|
Culture Beat - Mr Vain (2003 recall)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
Nån som hört? :) va tycker ni? Äntligen kan och får man börja digga denna klassiker igen :crazy: :p
Videon e rätt tuff den me ;) |
|
|
| reveal |
hört låten i flera remixer, men jag är inte alls imponerad, originalet är fortfarande bättre tycker jag
videon har jag inte sett
är det senaste trenden att "början av 90-talet "-euro-band gör om sina låtar? snap har släppt ett antal versioner av "the power", och nu kommer culture beat med denna, och det är nån till jag har glömt |
|
|
| NooN |
Jag såg att den fanns med på nån ny samlingsskiva idag...HardTrance zk nånting...iaf Så hade de stavat fel på namnet. "Culturure Beat". :stongue:
| quote: | Originally posted by reveal
är det senaste trenden att "början av 90-talet "-euro-band gör om sina låtar? snap har släppt ett antal versioner av "the power", och nu kommer culture beat med denna, och det är nån till jag har glömt |
Snap! - Rhythm Is A Dancer 2003, Ice MC - Think about the way, Corona - Rhythm of the night är några...Och Dr. Feelgood blev ju remixad av Interphase... |
|
|
| Dj_Irish |
Haddaway - What is Love finns oxå i någon nyutgiven Hardtrance remix.
Samma mög alltihop :p |
|
|
| Kongo_kim |
| CJ Stone (bleh) har remixat den vet jag |
|
|
| chjo |
Smaken är ju som tur är olika.
Skulle förmodligen bli grön i ansiktet om jag hörde dessa gamla disco-dänger igen.. blääää... |
|
|
| OscarP |
| Håller med om att originalen oftast är bättre, men Interphace remix på Dr. Feelgood är faktiskt riktigt tungt! |
|
|
| RebeL9 |
| producenter som gör nya versioner på gamla klassiker borde få en enkelbiljett in i helvetet. :whip: |
|
|
| verminator |
er det remix av den derre låta:
"i know what i want, and i want it now. 'cause i want you blablabalba mr vain, mr vain, mr vain" etc ?
den er jo grym som faen:)
originalen altså heheh |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Dj_Irish
Samma mög alltihop :p |
mög? :) hoho |
|
|
| Nyx |
Det har kommit en hel del nya remixer av gamla sköna dancelåtar från början av 90-talet, på sistone..tycker nästan alltid att orginalen är bäst!
Mr. Vain Recall (Doug Laurent Mix) lät bra iof, med de sköna "space frog-303-sounden" :D
En remix som jag verkligen gillar är Clubzones remix på Ice MCs "Rainy Day"; Clubzone Feat Alicia - Rainy Day 2002 (Extended Trance Mix) |
|
|
| Glorie |
| OJ! ice mc var ju jätte bra på den gamla goda tiden... men ja har inte lyckats höra NÅN remix... knappt alltså... måste kolla in det dära |
|
|
|
|