|
två nya låtar!
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
Starfall... weeeeeeee vilken bra! ja diggar den som fan ricky ;)
klart det bästa ja hört hittills :) (har iofs bara hört nåt annat klipp) :) mycket duktigt!!!!!!
river wild var också finfin.. men ja tyckte starfall var en bättre produktion av de ja hörde ;)
du verka ha blivit väldigt mycke bättre på kort tid? :) |
|
|
| ScuL |
den andra låter helt professionellt.. försätt med den! :p
den första påminner mig av nån bestående tune... har ingen aning vart jag hört den tidigare men det låter bekant. :) |
|
|
| dj_hysterix |
| den andra lät grym :tongue2 |
|
|
| Vizay |
wooooo basslinen i den andra e helt jävla underbar...för å inte tala om stringsen å pianot...
men jag ska som vanligt klaga...dålig eq om jag ska va ärlig...allt låter tjockt å mufflat...som om de ligger för mycke eq i mitten av skalan å för lite på dom höga och låga frekvenserna...träna mer på det :)
i övrigt, sjukt gjuten låt den andra....grymt bra ljud, behöver bara eq'as bättre :) |
|
|
| Treo |
| Brukar normalt vara för lat för att kommentera låtar men Starfall måste jag säga att låter grymt lovande, jobba vidare med den! |
|
|
| Glorie |
| Alla lyssnar på Starfall! Den e klockren :D seriöst! Jag vill höra meraaah :):crazy: |
|
|
| Dioxys |
åh! tackar så hemskt mycket för kommentarerna!
får en att vilja jobba mer på projekten :)
uppdaterar er sen när man gjort mer progress :)
hehe, vizay.. gjorde det där med eqn för du klaga innan att jag inte hade nått mellanregister :D :p ;)
men men :) ska se vad jag kan göra :) |
|
|
| [nils] |
ok, allt jag kan säga till om är:
fixa länkarna till river wild! blir juh lite upphetsad när jag bara kan höra starfall :cool:
starfall: det är vad man kan kalla 1337 skillz. mkt härlig melodi, pianot lyfter och petar fram melodin på ett kraftigt sätt. melodin låter nästan lite... näh, ja vet inte, men det låter fy gäsicken bra ;) ända klagomålen går ut på masteringen, och trummorna... låter lite för simpla, fast sen igen så hör man bara en liten bit av låten, vilket är ett gravt misstag! en sådan låt skall man ge ut i fullformat! (SNÄLLA! :crazy:)
mkt bra producerat! mkt bra!
edit: min ignorans och okontrollerande ilska fick riverwild länken att strula, men nu så återfinns lugnet i galaxen. (den funkar för mig nu:thepirate )
river wild: uppbyggande melodi. mkt väl"planerad". allt låter så intakt och de olika ljuden täcker varandra så att det blir ett härligt varmt flyt. jag vet faktiskt inte vad jag ska säga... dunket tog mig med storm, helt "out of the blue" så hoppar ett härligt beat fram. får låten att liksom gunga som en liten båt :)
jo, ja vet.. du kanske borde ändra lite ljud... (hur dom låter, alltså). typ elpiano klinget som kommer vid 0:06? lite mer... synth? jag vet inte.. men melodin är att hålla fast vid iaf :D
nice work! |
|
|
| Vizay |
dio: som sagt de e inga lätta saker å hålla på med EQ'ing å mastering i allmänhet, tar ett bra tag innan man kommer fram till vad man ska göra å vad som funkar bra...
ett tips e att du tar nån låt du gillar som e i bra kvalitet och som e i liknande stil som din...sen jämför du soundet på dom osv, works all the time :D |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Tycker båda lät jäkligt bra ! :gsmile: |
|
|
|
|