|
VIDEO: Dance Valley #9
|
View this Thread in Original format
| DJ_Laszlo |
Äntligen, efter många om och men, har jag lyckats få klar min video från Dance Valley.
Först av allt: Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde bistå med en FTP eller HTTP-mirror. Jag gjorde även en posting om videon på Party-forumet, och eftersom jag bara har 2mbits uppkoppling kommer jag bara låta max 5 användare åt gången ladda ner - annars kommer det ta åratal för alla. Filmen är nämligen över 50 minuter lång, och ligger på 530 megg, vilket i sin tur betyder att serven kommer att gå på för fullt de närmaste veckorna.
Så, om någon kan bistå med extra bandbredd, om så bara för någon dag, så vore jag jätte tacksam. Skicka ett PM, eller bara en reply, så lägger jag till mirrorn här.
För det andra: Jag förutsätter att om ni laddar ner så kommer ni också med era synpunkter. :) Jag hindrar er heller inte ifrån att sprida videon vidare. Vi är ju här för att dela med oss.
Have fun:
Server: ftp.djlaszlo.com ( om du inte kommer in via ftp.djlaszlo.com testa IP: 212.37.110.209)
Login: dancevalley
Pass: spaarvounde
Mirror 1: (Kommer dock ligga nere under natten)
Server: 194.236.131.175
Port: 21
Login: dv
Pass: dance
Mirror 2 (10mbit):
http://m45.ryd.student.liu.se/~mint...w.djlaszlo.com/
Mirror 3 (10mbit):
Server: 213.114.13.184
Port: 8500
Login: dv
Pass: dancevalley
Format: VCD/MPEG
Längd: 51:44
Filstorlek: ca 527 megg
Och sist av allt, ingen hammering eller något sådant för då bannar jag dig utan att fråga. |
|
|
| Treo |
| Hmm, kan inte logga in.. är servern full eller beror det på något annat ? |
|
|
| DJ_Laszlo |
| Servern är full...det har den varit enda sedan jag postade tråden...Därför en mirror skulle vara bra - tills vidare får du helt enkelt bara fortsätta försöka :) |
|
|
| Glorie |
| va menas me hammering? |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by Glorie
va menas me hammering? |
att man "retryar" att logga in i ftp hela tiden non stop tills man kommer in har jag för mig :) |
|
|
| DJ_Laszlo |
| Det stämmer. Jag kan leva med att någon har som connectiion retry på 2, 5 eller 10 minuter, men när vissa idioter försöker logga in 50 gånger inom loppet av en nanosekund blir jag frustrerad... |
|
|
| MiB |
länkarna du gjort till dom funka fin fint =) drar ner black nu i ca 1.10mb/sec =)))~
synd alla videokameror har så känslig mic.. tycker dom kan anpassa mikrofoner efter sensation hahaha..
men mc fånar o gapa hela tiden.. att dom orkar =)
bra bild annars =) ljudet e ju förståerligt inne på sensation att det blir skräp.. som sagt med mickarna =) men kul o se lite från dancevalley "behind the scenes"...
nice 1...
skapligt bra set tiesto körde =) |
|
|
| Dioxys |
imponerad! :) mkt bra film! har ännu inte tankat sensation filmen än dock :)
undrar lite med vad du filmat och hur du fått in filmen i datorn ?:)
blir inte på samma sätt som när jag försöker få in filmen riktigt.. :) lite undrande bara.. mkt bra ljudupptagning! hade du något skydd för mikrofonen kanske? |
|
|
| robstar |
Grymt!!
Tack så jätte mycket!
Postar synpunkter å sånt efter ja sätt den! :) |
|
|
| DJ_Laszlo |
| quote: | Originally posted by Dioxys
imponerad! :) mkt bra film! har ännu inte tankat sensation filmen än dock :)
undrar lite med vad du filmat och hur du fått in filmen i datorn ?:)
blir inte på samma sätt som när jag försöker få in filmen riktigt.. :) lite undrande bara.. mkt bra ljudupptagning! hade du något skydd för mikrofonen kanske? |
Kör med en Panasonic NV-GS3...Filmen överför jag till datorn via FireWire...Någon extern mick använder jag inte, och heller inget skydd. Måste säga att jag också blev mycket överraskad över att kameran lyckas med att ta upp ett så pass klart ljud i sådana höga ljudnivåer. På Sensation var det ännu värre, speciellt när man stod längst framme vid "scenen", eller vad man ska kalla det, men det klarade kameran också galant. :) |
|
|
| AnD |
| Verkar vara jävligt svårt att komma åt filmen nu osv. Men tack ändå :). |
|
|
| Dioxys |
| quote: | Originally posted by DJ_Laszlo
Kör med en Panasonic NV-GS3...Filmen överför jag till datorn via FireWire...Någon extern mick använder jag inte, och heller inget skydd. Måste säga att jag också blev mycket överraskad över att kameran lyckas med att ta upp ett så pass klart ljud i sådana höga ljudnivåer. På Sensation var det ännu värre, speciellt när man stod längst framme vid "scenen", eller vad man ska kalla det, men det klarade kameran också galant. :) |
jojo, att du överför filmen med firewire förstod jag ;) men vilket program kör du capture i? :) blir nämligen en väldigt dålig bild när jag försöker i premiere.. blir som horisontella sträck av folk när dem rör sig :/ |
|
|
|
|