|
Back from the bushland
|
View this Thread in Original format
| mindshooter |
Har vart borta i två veckor om nu någon märkt det.
Tvungen att skriva av mig lite. Kul ställe att göra det på :)
Har jobbat för första gången som kolloledare nu under en period på 12 dagar utanför norrtälje med en organisation som heter Sportcamp.
Barn från Sundbyberg (i sthlm)som fick åka ut för o ha roligt med varandra en bit från staden. 9-13 år gamla varom.
Snorungarn är va dom va nästan hela bunten och alla ledare som jobbat påstod att detta var den värsta perioden någonsin.
Fyra sjukhusfall hade vi dom 3 sista dagarna. Man tackar man tackar.
Ambulanshelikoptrar är för övrigt förjäävla coola när dom landar mitt i natten :D Känns för övrigt äckligt JÄVLA skönt att få svära igen. 10 armhävningar bestraffade vi barnen med när dom svor för att dom överhuvudtaget skulle kunna kommunicera på kollot. Givetvis var vi själva tvugna att straffa oss själva för att det skulle funka. Mycket träningsvärk dom första dagarna med andra ord :D
Fanns ett par riktigt sköna ungar. En tjej som hette matilda sprang till mig varje dag och skrek på mig att hon ville lyssna på Techno, det var minsann aldrig någon annan som lyssnade på det i hela världen kändes det som tyckte hon... Fanns även en kille som hette Martin som var ungefär 9 år och jäääätteblyg. På middag och lunch brukade han luta sig över till mig och viska saker som han funderat på eller saker som han bara ville berätta. En dag sa han "Kenny, jag har haft en tjej i fyra år, hon kan snurra på huvudet tre varv"
och senare fick jag veta att hon gick på breakdance, vilket förklarade ett och annat haha. En annan dag sa han "Kenny, när är det dags för dig att skaffa brud då?" "Jadu martin, det undrar jag med" "Det finns en tjej på min gård, hon heter frida eller sofia, hon skulle gilla dig".... detta från killen som man knappt hör ett ord ifrån i övrigt...dom är för sköna ibland :D
Majoriteten av ungar va hemska ego-trippade svin som på dagarna bara jävlades med varandra och förstörde all stämning genom att själa saker och bete sig allmänt dumt! :whip:
Nåja! :) Kul var det iaf, åker iväg i augusti igen och tar emot lite nya ungar som inte kommer från sundbyberg!
Kommer hem och ser att Swamper äntligen slängt upp min poi film :)
Har under dagarna den varit uppe haft 2800 (!!!!!) unika besökare på min hemsida från hela världen och fick ett antal mail i lådan :)
Känns störtskönt. Dimper in feedback hela tiden.
nu vill jag njuta av det underbara vädret här i stockholm och ska spendera kvällen på söden med brorsan och en öl tror jag. Mumsfillibubblan. :crazy: |
|
|
| zamson |
| jo undrade faktiskt var du hade tagit vägen :) |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Har vart borta i två veckor om nu någon märkt det.
Tvungen att skriva av mig lite. Kul ställe att göra det på :)
Har jobbat för första gången som kolloledare nu under en period på 12 dagar utanför norrtälje med en organisation som heter Sportcamp.
Barn från Sundbyberg (i sthlm)som fick åka ut för o ha roligt med varandra en bit från staden. 9-13 år gamla varom.
Snorungarn är va dom va nästan hela bunten och alla ledare som jobbat påstod att detta var den värsta perioden någonsin.
Fyra sjukhusfall hade vi dom 3 sista dagarna. Man tackar man tackar.
Ambulanshelikoptrar är för övrigt förjäävla coola när dom landar mitt i natten :D Känns för övrigt äckligt JÄVLA skönt att få svära igen. 10 armhävningar bestraffade vi barnen med när dom svor för att dom överhuvudtaget skulle kunna kommunicera på kollot. Givetvis var vi själva tvugna att straffa oss själva för att det skulle funka. Mycket träningsvärk dom första dagarna med andra ord :D
Fanns ett par riktigt sköna ungar. En tjej som hette matilda sprang till mig varje dag och skrek på mig att hon ville lyssna på Techno, det var minsann aldrig någon annan som lyssnade på det i hela världen kändes det som tyckte hon... Fanns även en kille som hette Martin som var ungefär 9 år och jäääätteblyg. På middag och lunch brukade han luta sig över till mig och viska saker som han funderat på eller saker som han bara ville berätta. En dag sa han "Kenny, jag har haft en tjej i fyra år, hon kan snurra på huvudet tre varv"
och senare fick jag veta att hon gick på breakdance, vilket förklarade ett och annat haha. En annan dag sa han "Kenny, när är det dags för dig att skaffa brud då?" "Jadu martin, det undrar jag med" "Det finns en tjej på min gård, hon heter frida eller sofia, hon skulle gilla dig".... detta från killen som man knappt hör ett ord ifrån i övrigt...dom är för sköna ibland :D
Majoriteten av ungar va hemska ego-trippade svin som på dagarna bara jävlades med varandra och förstörde all stämning genom att själa saker och bete sig allmänt dumt! :whip:
Nåja! :) Kul var det iaf, åker iväg i augusti igen och tar emot lite nya ungar som inte kommer från sundbyberg!
