|
Ingen TA hub?
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
Kopierat från music forum:
I'm afraid I have some sad news. Due to the lack of
financial resources and time (being a student) I cannot
possibly maintain the server anymore and may have to
shut down the EMC Hub. I really appreciate the support
I've received so far, especially from the donors above.
That support went a long way in helping me keep EMC
running for nearly 1.5 years (since January 2002).
Now this isn't entirely sad news. Alternative
Hubs like EMC exist. Once the server is shut down,
emc.arcobizz.com will redirect you to Oldo's Hub, which
consistently has 300-400 users connected at any one time.
While it may not have some of the benefits of a private Hub
such as EMC, you will notice that the increased capacity and
reduced lag of the public Hub is very advantageous. This
"merger" would most likely result in a Hub that shares over
twenty terabytes (think 20,000 gigabytes) and has more
than 700 users connected at any one time.
But EMC does not necessarily have to end here. The entire
database of members will be kept until a new server to host
the Hub surfaces. EMC welcomes anyone who wishes to volunteer a
high-speed server to help host the Hub. Please e-mail
me at [email protected][/email] if you are interested and would like more
information.
If you have ANY comments regarding the situation explained
in this notice, please e-mail me at [email][email protected]. This
includes any questions, your thoughts about the situation,
and if you have any suggestions.
The planned time for EMC to relocate all its members to
Oldo's essentialsets.net is at 11:59 PM EDT, Sunday, July 6, 2003.
Thanks and I hope all is understood,
Chris |
|
|
| mjz |
| jo, jag såg det... inte alls kul, men som tur är finns det ju fler hubbar... |
|
|
| zamson |
| tycker olddominion hubben är bättre än EMC |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by zamson
tycker olddominion hubben är bättre än EMC |
Det är ju frågan, men nu kommer den ju hursomhelst bli tokgrym. |
|
|
| XLA |
Dör EMC nu? :(
Vad är IP till oldo's hub då?
Kanske tar och fixar upp en egen hubb nu när jag får mitt feta scream (Bostream VDSL, upp till 26mbps :P) :)
***Watch this space***
Tyckte ändå EMC sög. fick aldrig nått anv. namn så jag satt o leechade med en kompis' user ;) |
|
|
| Nicke |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Once the server is shut down,
emc.arcobizz.com will redirect you to Oldo's Hub, which
consistently has 300-400 users connected at any one time. |
Läs ^^ Annars så är adressen till Oldo's hub oldominion.kicks-ass.net |
|
|
| XLA |
| quote: | Originally posted by Nicke
Läs ^^ Annars så är adressen till Oldo's hub oldominion.kicks-ass.net |
blinnejävel man e.
Aja, har stirrat oavbrutet på burken i runt 24 timmar så :D |
|
|
| zamson |
| en privat hubb skulle vara fett... så ser man tilla tt inte släppa in massa skitusers som delar 4gb och har en slot öppen |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by XLA
Dör EMC nu? :(
Vad är IP till oldo's hub då?
Kanske tar och fixar upp en egen hubb nu när jag får mitt feta scream (Bostream VDSL, upp till 26mbps :P) :)
***Watch this space***
Tyckte ändå EMC sög. fick aldrig nått anv. namn så jag satt o leechade med en kompis' user ;) |
så du tycker hubben sög för att du inte fick tilgång till den...
har du läst reglerna till den?
om du inte har gjort det så borde du kanske göra det och om du har gjort det så borde du veta att vem som helst inte fick tillgång till den utan bara dem som postar regelbundet och har varit medlemm ett tag... så det e alltså inte bara att bli medlem här på TA och sen så får man tillgång till hubben.. så enkelt va det aldrig...
vet visserligen att dem varit lite halvdåliga ibland med att ge vissa tillgång som borde ha det, men jag e ganska säker att alldeles för många som inte ska ha det har bett om det vilket ger problem för dem som ska ha det..
och eftersom du bara har postat 112 gånger så e la inte det direkt konstigt ;)
så kom inte och säg att den suger pga det. |
|
|
| XLA |
| quote: | Originally posted by dbl
så du tycker hubben sög för att du inte fick tilgång till den...
har du läst reglerna till den?
om du inte har gjort det så borde du kanske göra det och om du har gjort det så borde du veta att vem som helst inte fick tillgång till den utan bara dem som postar regelbundet och har varit medlemm ett tag... så det e alltså inte bara att bli medlem här på TA och sen så får man tillgång till hubben.. så enkelt va det aldrig...
vet visserligen att dem varit lite halvdåliga ibland med att ge vissa tillgång som borde ha det, men jag e ganska säker att alldeles för många som inte ska ha det har bett om det vilket ger problem för dem som ska ha det..
och eftersom du bara har postat 112 gånger så e la inte det direkt konstigt ;)
så kom inte och säg att den suger pga det. |
Slå upp min kompis "olleman". Det var han som lät mig använda sin användare. Jag har postat betydligt mer än honom ;)
Så ja, jag tycker att det var kasst. Själva hubben var iofs grym, men den detaljen gillade jag inte alls. Startar jag TA hub så blir den kanske för SweTAs only från början men vafasen liksom, krav på att man ska posta <överdrift>40 inlägg om dagenöverdrift> är lite väl hårda IMO. :rolleyes: |
|
|
| Treo |
| Nå den är väl förhoppningsvis inte lost för evigt, de skulle ju spara användardatabasen ifall nån fixar upp en ny server i framtiden.. nå, får väl köra med oldominion så länge bara. om alla från emc går över till den så kommer man ju att kunna få tag på det man vill i fortsättningen oxå.. |
|
|
| RebeL9 |
alltså jag har inte fattat varför man använder DC :nervous:
Finns ju bättre alternativ |
|
|
|
|