|
muziekvolume op parties/concerten (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| CygnusX |
| Die slechte oordopkes heb ik ook al gebruikt (bij het op stap gaan), maar ik vind ze niet echt handig, ze komen nogal vlug los. |
|
|
| Gladius |
jah,interessante lectuur Thy. Wist niet dat het in belgië zow erg was.
Kzal dien test de volgende keer proberen =)
-Glad |
|
|
| Dj Thy |
Meer info op http://www.etymotic.com/
Het speciale aan deze oordopjes is dat ze via resonatoren werken, en zo verzwakken ze ongeveer gelijkmatig over het hele frequenctiespectrum (gewone mousse oordopkes verzwakken vooral hoge tonen, zodat alles doffer klinkt). Daardoor hebt ge juist dat : geluidsverzwakking. Geen (of minimale) vervorming zodat ge nog alle details kunt waarnemen.
Ze maken ook custom oordopkes voor nog betere attenuatie, en hun in ear koptelefoontjes zijn ook ni mis (klinken beter dan de meeste zogenaamde hifi koptelefoons). |
|
|
| Olju |
| waar kunt ge die oordopkes van etymotic kopen? |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by Olju
waar kunt ge die oordopkes van etymotic kopen? |
Zou ik ook wel willen weten. Op die site kan je ze bestellen, maar dan komen ze van de USA. Weet je nog andere winkels/plaatsen?
Of gelijkwaardige producten? |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by CygnusX
Zou ik ook wel willen weten. Op die site kan je ze bestellen, maar dan komen ze van de USA. Weet je nog andere winkels/plaatsen?
Of gelijkwaardige producten? |
Idem hier! :)
=> da ziet er inderdaad 'iets' deftiger uit dan dien brol da ik heb :( |
|
|
| Dj Thy |
Ik heb ze in het buitenland gehaald, toen ik op reis was...
Ge kunt misschien effe vragen in zo'n medisch center. |
|
|
| eieregooie |
| Die musicians dingen zijn echt cool! :D |
|
|
| Dj Thy |
Hey mannekes, ik heb nog ens wat gezocht, en ik ben bij een bedrijf in Mechelen terechtgekomen waar ze der aan kunnen geraken. De mevrouw waaraan ik het gevraagd heb zei dat de prijs op 13.50 euro kwam excl BTW. Dat bedrijf is een dealer van Elcea (Hollands bedrijf dat importateur is van Etymotic), maar de ER-20 stond niet in hunne cataloog. Ik heb wat navraag gedaan, en ze komt me juist terug te mailen dat ze ze wel degelijk kunnen leveren. Tegen wanneer weet ik nog niet, want leveringsdata heeft ze nog niet exact gekregen.
Dus als er interesse is => Intersafe Groeneveld in Muizen-Mechelen. |
|
|
| Ashelon |
Effe iets tussendoor: op Antwerp is Burning vorig jaar, vragen ze Tiesto om te komen draaien. Hij is amper met zijn set begonnen of de flikken komen vragen van het wat stiller aan te doen. Zo stil, dat we een normale conversatie konden voeren - en we stonden vrij dicht vanvoor. Flikken weg, Tiesto zet het volume terug hoog genoeg om het leuk te maken, mensen amuseren zich. Vijf minuten later, flikken terug. Tiesto moet stoppen. Mensen pissed.
Blijkt dat de organisatie geen vergunning had aangevraagd om het luider te mogen laten spelen?!
Dat was dan het ene deftige feesje waar ik was tijdens mijn paar weken Belgie :rolleyes: |
|
|
| CygnusX |
Dit lijkt me wel iets interessants :
| quote: | Iedereen kent de bekende piep na het stappen wel. De nog nazoemende bassen in je oren, het trillen van de box.
Iedere keer dat je die piep hoort is je gehoor onherstelbaar beschadigd.
Natuurlijk willen we allemaal stampende bassen, uiteraard kan het geluid niet hard genoeg en als we elkaar daardoor niet kunnen verstaan schreeuwen we toch nog harder om boven de muziek uit te komen? Of niet...?
Filterz* heeft nu de ideale oplossing voor iedereen die dol is op stappen maar ook net zo dol op zijn gehoor!
Filterz* zijn persoonlijke, op maat gemaakte oordoppen. Ze zijn klein, transparant en nauwelijks zichtbaar bij het dragen. Filterz* sluiten het oor volledig af en filteren het geluid naar 80dB.
Op dit geluidsniveau beschadigen je oren namelijk niet. Je oren zijn beschermd terwijl je de muziek perfect blijft horen. Het geluid wordt namelijk niet gedempt, maar gefilterd.
De muziek wordt zuiverder, terwijl het omgevingslawaai wegvalt. Je verstaat mensen zelfs beter!
Het allerbelangrijkste is dat je geen beschadiging aan je gehoor oploopt én dat je nooit meer een piep of suis hebt na het stappen! |
Site : www.filterz.net
Ze zijn wel niet echt goedkoop (112€) en volgens mij kan je ze voorlopig enkel in NL kopen. |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by CygnusX
Dit lijkt me wel iets interessants :
Site : www.filterz.net
Ze zijn wel niet echt goedkoop (112€) en volgens mij kan je ze voorlopig enkel in NL kopen. |
Lijkt mij zeer interessant, echt spijtig dat het enkel in Nederland is :( |
|
|
|
|