|
Tientallen Gewonden Door Explosie In Den Haag
|
View this Thread in Original format
| TranceFool |
| quote: |
DEN HAAG - Door een gasexplosie in de Herman Costerstraat in Den Haag zijn zaterdagochtend tientallen mensen gewond geraakt. De explosie had plaats in een winkelpand waarin een slagerij en een kledingzaak zijn gevestigd. De gevels van de winkels zijn volledig vernield.
Sommige slachtoffers zijn ernstig verbrand, meldde een woordvoerder van de Haagse brandweer. Er zouden zes zwaargewonden zijn. Volgens de politie zouden er nog mensen onder het puin liggen. De plek des onheils ligt bij de altijd druk bezochte Haagse markt. Een deel van de markt is ontruimd.
Hulpverleners verzorgen op het grasveld van het nabijgelegen Hobbemaplein gewonden. Die liggen onder folie of dekens. Een aantal gewonden is al afgevoerd naar ziekenhuizen. Ambulances rijden af en aan. De tramlijnen 11 en 12 die langs de plek moeten, rijden niet meer.
Volgens ooggetuigen ging de explosie gepaard met een enorme knal, die de gevel van het dubbele winkelpand eruitblies. Niet alleen mensen die binnen waren, maar ook passanten zijn gewond geraakt. Het gaslek dat de oorzaak is van de explosie, is nog niet gedicht.
|
:eyes:
Haagse ta's ---> meldt u! |
|
|
| Switch |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Volgens ooggetuigen ging de explosie gepaard met een enorme knal |
een explosie gaat toch altijd gepaard met een harde knal of heb ik het verkeerd? :D :stongue: :crazy: :tongue3 :eyespop: :tongue2 :whip: |
|
|
| Optimus |
| heb het gehoord op werk... ben net thuis ik ga gelijk ff tv west kijken als er wat te zien valt. |
|
|
| M@rc |
Ik zag ut net ook op TV West..
Best ernstig ja.. is er al meer bekend over doden? Toen ik mn TV aan deed zeiden ze dat er alleen maar gewonden zijn tot nu toe..
Maar als er nog mensen onder het puin liggen, lijkt de kans op een of meerdere doden best wel erg aanwezig... :eek: |
|
|
| robin |
| dr KUNNEN mensen onder liggen, das niet zeker he |
|
|
| MaGiK54 |
Ik hoorde het in de stad, waar ik flink inkopen aan het doen was. Er kwam een grietje een zaak binnen en die had 1.5 uur over gedaan vanuit de Hobbemaplein naar het centrum te reizen. Toen ik thuis kwam ook maar gelijk de TV aan geknald. Wat een pestzooi zeg allemaal. Vriend van me die bij de politie werkt heeft er ook nog twintig minuten rondgelopen en die zei ook al dat het een pestzooi was, overal gewonden en ellende.
Net met vrienden weggeweest en één van die zaken is van een kennis van hun. Die gast was net ff de zaak uit om bij de slager een flesje water te halen, wat een mazzel heb je dan zeg. Alleen zijn personeel is zwaargewond. Dus allemaal minder.
Ps: het was zelfs op CNN geweest. |
|
|
| SnuggLe |
Het is 500 meter van mijn huis af. Het is niet gebeurt in de Schilderwsijk, maar in Transvaalkwartier. anders dan de media berichten dus.
Maareh..wij werden om 10:00 uur wakker en wilde naar de haagsche markt (naast de rampplek). Wij de tram pakken, lijn 12, maar die maakte ineens een rare knik, als in: ging niet heen waar hij heen moest gaan. Dus iedereen van "huh"? Hoorde ik via de porto van de trambestuurder iets van "Brommer....ongeluk.....politie". Dus wij uitstappen en verder lopen. Komen we in de buurt van het Hobbemaplein, zien we best veel politie etc. Ik nog denken van "Das wel veel politie voor een brommerongeluk". En inderdaad, het was geen brommerongeluk. Stond redelijk veel politie en andere hulpdiensten. Veel ramptoeristen, NOS journaal erbij etc.
Wat ik net las via mijn afstudeerplaats, was dat er veel meer gewonden waren. Namelijk 16 ernstig gewonden en nog wat andere gewonden.
Heel apart..... Zal wel weer gedoe geven (illegaal gasaftappen etc).
Gisteren ook nog naar Parkpop geweest (gratis festival). Zie ik ineens stioelen door de lucht vliegen etc :) Schijnt dat er wat lui hadden lopen en met de circa 200 Hells Angels die hun eigen stukkie op het terrein hadden :D |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Wat ik net las via mijn afstudeerplaats, was dat er veel meer gewonden waren. Namelijk 16 ernstig gewonden en nog wat andere gewonden.
|
UIt politiebronnen heb ik vernomen dat er 29 gewonden waren, waarvan 16 ernstig. Gozertje die onder het puin lag was 8 ipv 10 jaar, dus de media was weer lekker qua info.
| quote: |
Gisteren ook nog naar Parkpop geweest (gratis festival). Zie ik ineens stioelen door de lucht vliegen etc :) Schijnt dat er wat lui hadden lopen en met de circa 200 Hells Angels die hun eigen stukkie op het terrein hadden :D
|
Zelf ook even een uurtje geweest, biertje gedronken en mensen kijken, altijd wel leuk met het mooie weer. Verder is Parkpop zuig, laatste paar jaar hadden ze nog een Dance Area, maar dit jaar niet :whip:
Die Hells Angels had ik ook zien staan, ze verkochten dingen van de Hells Angels, ze worden wel errug commercieel zeg :D Maar ja ze hebben der naam toch nog wel waar gemaakt om te gaan rellen :D |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
UIt politiebronnen heb ik vernomen dat er 29 gewonden waren, waarvan 16 ernstig. Gozertje die onder het puin lag was 8 ipv 10 jaar, dus de media was weer lekker qua info.
|
Nah, ik zit hier dus bji de politie maar dat heb ik niet gelezen.
Plus het intranet hier zitten veel fouten op :S |
|
|
|
|