|
psychedelight (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
| quote: | Originally posted by reveal
tack, då vet jag! :p |
hoho... äh va fan ;) det låter mycke mjukare å så :p inte mörkt som psy'n kan va :p |
|
|
| Smekbar |
jag myser med psytrance... :)
typ tegma, amphasis, astral, bitmonx o sånt...
goa e väl mer typ melodier än psy är... psy handlar väldigt mycket om tvistade ljud :) det var väl GMS som började med de tvistade ljuden i goa och sen har det utvecklats till en "egen" genre, psytrance...? så jag har fått det förklarat för mig iaf... :) Både genrerna e iaf jevligt bra.. :D |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
yupp Shpongle rockar!!! ...rockar :crazy: Men det är ju främst för att Simon Posford (aka Hallucinogen) är med i gruppen,.. men blandat med Raja Rams flöjt....mmmm:D *öron-godis*
|
Dem här fick jag idag :) älskar båda skivorna!
 |
|
|
| dj_hysterix |
| quote: | Originally posted by P4z!
Dem här fick jag idag :) älskar båda skivorna!
|
OMG!!!!!!!!!!! ÄR DET VINYL !?!?!?!?!?!?!?!....DEN E BARA TRYCKT i 150 EXEMPLAR:...OMG!!!!:eyes: :eyes: :eyes: :eyes: |
|
|
| dbl |
| jodå, det blir en del psy... himla trevligt ibland :) |
|
|
| dj_hysterix |
| quote: | Originally posted by reveal
vad är skillnaden på psy och goa? |
psy består av väldigt tvistade/spiral-ljud med en tung bas som brukar gå i samma melodi, och ovan på det lägger man till pannade cymbaler/hihats som går från höger o vänster viceversa för o skapa en miljö. TIPS PÅ PSYTRÄNS o sen några sub-genres:D :
progressive psy: här
GOA (roten till psy):
här2
Goa består av typiska orientaliska melodier som repeteras och repeteras :) (dålig beskrivning jag vet, men du hör själv)
Techtrance: Som namnet, techno blandat med tramce. Du hör själv:)
här
FullOn: Den glada och galna stilens psy. Med extremt sköna basslines och goda melodier. Snabb rytm och najs att dansa till som en galning.
här (det här e Astrix - Eye To Eye...T.O.M MED DJS SOM MARCO V SPELADE DEN HÄR:conf::D)
jag tror det här va allt :p |
|
|
| P4z! |
OMG!!!!!!!!!!! ÄR DET VINYL !?!?!?!?!?!?!?!....DEN E BARA TRYCKT i 150 EXEMPLAR:...OMG!!!!:eyes: :eyes: :eyes: :eyes: |
japp det är vinyl :) |
|
|
| mindshooter |
Jag har fått en annan förklaring nån gång som jag inte alls står för dock... har bara hört det och tycker det låter vettigt..
det är att psy och goa praktiskt taget är samma sak, bara att först hette det Psy, men efter att ha spelats flitigt på jättemånga fester i staden Goa i indien så fick det oftare och oftare namnet Goa-Psy eller Goa-Trance... |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Jag gillar när det är drag i skiten...mums...
Vet att Hysterix lyssnar en del på Sphongle...det gör juh du med Tjockis (Kenny har koll) |
Så så nu ska vi inte kalla varandra saker ;) |
|
|
| tjockis |
skruvat, minimalistiskt, progressivt... MMMMMMmmmmmmm
så ska det låta!
jag vill också ha shpongle på vax ;(
fast jag fick se raja ram på voov för nåt år sen, det lever jag fortfarande på, och kommer göra det tills jag får se nåt lika bra igen. fyyyyyyyy fan vilken upplevelse! |
|
|
| mindshooter |
Kenny: "och drag i skiten" måste väl vara fullon då va ? :gsmile: |
you got that right :D |
|
|
| dj_hysterix |
| quote: | Originally posted by P4z!
japp det är vinyl :) |
wow...var köpte du den? psyshop ? :eyes: