return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
två nya låtar!
View this Thread in Original format
Dioxys
några jag hållt på med ett bra tag nu :)

http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip1.mp3
http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip1_64kbps.mp3 (för er med modem)
låtens titel: river wild
genre: melodisk trance

låt som ja, hörs väll på namnet? tycker ena synthen får en att påminna om en rinnande vatten, snabb å skön :)

http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip2.mp3
http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip2_64kbps.mp3 (för er med modem)
låtens titel: starfall
genre: även denna klassas väll som melodisk trance?

inte lika glatt som den förra, men antar att det är den bästa jag gjort hitills :)

kommentera gärna om vad ni tycker om det ni får höra! kan då om ni frågar efter det, ge hela låtarna! klippte ner dem såhär för att ni snabbt ska få en idé om hur dem låter :)
Glorie
Starfall... weeeeeeee vilken bra! ja diggar den som fan ricky ;)
klart det bästa ja hört hittills :) (har iofs bara hört nåt annat klipp) :) mycket duktigt!!!!!!

river wild var också finfin.. men ja tyckte starfall var en bättre produktion av de ja hörde ;)

du verka ha blivit väldigt mycke bättre på kort tid? :)
ScuL
den andra låter helt professionellt.. försätt med den! :p

den första påminner mig av nån bestående tune... har ingen aning vart jag hört den tidigare men det låter bekant. :)
dj_hysterix
den andra lät grym :tongue2
Vizay
wooooo basslinen i den andra e helt jävla underbar...för å inte tala om stringsen å pianot...

men jag ska som vanligt klaga...dålig eq om jag ska va ärlig...allt låter tjockt å mufflat...som om de ligger för mycke eq i mitten av skalan å för lite på dom höga och låga frekvenserna...träna mer på det :)

i övrigt, sjukt gjuten låt den andra....grymt bra ljud, behöver bara eq'as bättre :)
Treo
Brukar normalt vara för lat för att kommentera låtar men Starfall måste jag säga att låter grymt lovande, jobba vidare med den!
Glorie
Alla lyssnar på Starfall! Den e klockren :D seriöst! Jag vill höra meraaah :):crazy:
Dioxys
åh! tackar så hemskt mycket för kommentarerna!

får en att vilja jobba mer på projekten :)

uppdaterar er sen när man gjort mer progress :)
hehe, vizay.. gjorde det där med eqn för du klaga innan att jag inte hade nått mellanregister :D :p ;)

men men :) ska se vad jag kan göra :)
[nils]
ok, allt jag kan säga till om är:
fixa länkarna till river wild! blir juh lite upphetsad när jag bara kan höra starfall :cool:

starfall: det är vad man kan kalla 1337 skillz. mkt härlig melodi, pianot lyfter och petar fram melodin på ett kraftigt sätt. melodin låter nästan lite... näh, ja vet inte, men det låter fy gäsicken bra ;) ända klagomålen går ut på masteringen, och trummorna... låter lite för simpla, fast sen igen så hör man bara en liten bit av låten, vilket är ett gravt misstag! en sådan låt skall man ge ut i fullformat! (SNÄLLA! :crazy:)

mkt bra producerat! mkt bra!

edit: min ignorans och okontrollerande ilska fick riverwild länken att strula, men nu så återfinns lugnet i galaxen. (den funkar för mig nu:thepirate )

river wild: uppbyggande melodi. mkt väl"planerad". allt låter så intakt och de olika ljuden täcker varandra så att det blir ett härligt varmt flyt. jag vet faktiskt inte vad jag ska säga... dunket tog mig med storm, helt "out of the blue" så hoppar ett härligt beat fram. får låten att liksom gunga som en liten båt :)

jo, ja vet.. du kanske borde ändra lite ljud... (hur dom låter, alltså). typ elpiano klinget som kommer vid 0:06? lite mer... synth? jag vet inte.. men melodin är att hålla fast vid iaf :D

nice work!
Vizay
dio: som sagt de e inga lätta saker å hålla på med EQ'ing å mastering i allmänhet, tar ett bra tag innan man kommer fram till vad man ska göra å vad som funkar bra...

ett tips e att du tar nån låt du gillar som e i bra kvalitet och som e i liknande stil som din...sen jämför du soundet på dom osv, works all the time :D

SteveTranz4ever
Tycker båda lät jäkligt bra ! :gsmile:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement