return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Clubber's Guide To... (pg. 2)
View this Thread in Original format
Nicke
JS16 = Jaakko Salovaara
Darude = Ville Virtanen
JS16 + Heikki Liimatainen = Dallas Superstars

Sen om jag inte kommer helt fel ihåg, så är JS16 också en del av Hi-Tech och Spectro. Han har också producerat bla Darude och Bomfunk MC's, plus att han har remixat bla Brittan, Vangelis och A-Teens, och gjort en massa "Darude vs JS16" remixes, som de flesta väl ändå är gjorda av bara JS.

www.js16.com
www.16inchrecords.com

På tal om Clubbers Guide To Finland, vad kan man säja, ett jävla bra album :)
ice_key
Själv tycker jag att Clubber's Guide To... serien är skit nu för tiden.... tacka vet jag klassikerna To... '99 mixad utav Judge Jules
och To... Trance mixad utav ATB

Är stolt original innehavare utav dom plattorna, och kommer alltid sitta i min växlare :toothless
zamson
håller med dig totalt... ministry of sound överhuvudtaget har ju sjunkit i klass totalt, bara att ens ha med 'artister' som Scooter på sina skivor är ju ett tecken på det :nervous: :nervous: :nervous:
ice_key
Jag ular den på steves ftp så fort jag kan, om ngn vill ha :toothless
St_Andrew
Titta vad man hittar när man av nån anledning går in på cd on's "trance" avdelning... Clubbers guide to sweden, och av dömma av skivan har vi inte mycket klubbliv i sverige... http://www.cdon.com/product.phtml?prod=198203

(WTF scooter har med TVÅ album på topp tio listan där :S :S :S)
hustler
Såg reklam för Clubbers Guide To Stockholm för ett tag sedan.. Såg inte ut att vara något vidare, men man vet aldrig..
NooN
Clubbers Guide to Sweden verkar vara av mindre klass...Och Stonebridge är ju Power Hit Radios huvudmixare :(

Trance 200X skrivorna från Arcade är mycket bättre! :D
DJ_Laszlo
Scoooter....*="%RU =)#£@$}@$SXDNG?*=(#!%$@$!"63@${€WRPÄWIGR :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip:

Den jävla idioten smutskastar ju hela den elektroniska musikindustrin...Techno Stadium Experience TECHNO MY ASS :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: DÖD ÅT DEN JÄVLEN!
Nicke
quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Scoooter....*="%RU =)#£@$}@$SXDNG?*=(#!%$@$!"63@${€WRPÄWIGR :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip:

Den jävla idioten smutskastar ju hela den elektroniska musikindustrin...Techno Stadium Experience TECHNO MY ASS :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: DÖD ÅT DEN JÄVLEN!


2 saker:

1) De, inte den/han
2) The Stadium Techno Experience, inte Techno Stadium Experience
St_Andrew
quote:
Originally posted by Nicke
2 saker:

1) De, inte den/han
2) The Stadium Techno Experience, inte Techno Stadium Experience


Same different names.... :P

1. Alla låtar låter ungefär lika
2. Alla låtar låter skit...

O då kan man verkligen undra hur det kan komma sig att denna grupp är så känd?! Borde ju finnas hur många fler som helst som skulle kunna bli mer populära innnom samma genre!

NooN
En fråga:

Gillar ni Ratty - Sunrise (Here I Am)?

Ratty = Scooter
DJ_Laszlo
quote:
Originally posted by NooN
En fråga:

Gillar ni Ratty - Sunrise (Here I Am)?

Ratty = Scooter


Ja, den är helt reko...skillnaden mellan Ratty och Scooter är att Scooter's enda syfte är att kamma in pengar - inget fel i det (för killen har ju talang, det är ju Sunrise ett ypperligt exempel på) men att ens förknippa techno med det jävla skräpet han gör gör mig förbannad...och det är tack vare sådana idioter som alla fjortisar tror att Aquagen, Warp Brothers och dyl. är just techno...

End of story
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement