|
DJ Sammy @ Sthlm (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| lonne |
| quote: | Originally posted by Connector
Intro: "The DJ"
Energy 52 - Café Del Mar [Marco V. Remix]
Jas Van Houten - Heaven's Gate [DJ Danjo & Rob Styles Remix] (with vocals from 'DJ Sammy Dp - Sunlight')
Dark Suite feat. Aura - Dark Sweet Piano [Frank T.R.A.X.X. vs. O.R.G.A.N. Remix]
Paffendorf - Crazy Sexy Marvellous [Hennes & Cold Remix]
Eon - Pocket Damage
Steve Castro - Be As One (with vocals from 'Fatboy Slim - Star 69')
Free State - Release [Dirt Devils Dub] (with 'Zombie Nation - Kernkraft 400' at the beginning)
Camisra vs. Mauro Picotto - Let Me Show You Lizard
DJ Sammy & Yanou feat. Do - Heaven [Simon & Shaker Remix
|
Grym ? Driv aldrig ! Innovativ ? Driv aldrig ! |
|
|
| Amplifire |
| Jag tycker ni låter väldigt trångsynta här, varför inte ge killen en chans att visa vad han går för bakom skivspelarna... Tracklisten ser ju inte alls dålig ut, tvärtemot är det kul att se att han leker lite med acapellor och liknande. Bredda sinnet och sluta med allt "cheesy"-tjafs. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Amplifire
Jag tycker ni låter väldigt trångsynta här, varför inte ge killen en chans att visa vad han går för bakom skivspelarna... Tracklisten ser ju inte alls dålig ut, tvärtemot är det kul att se att han leker lite med acapellor och liknande. Bredda sinnet och sluta med allt "cheesy"-tjafs. |
Word.
Måste hålla med, det är lite trångsynt här ibland. Man vet aldrig när man kan bli glatt överaskad eller fett med besviken, det borde väl vi veta. |
|
|
| lonne |
| quote: | Originally posted by Amplifire
Jag tycker ni låter väldigt trångsynta här, varför inte ge killen en chans att visa vad han går för bakom skivspelarna... Tracklisten ser ju inte alls dålig ut, tvärtemot är det kul att se att han leker lite med acapellor och liknande. Bredda sinnet och sluta med allt "cheesy"-tjafs. |
Jag håller med dig till viss mån. Det är trist att kriticera honom bara för att han är en usel producent, men efter en titt på tracklisten så förtjänar han det. Killen lirar nästan enbart gamla, mediokra och sönderspelade låtar...vilket är trist imo. Dessutom undrar jag om han verkligen brinner för att jobba med musik ? |
|
|
| mindshooter |
| Men jag tror att ni tar lite för givet att vi ska driva med honom när ni skriver så oxå...enda dåliga kommentaren fälld här rakt emot DJ Sammy är den som Zamson skrev när han var lite ironisk och skrev att Boys of summer va den bästa låten han visste...resterande kommentarer var mot majoriteten av folket som lyssnar på hans musik...det är mainstream och därmed drar det mycket smör-pop-folk..så är det bara... Annars har vi väl inte snackat om nåt "cheese" snack hära :) fast det är juh det....han är Euro-kung...inte Trance-gnagare... |
|
|
| Aendy |
| Innan jag hajade det här med trance och andra genrer såg jag all elektronisk musik som dansmusik men man lärde sig snabbt vilka man tyckte mer eller mindre om. Skulle man sedan dessutom kunna dansa till något av det man tyckte om fick man dra sig till de lokala discona och hoppas på att något dansbart skulle spelas. Jag har med stor glädje en gång i tiden dansat till både 666 och Scooter för att det var det som bjöds på. Jag tror de flesta här inne har sin väg in i trancen. När jag snackar musik med mina innebandyadepter brukar de köra min musik över samma kam som DJ Sammy, SASH!, DJ Alligator, Darude Boomfunk MC och Scooter utan att ens blinka medan jag som numera är lite mer insatt i det hela flämtar till. Vad vill jag ha sagt, jo acceptera allas synsätt på musiken. De som gillar DJ Sammy idag kanske lika gärna är framtidens TranceAddicts, alla måste få ha sin väg in i träsket. |
|
|
| mindshooter |
Håller verkligen med dig på den punkten...alla har vi varit där... för mig handlar det dock oxå om att jag är lite trött på hela bara-producera-för-att-tjäna-pengar prylen som många såna mainstream artister hemskt gärna gör...nu är det juh så att många Trance artister oxå gör så...men det är nog inte i samma stora skala...
Scooter som snor låtar t.ex... |
|
|
| mjz |
att han spelade en skön låt betyder ju visserligen inte att hela setet var bra, fast jag tror säkert att sammy kan va bra som dj, finns ju många producenter som är riktigt dåliga dj's och vice versa... :)
men jag åker iaf inte till stockholm bara för att se dj sammy... får nån jag verkligen kan lita på har bra smak svära vid sin faders grav att sammy är den bästa dj han nånsin sett först... :) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by mjz
att han spelade en skön låt betyder ju visserligen inte att hela setet var bra, fast jag tror säkert att sammy kan va bra som dj, finns ju många producenter som är riktigt dåliga dj's och vice versa... :)
men jag åker iaf inte till stockholm bara för att se dj sammy... får nån jag verkligen kan lita på har bra smak svära vid sin faders grav att sammy är den bästa dj han nånsin sett först... :) |
om du läser i länken så tycker folk tydligen att han mixar bra oxå :) jag tycker låtvalet är viktigare än mixningen...skulle gärna hört den låten på ett fett ljudsystem! |
|
|
| mjz |
tyckte ingen riktigt vågade säga att han var bra, men nån sa att han inte va dålig iaf... :)
får väl se om man kan ladda ner nåt set med dj sammy och se vad han spelar... |
|
|
| zamson |
:)
ledsen om nån tycker jag var lite hård mot sammy med min ironi men jag talade bara för mig själv... jag lyssnar på många olika stilar av musik... men det vissa genrer som jag avskyr - DJ Sammy stilen är en av dom... och efter alla studentskivor och tjafs är jag minst sagt trött på denna euro-skit. Nu snackar jag alltså om SDammy mest som producent...
I Sverige blir ungdomar pumpade med sån är musik i radio och på stockholms "klubbar" (vad jag märkt dåra).. Det tråkiga med det är att bra trance- och klubbmusik hamnar i skymundan och inte får en ärlig chans. Folk får aldrig chansen till att gilla det med tanke på att dom blir hjärntvättad med all annan skit.
Visst jag har väl inte rätt o märka vad som är bra och dåligt..men jag tycker det är hemskt att sverige har en sån dålig klubbscen (ok visst har den blivit bättre men majoriten av klubbar är ju fortfarande samma skit...)
My 2 cents |
|
|
|
|