return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

wonen in rotterdam?
View this Thread in Original format
arno
hey,
ik ga volgend jaar beginnen aan mijn studie in rotterdam, en nou leek het mij ook leuk om dan uit huis te gaan. (niet om dat het noodzakelijk is, want hier bij mn ouders woon ik 5 min. bij school vandaan, maar gewoon omdat ik dat wil). Ik wil dus graag in een soort studentenhuis gaan wonen ofzo, (dus niet op kamers, want dan kan ik net zo goed op mn eigen kamer blijven). Maar ik weet helemaal niet hoe ik daarmee moet beginnen, zoals waar moet ik me inschrijven enzo?
zij hier mensen die hier ervaring mee hebben, en misschien wat handige links of tips hebben? alvast bedankt.
basd
Ik denk dat je dit soort vragen beter bij de universiteit neer kan leggen. Zij hebben vast een huisvestingsorganisatie, die iets voor je kan regelen. Zij kunnen je wel aan het adres helpen.

Verder kun je zelf altijd in kranten en op internet (www.kamernet.nl bijvoorbeeld) zoeken of er iets van je gading bijzit, en hierop reageren.

Succes ermee !
TranceFool
Ik weet niet waar je wilt gaan wonen in Rotterdam, maar mij lijkt het eerlijk gezegd niet geweldig.....tis net alsof je op vakantie bent
arno
quote:
Originally posted by TranceFool
.....tis net alsof je op vakantie bent

???

want........
Jappio
quote:
Originally posted by arno
???

want........

ja remco?

rotterdam is vakantie?

Ik heb gehoord dat als je een kamer wilt in Kralingen, daar een lange wachtlijst voor is; als je in minder aantrekkelijke studentenwijken wil gaan wonen was er meer keus.. Ik zou inderdaad gewoon een beetje de advertenties in de gaten houden en zoeken op internet. Als je nou perse in Kralingen wil wonen, moet je je gewoon aanmelden bij zo'n studentenvereniging. Daar hebben ze vaak hele huizen opgekocht :)

suc6 :)
arno
wachttijden zijn niet zo'n probleem, omdat ik nu ook vlakbij school woon. ik zat meer aan de oudehaven te denken, is namenlijk ook lekker dicht bij mn school in de buurt, maar ik had gehoord dat daar ook hele lange wachtlijsten voor zijn, daarom wou ik me nu ook al in schrijven.
jploveparade
Als je inderdaad een wat 'beruchte' buurt kiest dan is er vaak genoeg aanbod. In de G, H en K-buurt in de Bijlmer bijvoorbeeld staan genoeg mooie woningen, ruim en zeer betaalbaar. Wil je echter een beetje nachtrust en 's ochtends niet over de junks struikelen dan wordt het met de huidige woningschaarste moeilijk...
Jappio
quote:
Originally posted by jploveparade
Als je inderdaad een wat 'beruchte' buurt kiest dan is er vaak genoeg aanbod. In de G, H en K-buurt in de Bijlmer bijvoorbeeld staan genoeg mooie woningen, ruim en zeer betaalbaar. Wil je echter een beetje nachtrust en 's ochtends niet over de junks struikelen dan wordt het met de huidige woningschaarste moeilijk...

mja oneens.. Als je echt een woning zoekt dan kan je ook altijd nog terecht in voorsteden; maat van mij die vorig jaar ook in rotterdam studeerde had een kamer in spijkenisse. dan moet je wel een half uurtje reizen, maar goed..

Maar bij de oude haven wordt het inderdaad moeilijk :) zo'n beetje elke student in rotterdam wil in die omgeving wonen
TranceFool
quote:
Originally posted by Jappio
ja remco?

rotterdam is vakantie?

omdat je tussen allemaal buitenlanders loopt.....
SnuggLe
quote:
Originally posted by TranceFool
omdat je tussen allemaal buitenlanders loopt.....

Joh, kom eens bij mij in de straat in Den haag. Niet normaal.

Maareh...vriend van me woont voor 225 euro exclusief in een leuk appartementje in de buurt van Ahoy (Zuidplein). Staat daar genoeg vrij. Zal het eens een keer vragen.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement