|
Napster 2
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| Läste att Napster 2 skulle lanseras i december nångång. Fem stora skivbolag som gått ihop och ska driva det, 500 000 låtar online till att börja med. Man betalar en månadsavgift eller per låt man hämtar. Kommer det att bli nåt tror ni? |
|
|
| mindshooter |
| äh... Ska dom lägga upp låtarna i CD kvalitet då eller? Kommer bli fett stora.... om dom inte är i CD kvalitet så är det juh bättre att köpa dom till samlingen i så fall... |
|
|
| Nicke |
| Kanske. Om de sprider bra låtar i bra kvalitet, och nån fixar en crack som gör att man inte måste betala nån avgift eller nåt liknande kanske det kan bli till nåt. |
|
|
| lonne |
| Jag tror inte att det kommer bli ngn hit, efter alla fadäser. |
|
|
| Snoken |
| Tror inte på det heller, särksilt inte sålänge det går att få tag på samma vara gratis... vilket jag verkligen hoppas kommer att gå framöver. |
|
|
| Mirv0 |
| Trevligare att köpa en skiva än att köpa en mp3:a |
|
|
| RebeL9 |
aldrig fattat vitsen med att betala för mp3filer.
ska man ändå göra sig besväret att betala så köper man ju givetvis skivorna. :E |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by RebeL9
aldrig fattat vitsen med att betala för mp3filer.
ska man ändå göra sig besväret att betala så köper man ju givetvis skivorna. :E |
Precis.
Skulle aldrig betala för mp3z. |
|
|
| DJ_Laszlo |
Aldrig i livet!
Ska jag ändå betala för musiken man köper går hellre och köper CD-skivan eller vinylen. Man vill liksom ha något i handen och känna att man fått något för pengarna... |
|
|
| reveal |
ett problem för oss tranceälskare är förmodligen att det enbart finns mainstreammusik till försäljning...
men tror ni inte att det är ett bra "initiativ" av skivbolagen? att inse att mp3 är ett bra medium att sprida musik på?
jag är dock själv skeptisk |
|
|
| Nicke |
Men vad om skivbolagen sprider typ fulla album, och kostnaden för alla mp3or som finns på albumet är billigare än en CD? HA! Det tänkte ni inte på :p
Men.. Tyvärr e väl inte skivbolagen så dumma att de skulle göra det. Dessutom så blir ju kvaliteten sämre om man bränner mp3orna på en CDR än om man köper en original CD..
Så.. Ännu en fin plan åt skogen.. |
|
|
|
|