Kommer hem och ser att Swamper äntligen slängt upp min poi film :)
Har under dagarna den varit uppe haft 2800 (!!!!!) unika besökare på min hemsida från hela världen och fick ett antal mail i lådan :)
Känns störtskönt. Dimper in feedback hela tiden.
nu vill jag njuta av det underbara vädret här i stockholm och ska spendera kvällen på söden med brorsan och en öl tror jag. Mumsfillibubblan. :crazy: |
hmmm altså vadå var det någon speciell typ av snorunge eller? typ som för feta fast för obs barn? jag har varit på sånt där läger som liten men jag var ganska snäll och pratade alltid med de som jobbade där om seriösa saker och vi hadde inga bråk och ingen helikopter eller akutfall överhuvudtaget..
det var ioförsig en sak min kompis hadde en spindel i sin kanot :crazy:
P.S jag skrattar på riktigt varje gång jag tar en titt på de här rolig smiley faceerna.. ingen annan som tycker de är roliga? |
|
|
| mindshooter |
näe det var inte för obs barn...det var för sundbybergsbarn. för tillfället är det dock samma sak för mig.
Smile:isarna är våra kompisar här...dom skrattar man inte åt :whip:
:p:p |
|
|
| Dioxys |
hehe, välkommen tillbaka kenny! :D we've missed you :p nära att spåra ur här ett tag, men det ordnade sig :toothless
jay_bee: smileysarna äger :D :p |
|
|
| zamson |
sundbyberg :nervous: :nervous: :nervous:
:haha: |
|
|
| dj_hysterix |
| heh..vilkommen tillbax..roligt o läsa om dom små ondjävlarna :p |
|
|
| WoberT |
haha ja va ska man säga.. dagens barn är otroligt uppkäftiga.. stackars dig.. ;)
cool liten unge han den där blyga.. =) |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Kommer hem och ser att Swamper äntligen slängt upp min poi film :)
Har under dagarna den varit uppe haft 2800 (!!!!!) unika besökare på min hemsida från hela världen och fick ett antal mail i lådan :)
Känns störtskönt. Dimper in feedback hela tiden.
|
gött killen... You deserve it :) |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Kommer hem och ser att Swamper äntligen slängt upp min poi film :)
Har under dagarna den varit uppe haft 2800 (!!!!!) unika besökare på min hemsida från hela världen och fick ett antal mail i lådan :)
Känns störtskönt. Dimper in feedback hela tiden.
|
Va falls!! Är det du på videon? Det har jag minsann missat. Hög tid att ladda att jag laddar ner den och tar en titt minsann :)
Kul berättelse om kollot förrästen :)
*Några minuter senare*
Ok, det var en jäkligt cool film. Du har talang grabben. Inte konstigt att det dimper ner en massa mail till dig. :) |
|
|
| mindshooter |
Tack tack glorie och irish :)
Då måste jag nästan berätta om mailet jag fick häromdan. Här e några utdrag ur dom två mail jag fått från denna snubbe:
| quote: |
Hi,
My name is Ben, and im a promoter from Kuala LUmpur, Malaysia. Saw
your website that really interest me.... thought i could get some
more information about the performance you do... i am interested in
bringing you here to Kuala Lumpur in future for one of my events..
and i need extra details from you and stuff...
|
| quote: |
I basically promote DJs here in KL and does parties. Besides
DJ/dance events i also do corporate launches and other stuff in
events management. Yes i understand you are from Sweden, sometimes
the events i handle we bring in performance like this to incoporate
with it...
I cant confirm you any bookings now cause i am just looking for cool
performance for any of my Future events. Will inform you if i need
your expertise. So i hope you can send me videos on your kind of
performance. Usually we will cover everything
accommodation/transportation/flights and etc during your stay here.
So dont worry all about that, it will cover in our budget...
|
| quote: |
DJs/artist i have promote before:
Mario Piu
Darren Pearce
Cesar Del Rio
Darude
Jurgen
Slacker
|
hihihi |
|
|
| Dj_Irish |
| Haha, fantastiskt! Det är så det funkar :) Har fått liknande mail själv (dock inte för några eld svingande konster hehe). Var inte orädd av dig och ta chanserna när de ges. Ska rekommendera videon till arrangörerna i Istanbul som vill ha mig på en fest med Johan Gielen i slutet av Augusti. De kanske kan tänka sig liknande grejer... |
|
|
|
|