return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Hoe word de dance muziek van tegenwoordig gemaakt?
View this Thread in Original format
Teknikol
Hoe word de dance muziek van tegenwoordig gemaakt?
Djeebie
De echte pro's gaan toch altijd nog aan de slag met hardware, maar gebruiken uiteraard daarnaast de computer met software.

Amateurs gebruiken Fruityloops/Reason simpelweg omdat dat betaalbaar (of 'gratis' downloadbaar) is. En je kunt daar ook behoorlijk wat kwaliteit uit halen.
jploveparade
Pro's doen het nog altijd met een synth en drumcomp waarna ze er in de pc één geheel van maken :cool:

Ama's downloaden een nummer van internet, veranderen een beetje en releasen het opnieuw onder eigen naam :D
ampburner
quote:
De echte pro's gaan toch altijd nog aan de slag met hardware, maar gebruiken uiteraard daarnaast de computer met software.

niet per se. james holden, iemand?
Djeebie
quote:
Originally posted by ampburner
niet per se. james holden, iemand?

Klopt ja. Maar hij gebruikt toch ook wel hardware naast Buzz?

Ik kreeg in ieder geval niet dezelfde geluiden uit Buzz als James Holden :p
Chicane
quote:
Originally posted by stevesimon
ik heb er geen verstand van maar ik moest wel voten om de uitslag te kunnen zien..

Naast het knopje vote staat daar zon blauw gedrukte text in de trent van View Results

¿Que pasa?
Cosmic Guy
quote:
Originally posted by FunkySimon
ik heb er geen verstand van maar ik moest wel voten om de uitslag te kunnen zien..

FunkySimon?? Lul man, je hebt je naam veranderd.
magrec
lol reason en fruityloops.
Het kan er wel mee maar het merendeel wordt gemaakt door software en hardware (synths, drums, effectenbakken zelfs nog wat analoge dingen). James holden heeft horizons met buzz gemaakt een gratis software programma ;) maar ik geloof dat hij nu ook hardware heeft gekocht.
magrec
Er wordt alwel veel geproduceerd met reason maar ik bedoel met mijn post dat de meeste grote producers dure hardware hebben.
Pjotr G
heh

de pro's

de amateurs

sommige amateurs werken met puur software, sommige amateurs met puur hardware, en sommigen met best-of-both-worlds

En bij de profi's is het.....precies het zelfde!

Kijk maar uit met fruityloops afzeiken, er zijn nog mannen om rekening mee te houden die releases (kreislauf, SirJames, laidback Luke?) uit dat stuk software stampen. Het gaat zich toch om de man achter de knoppies....en beperkingen zijn inspirerend

mantisnl
uit software kun je hetzelfde halen als uit hardware.. tegenwoordig wordt er met beide gewerkt, tis maar net wat iemand fijner vindt:)

[edit]
de poll klopt niet bepaald, software met softsynths, reason/fruity
reason en fruity zijn ook software waar je softsynths in gebruikt:)
[/edit]
Teknikol
okeej dit moest ff horen, khad de poll namelijk gemaakt omdat sommige mensen denken dat alles met FL en Reason gemaakt word. (ik weet ook niet waarom ik me daar aan erger maar tis maar een gevoel) Ik kende de uitzondering James Holden, maar magrec beweert dat ook hij anders doet tegenwoordig. En van Laidback Luke, SirJames en kreislauf wist ik het niet, maagoed de enige die ik ken is Laidback Luke. (xal me wel moeten schamen nu maja boeie:))

[edit]mantis: je hebt gelijk maar tging om het idee[/edit]
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement