinden, en daar ben ik het enigzins wel mee eens.
wat ik altijd doe is tijdens een plaat een beetje van een beat erbij verzinnen, of een bepaalde sound eruit filteren in mijn gedachte en hierop volledig concentreren. dan krijgt zo'n plaat echt een totaal andere dimensie erbij
magrec
FF wat duidelijker mijn evolutie uitleggen ;)

Goed ik ben eigenlijk vrij snel nadat ik naar mijn eerst trancefeest (trance-energy in 2000) ben geweest overgestapt naar "progressive" voor die periode luisterde ik al vrij lang naar trance. Tijdens innercity kwam ik in contact met progressive. Sander kleinenberg en dave seaman en dat vond ik gewoon erg strak. Niet continue breaks in elke plaat maar toch wel spacen. Toen ben ik nog naar 2 echte trance feesten geweest massive wat nou niet een feest is waar ik nog graag aan denk :rolleyes: ferry corsten was toen nog wel te pruimen. Na sensation van dat jaar had ik het helemaal gehad met trance. Op dancevalley helemaal uit mijn dak gegaan op danny howells, junkie xl, evolution (ook ferry ;)) en toen wist ik het zeker progressive it is.

De 1e keer earth was wel weer erg slikken voormij een publiek wat ik niet gewend was. Errug vaag en de gemiddelde leeftijd lag ruim boven de 21. En sinds een jaar trek ik de diepe techno van hawtin ook en luister ik naar verschillende soorten muziek. Diepe trippy house, breakbeat, deephouse, techno, tech-house, ambient, trip-hop electro etc. Dat is mijn evolutie het zoeken naar andere stijlen die ik leuk vind en daardoor ook een stuk verbreding van mijn muzikale kennis en smaak.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement