return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 
Djurgården - Hammarby (derby dags) (pg. 2)
View this Thread in Original format
Aendy
Vilket derby va!?! HIF åkte som väntat på torsk. Sveriges bästa lag förnärvarande slår till med 5-0. Dessutom görs våra mål av spelare som kommer stanna i klubben säsongen ut, vad tycks om det? Skytteligan leder vi också.
Aendy
quote:
Originally posted by King of Clubs
Grym insats av DIF!! Otroligt rolig fotboll i första halvlek.


Var inte första halvlek Hammarbys?
zamson
bajjen saknade udd i avsluten... aporna vann enkelt med 3 mål... dåligt av hammarby att inte ens sätta en boll. gnaget får jaga gårdarna imorn!
King of Clubs
quote:
Originally posted by Aendy
Var inte första halvlek Hammarbys?


nej, första 5 minuterna. 3-0 i halvtid. heh.

Ang. försvinnande spelare tror jag ändå att Djurgården, Sveriges smartaste organisation, kommer att få till det med kompetenta ersättare.
Cow
jag förstår inte hur ni kan lägga energi på ett av sveriges absolut trågigaste derby, dif-hammarby, o dessutom inte full arena.. pfff
det dååååligt
hoppa om ni älskar malmö hey! hey!
mjz
quote:
Originally posted by Cow
jag förstår inte hur ni kan lägga energi på ett av sveriges absolut trågigaste derby, dif-hammarby, o dessutom inte full arena.. pfff
det dååååligt
hoppa om ni älskar malmö hey! hey!


tsk, tsk... det är så mycket du inte förstår... :)
reveal
quote:
Originally posted by Aendy
Dessutom görs våra mål av spelare som kommer stanna i klubben säsongen ut, vad tycks om det?


det tycker vi e bra :p
King of Clubs
quote:
Originally posted by Cow
jag förstår inte hur ni kan lägga energi på ett av sveriges absolut trågigaste derby, dif-hammarby, o dessutom inte full arena.. pfff
det dååååligt
hoppa om ni älskar malmö hey! hey!


Tråkderby? Du snackar i nattmössan. Inte full arena? 35 000 på Råsunda, hur många såg erat fake-derby?

Hehe, visst jag kan erkänna att Malmö är ett bra lag, Sveriges näst bästa, men inte i samma klass som Djurgården även om ni har Iljeh tillbaka.
Cow
ne inte så.. stockholms derbyn e tjatit nu.. det e för många.. o där e inte direkt snack om dif-haif derbyn direkt.. det e mest aik-dif väll?
det beror ju också på i vilken följd dom kommer..
när vi här nere bara har skåne derbyn, vilket blir lite annorlunda, längtar till första malmö derbyt när det kommer
Aendy
quote:
Originally posted by Cow
ne inte så.. stockholms derbyn e tjatit nu.. det e för många.. o där e inte direkt snack om dif-haif derbyn direkt.. det e mest aik-dif väll?
det beror ju också på i vilken följd dom kommer..
när vi här nere bara har skåne derbyn, vilket blir lite annorlunda, längtar till första malmö derbyt när det kommer


Öhh... som Stockholmare och skåning måste jag nog säga att du inte riktigt har koll på vad du snackar om. Faktum är att det är rejält med surr oavsett vilket Stockholmsderby det är fråga om, precis som i Skåne. Hammarby, Djurgården och AIK är bra på att dra upp hypen inför derbyna precis som Malmö och Helsingborg är (Landskrona är väl de som inte riktigt hänger med där) Jag skulle snarare vilja påstå att det är Göteborgsderbyna som det inte svänger så mycket om men det får jag nog dubbelkolla med någon Göteborgare. Dessutom, där är väl lika många Stockholmsderbyn som Skånederbyn? Vad hade du i matte?

Cow
ja skitsamma, det e klart man inte lägger energi på nått av stockholms derbyna när man bor i Skåne(iallafall malmö), okej jag tänkte inte på att det va lika många SKÅNEderbyn som STOCKHOLMSderbyn (jag skrev annorlunda också)
tror inte man kan diskutera om detta egentligen, stockholmarna känner väll trycket runt sitt stads derby mer än vi känner i malmö runt vårt skåne derby o omvänt.
kanske lite dumt av maj o ta upp det. ;)
skitsamma skitsamma :)
Kongo_kim
Heja DJURGÅRDEN 3-0 *klappar händerna*
Nu har DIf väärvat en finsk mittback från Viking Stavanger.
Kuivaisto tror jag namnet var
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 
Privacy Statement