return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Verbod op hardcore in Zandvoort
View this Thread in Original format
Djeebie
Ik denk dat iedereen het al wel weet, maar aangezien er nog geen topic over is geopend...

quote:
Origineel van www.volkskrant.nl

Hardcore voortaan taboe in Zandvoort

AMSTERDAM - Hardcoremuziek is voortaan taboe in Zandvoort, althans op openbare festivals. Burgemeester Van der Heijden heeft een verbod op de muziek afgekondigd nadat onlangs bij een groot festival problemen waren ontstaan bij een podium waar hardcore werd gedraaid.

Volgens de gemeentelijke woordvoerder trekt hardcore een bepaald publiek aan. 'Op dat soort gasten zit niemand te wachten', zegt woordvoerder Ton van Heemst. 'Hardcore draaien betekent rotzooi in de tent. We zagen het onder onze ogen gebeuren. Er werd gevochten, er werd op straat gedeald, er werden drugs gebruikt en de muziek was volgens velen veel te hard.'

Zandvoort organiseert in de zomermaanden een zestal grote muziekfestivals op het Kerkplein, drie dancefestivals en drie andere. Voor de dancefestivals wordt de vergunning nu beperkt. De gemeente benadrukt dat de festivals wel mogen doorgaan, maar zonder hardcore. Nooit eerder werd in Zandvoort zo rigoureus ingegrepen in de programmering van een festival. De organisatoren hebben laten weten dat ze een nieuwe muziekvergunning zullen aanvragen, zonder hardcore.

Zandvoort is niet de eerste gemeente die muziek, festivals, dancefeesten of houseparty's verbiedt. Al in 1995 verbood de gemeente Kampen houseparty's omdat handelsvoorraden xtc waren aangetroffen op een feest.

In Zaandam werd in 2001 een verbod op hardcore overwogen nadat tijdens een houseparty van de Masters of Hardcore een jongen was overleden aan een overdosis. Weer een jaar later kwam de Haagse burgemeester Deetman met een noodverordening om boomcars op de Boulevard te verbieden. De wagens, van boven tot onder volgepropt met speakers, veroorzaakten overlast voor andere badgasten. Ook in 2002 werd in Middelburg een verbod op R&B afgekondigd.


Naast hardcore mag er trouwens ook geen hardstyle meer gedraaid worden op Dancevoort.

Ik heb wel een beetje dubbele gevoelens bij dit besluit. Aan de ene kant vind ik het een goeie zaak, want hardcore en hardstyle zijn nou eenmaal erg agressief van toon en mensen laten zich door deze muziek (onder invloed van het een of ander) makkelijker opfokken dan door bijvoorbeeld latin house.

Op zich kan ik me de reactie van de burgemeester daarom wel voorstellen, maar ik vind het aan de andere kant toch wel ver gaan. Je wordt toch min of meer beperkt in je vrijheid op deze manier.
DJ D-Man
Ik vind het erg triest.
Mensen zijn echt niet verplicht op naar hardstyle of hardcorefeesten te gaan. Natuurlijk is het waar dat er meer agressief gedrag voorkomt op dat soort feesten, maar als je daar geen zin in hebt ga je er toch lekker niet naar toe...
jploveparade
Dan ook die verschrikkelijke R&B feesten verbieden :o
Djeebie
quote:
Originally posted by DJ D-Man
Ik vind het erg triest.
Mensen zijn echt niet verplicht op naar hardstyle of hardcorefeesten te gaan. Natuurlijk is het waar dat er meer agressief gedrag voorkomt op dat soort feesten, maar als je daar geen zin in hebt ga je er toch lekker niet naar toe...


Dancevoort is een gratis feest in het centrum van Zandvoort dat in samenwerking met de gemeente vorig jaar voor het eerst is opgezet. Als reactie op Bloemendaal zeg maar en als dan een groepje mensen het verziekt kan ik me zo'n reactie op zich wel voorstellen. Het is bedoeld als gratis vermaak voor het dorp.

quote:
Originally posted by jploveparade
Dan ook die verschrikkelijke R&B feesten verbieden :o


Ben ik het mee eens. Als het om gangsta-rap en die 50 Cent/Nelly troep gaat dan.
magrec
Tsja wel raar hoor om een bepaalde muzieksoort te verbieden.

Maar ja er zijn op dat moment wel dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen en dan is het weliswaar zo dat een kleingroepje het verpest voor de rest maar de rest doet er ook niks aan om het te veranderen. Net zoals dat bericht wat nu op partyflock staat dat de mensen van terrorworld geen speciale "uitjes" meer gaan organiseren omdat er een aantal lowlifes de hitler groet e.d. aan het uiten waren nare kut ventjes iig.

Tsja ook al heb ik niks met die muziek vreemd vind ik het wel. Zo kunnen we nog wel meer muziekstijlen gaan verbieden.
MennoB
quote:
Originally posted by FunkySimon
denk dat Burgemeester Van der Heijden nu niet meer erg geliefd is bij de gabbers...:rolleyes:

:nervous:


Misschien wil hij zo wel voorkomen dat z'n kinderen er naar toe gaan (als hij ze heeft dan he :p )....
robin
dan noemen ze het toch gewoon 'oldskool' of iets dergelijks :-/
arj1o1
wat ik dus had gehoord was het nog niets eens hardcore maar was deepack aan het draaien
mantisnl
ik vind dit zeer terecht!
dat ze die sukkeltjes maar es aan t denken zetten die zo agressief doen en t voor de rest verpesten!
want t is altijd maar n klein groepje die t voor de echte hardcoreliefhebbers verneuken.
arj1o1
quote:
Originally posted by mantisnl
ik vind dit zeer terecht!
dat ze die sukkeltjes maar es aan t denken zetten die zo agressief doen en t voor de rest verpesten!
want t is altijd maar n klein groepje die t voor de echte hardcoreliefhebbers verneuken.


als het daar verboden is gaan ze wel naar een andere plek

mantisnl
quote:
Originally posted by arj1o1
als het daar verboden is gaan ze wel naar een andere plek


daar gaat t niet om, zolang als het hun maar es aan het denken zet
Blik
ik vind het belachelijk, stel je voor dat er een keer gevochten bij een trancefeest en dat voortaan trance verboden word, dat zou iedereen toch ook belachelijk vinden?

Waarom is het bij hardcore dan opeens wel ok? :conf:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement