return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Nyx - Styx
View this Thread in Original format
Nyx
H�r har ni en kort version av ett av mina p�g�ende projekt..tanka g�rna ner och s�g vad ni tycker! :nervous: :D

f�r er som inte redan vet hur man g�r - h�gerklicka och spara m�l som..
Nyx - Styx | 2:14 min | 128 kbs | Melodic Trance
Glorie
cooolt... ere f�rsta l�ten du l�gger upp elle? iaf h�r p� TA va? blev allt lite f�rv�nad.. trodde den skulle vara h�rdare.. :) hehe
det f�rsta pipljudet (runt 0:13 och handklappningen) e det enda jag inte gillar. 0:25 typ blire mycket b�ttre :) :p d�refter f�ljer en finfin slinga... typ 1:42 � fram�t ere riktigt fint ;) men det l�ter som den slutar? men e det hela l�ten eller? antar det?
mycke fin start, me �skljudet eller vare e :) gillar det som sagt extra mkt p� slutet...
och ett extra plus i kanten till namnet p� l�ten.. va ere styx betyder??? n�t v�l?
Nyx
tack f�r kritiken, glorie! :D
Ja, det �r f�rsta l�ten jag postar p� forumet..men inte den f�rsta l�ten jag har gjort. :) Jag h�ller med om att synthen i b�rjan blir ganska pipig och vass utan den kommande synthen och basen som mjukar upp, om du fattar vad jag menar..ska f�rs�ka fixa det iaf! Detta �r inte en fullversion av l�ten om du undrade det!

Styx �r den underjordiska floden �ver vilka de d�da f�rdades enligt den grekiska mytologin (bilden ;))..l�ten var mycket h�rdare och m�rkare fr�n b�rjan..men jag slog ihop mixen med en annan och s� blev det som det blev. Jag ska posta den h�rda versionen n�r jag gjort klart den! :disbelief
ScuL
det l�ter bra, inte s� mycket saker att klaga om.. f�rs�tt ;)
men gl�m inte att fixa en h�rd-mix, det �r mer typ min stil :)
Glorie
quote:
Originally posted by Nyx

Styx �r den underjordiska floden �ver vilka de d�da f�rdades enligt den grekiska mytologin

styx.. ja nu kom ja p�.. haha... just det. gl�mde bort de me floden...satt l�ngt bak i huvudet tror ja :p fan, ja som t.o.m l�st om grekisk mytologi... minuspo�ng till mig :p

s�g de me fullversion ef. ja postat, men jag pallade inte �ndra min post.. allt ja g�r p� TA tar 10-15 ggr l�ngre tid h�r hos brodern �n hemma p� min dator... :( asjobbigt..
v�ntar me p� den h�rdare versionen :)
Nyx
tack scul! :D

glorie, forumet var j�kligt segt ig�r kv�ll, kan ha varit d�rf�r ocks�

det tar nog lite tid innan den h�rda versionen av styx blir klar..men..
ni kan tanka ner ett annat halvf�rdigt projekt som �r n�got h�rdare
h�r ;) (masteringen �r d�lig i denna..skorrade ganska s� rej�lt n�r jag k�rde den p� hemmabion.. :p men ni f�r iaf h�ra p� min egentliga stil!)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement