return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Culture Beat - Mr Vain (2003 recall)
View this Thread in Original format
Glorie
Nån som hört? :) va tycker ni? Äntligen kan och får man börja digga denna klassiker igen :crazy: :p
Videon e rätt tuff den me ;)
reveal
hört låten i flera remixer, men jag är inte alls imponerad, originalet är fortfarande bättre tycker jag

videon har jag inte sett



är det senaste trenden att "början av 90-talet "-euro-band gör om sina låtar? snap har släppt ett antal versioner av "the power", och nu kommer culture beat med denna, och det är nån till jag har glömt
NooN
Jag såg att den fanns med på nån ny samlingsskiva idag...HardTrance zk nånting...iaf Så hade de stavat fel på namnet. "Culturure Beat". :stongue:

quote:
Originally posted by reveal
är det senaste trenden att "början av 90-talet "-euro-band gör om sina låtar? snap har släppt ett antal versioner av "the power", och nu kommer culture beat med denna, och det är nån till jag har glömt


Snap! - Rhythm Is A Dancer 2003, Ice MC - Think about the way, Corona - Rhythm of the night är några...Och Dr. Feelgood blev ju remixad av Interphase...
Dj_Irish
Haddaway - What is Love finns oxå i någon nyutgiven Hardtrance remix.

Samma mög alltihop :p
Kongo_kim
CJ Stone (bleh) har remixat den vet jag
chjo
Smaken är ju som tur är olika.
Skulle förmodligen bli grön i ansiktet om jag hörde dessa gamla disco-dänger igen.. blääää...
OscarP
Håller med om att originalen oftast är bättre, men Interphace remix på Dr. Feelgood är faktiskt riktigt tungt!
RebeL9
producenter som gör nya versioner på gamla klassiker borde få en enkelbiljett in i helvetet. :whip:
verminator
er det remix av den derre låta:
"i know what i want, and i want it now. 'cause i want you blablabalba mr vain, mr vain, mr vain" etc ?



den er jo grym som faen:)

originalen altså heheh
Glorie
quote:
Originally posted by Dj_Irish

Samma mög alltihop :p


mög? :) hoho

Nyx
Det har kommit en hel del nya remixer av gamla sköna dancelåtar från början av 90-talet, på sistone..tycker nästan alltid att orginalen är bäst!


Mr. Vain Recall (Doug Laurent Mix) lät bra iof, med de sköna "space frog-303-sounden" :D


En remix som jag verkligen gillar är Clubzones remix på Ice MCs "Rainy Day"; Clubzone Feat Alicia - Rainy Day 2002 (Extended Trance Mix)
Glorie
OJ! ice mc var ju jätte bra på den gamla goda tiden... men ja har inte lyckats höra NÅN remix... knappt alltså... måste kolla in det dära
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement