return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

en ny låt från mig
View this Thread in Original format
dj_revive_
Tjenare alla. Jag har en ny låt på g. Tänkte att jag skulle lägga upp ett sample av denna för lite feedback.

Revive - New Track

/Revive
Vizay
hehe....först å främst JÄVLIGT nice synth, otroligt inovativ slinga enligt mig...gillade det speciella soundet på den :)

vad som dock kan förbättras är kanske lite mer reverb på grejerna, och var är alla percussions? :p hör inte en enda hihat t.ex.

en till sak som skulle kunna funka bra är en typ padliknande slinga som ligger i bakgrunden å maler å skapar lite atmosfär :)
dbl
låter nice :)
men det känns som att något saknas.. känns inte som att den riktigt kommer igång... skulle kunna testa att lägga en arpeggiator eller nått under mainLEAD:et för att få lite mer kraft i det hela.. eller nån annan typ av melodie under.

annars så e det la som vizay sa... kanske lite mer reeverb på grejerna och lite mer percussions.. lite väldigt tomt där.

och den padliknande slingan e la typ det jag menar i början... nått mer behövs helt enkelt för att skapa lite stämning i det hela.. ge det lite mer energi
ScuL
i like the beat :) nice och jumpy :D
synths är oxo interessant.... helt kul!
det här är en stil som jag gillar :p låter liten som s.h.o.k.k. / cosmic gate typ

det e klart att du ska försätta med den här låt :)
NooN
Det var en ruskigt cool synth!! Liknar den i Progheadz - Innovator.

Tycker att det tar lite lång tid tills hihatsen drar igång.

Annars strålande. =)
dj_revive_
tackar tackar =) Som sagt så är denna versionen bara en tidig alpha så jag kommer slänga upp en färdig version inom kort. ;)

/Revive
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement